Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Dette vil jeg lage!

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-10, 16:44   #1
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Dette vil jeg lage!

Var sikker på at det fantes en slik tråd, men finner ingen på de fire første sidene, så...
Legg inn bilder av det du har lyst til/har tenkt å strikke/hekle/sy/lage!

Jeg vil gjerne inspireres litt

Gammel 19-03-10, 16:57   #2
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dette vil jeg lage!

Jeg har falt for denne heklekjolen fra Sandnes:

...Og denne fra Shachenmayer Nomotto (eller noe sånt), i tillegg til flere modeller fra det nyeste PT- heftet som finnes her:
http://www.raumaull.no/media/PT_100_voksen.pdf
Spesielt kjolen som er lagt som vedlegg.

I dag begynner prosjekt tovet påskehøne fra Raumaull etter å ha funnet bok med mønster på biblioteket

Kommer sterkere tilbake med det jeg vil sy.

Vedlagte filer
Filtype: pdf hekletpt.pdf (52,9 KB, 4 visninger)
Gammel 19-03-10, 17:02   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen bilder nå, men jeg driver og planlegger vognteppe og kleskolleksjon til tantebarn in spe.

Hvor stort er et vognteppe? Er det noe som skal kunne brukes til både bag og sportsvogn? (Jeg har aldri hatt vognteppe.)

Gammel 19-03-10, 17:07   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne skal jeg begynne på om ikke altfor lenge. Har kjøpt garn, grønn jakke med lilla kanting.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 18:31   #5
Left
Passiv

Standard

Jeg har sydd en halv kjole. Har bolen og hetta ferdig, men det ser ikke ut som om den noen gang får armer
DET prosjektet må jeg bare få ferdig nå. Den er forøvrig mørk lilla, og i jersey-stoff. Litt sånn alvekjoleaktig.

Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 18:34   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal sy en one-piece til Knotten. Alt er kjøpt inn, jeg trenger bare å mekke mønster og få det hele sammen.
Ja, og så har jeg planer om en hel masse babyklær og et underlag til lekegrinden og tjohei.
Jeg har alt jeg trenger, sånn bortsett fra ork og energi til å faktisk sette meg ned og gjøre noe med det.

Gammel 19-03-10, 22:20   #7
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

I dag begynner prosjekt tovet påskehøne fra Raumaull etter å ha funnet bok med mønster på biblioteket

Kommer sterkere tilbake med det jeg vil sy.

Den påskehøna har jeg!
Den er kjempefestlig.

Jeg har mange, mange meter stoff fra Stoff og Stil som skal bli litt av hvert. Kjoler, jakker, en bukse og en topp og ellers hva jeg måtte bli inspirert til.
Men aller først skal jeg sy noen gule detaljer på en rød chenillekjole som jeg sydde til jul, i anledning av offisiell åpning av et "nytt" rom på jobben.
Jeg bruker ikke gult, men kom på at jeg kan pynte med litt gult.

Gammel 28-03-10, 00:12   #8
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Jeg skal strikke denne puffen;

http://www.pickles.no/puff-mama/

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 15:06   #9
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Denne skal jeg kjøpe garn til i morgen:
http://www.garnstudio.com/lang/no/vi..._id=10&lang=no

Skal lage den i lys babyblå str. nyfødt

Gammel 29-03-10, 15:07   #10
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Den var utrolig kul !

Gammel 29-03-10, 20:40   #11
Finni

Finni sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hvor stort er et vognteppe? Er det noe som skal kunne brukes til både bag og sportsvogn? (Jeg har aldri hatt vognteppe.)

Du bør strikke det i minst 60 x 80 cm.
jeg har stikket noen vogntepper, og har stort sett strikket i ca 90 x 110 cm, for da kan de brukes til å tulle barnet inn i i tilegg (og ikke bare som vognteppe)

Lykke til

Sist redigert av Finni : 29-03-10 kl 20:41. Årsak: feil mål
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 20:42   #12
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Supert, takk for svar, Finni! Jeg skal sy teppet, så det blir sikkert litt stivere enn strikket teppe - så jeg hadde nå siktet meg inn på 70x80 etter googling på sider som selger sydde vogntepper. Jeg skal på Stoff og stil i morgen.

Gammel 29-03-10, 20:46   #13
Finni

Finni sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Jeg skal starte å brodere bunad til eldstejenta mi.

Gammel 02-04-10, 10:38   #14
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Finni, her.

Jeg skal starte å brodere bunad til eldstejenta mi.

Så flink du er!
Ønsker meg veldig en bunad, jenta di er heldig!

Gammel 02-04-10, 13:44   #15
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Vet ikke når, men dette er på min liste.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 14:54   #16
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Skal du lage en elg?

Gammel 02-04-10, 15:47   #17
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Skal du lage en elg?

nei, kransen som er ved siden av.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 14:06   #18
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Skal du lage en elg?

Dette var dagens!

Gammel 05-04-10, 18:39   #19
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Kul puff og veldig mye annet fint på den siden! Denne skal jeg strikke til meg selv, og kanskje til lillesøster:

Gammel 05-04-10, 18:47   #20
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Denne skal jeg begynne på om ikke altfor lenge. Har kjøpt garn, grønn jakke med lilla kanting.

Finnes det mønster til denne?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:36.