Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kan du hjelpe meg med spansk?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-10, 11:47   #1
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kan du hjelpe meg med spansk?

Vi drar snart på ferie med vår hyper-allergiske sønn. Kan du oversette noe for meg?

"Gutten vår er veldig allergisk og blir syk dersom han spiser noe som helst som inneholder egg, melk, fisk, nøtter og soya-protein (soya-olje tåler han)."

takk

Gammel 10-03-10, 15:43   #2
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan du hjelpe meg med spansk?

Nuestro hijo es muy alérgico y se enferma si come cualquier cosa que contenga huevo, leche, pescado, nueces y proteínas de soja. (Aceite de soja no cuenta)

Om dette er noe du skal si, må du nok ha lydskrift i tillegg, for det er en del uttalegreier.
Jeg hadde nok gått for å printe ut en lapp å gi til kelnere som kelnere så kan ta med seg på kjøkkenet og vise til kokken, og der ville jeg skrevet:

Nuestro hijo es alérgico a los siguientes productos y debe evitar:
Huevo
Leche
Pescado
Nueces
Proteínas de soja (aceite de soja no cuenta)

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 15:47   #3
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi har fått noen små hefter på sykehuset som vi viser frem på restauranter. Det er et hefte for hver allergi, oversettelser til forskjellige språk. De er veldig kjekke altså.

Gammel 10-03-10, 15:48   #4
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Dette minner meg på hvor nervøs vi var første gang vi skulle til utlandet på ferie med minsten som har ca de samme allergiene din sønn har. Det gikk bra da, men det er jammen ikke enkelt, og kostholdet ble nå litt ensformig på gutten.

Gammel 10-03-10, 20:48   #5
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tusen takk! Jeg printer ut, jeg

Gammel 11-03-10, 07:50   #6
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

De har veldig flinke leger i Spania, da, men ikke regn med at de snakker engelsk.

Gammel 11-03-10, 08:01   #7
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Spansk er sexy.

Gammel 11-03-10, 08:03   #8
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Standard

Spansk er nå i hvert fall sinnsykt NYTTIG, sexy eller ikke.

Gammel 11-03-10, 08:05   #9
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Spansk er nå i hvert fall sinnsykt NYTTIG, sexy eller ikke.

Skulle virkelig ønske at jeg kunne spansk, fordi det er et utrolig vakkert språk, og selvsagt har det også en god nytteverdi. Men det er ikke til å komme fra at det er sexy.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:20.