Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Skal du slå av lyset under Earth Hour/ Slo du av lyset under Earth Hour?
Ja. 64 56,14%
Nei. 28 24,56%
Glemte det/hva er det? 21 18,42%
Dustepoll 1 0,88%
Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-10, 20:05   #1
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?

I dag er det Earth Hour og folk blir oppfordret til å slå av lyset 1 time mellom kl 20.30 og 21.30. Er dette bare tull eller blir du mer miljøvennlig av slike kampanjer?

Jeg har hørt en reklame på radioen den siste uken hvor de snakker om at vi panter flasker tilsvarende 2 Earth Hour hver eneste dag i Norge og hvor man da blir oppfordret til å pante alt av flasker.

Poll følger.

http://www.dagbladet.no/2010/03/27/n...hour/11041451/

Gammel 27-03-10, 20:11   #2
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?

Jeg liker sånne kampanjer. Det får meg til å tenke over eget energiforbruk og miljøet. Så jeg skal slukke lys og elektriske apparater om 20 min.

Skal bruke tiden på å nyte et glass vin og snakke om sommeren

Gammel 27-03-10, 20:11   #3
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal slå av elektriske lys og sitte og kose oss i en time. Dvs, eldstemann har erklært at han skal kjede seg, og at han har gruet seg til denne dagen siden fjorårets earth-hour.

Jeg syns det er en grei markering.

Gammel 27-03-10, 20:13   #4
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns egentlig det veldig symbolsk, for det er ikke det at man slår av lyset denne ene timen, men det er alt annet man gjør hele året. Men mulig slike symbolske eventer gjør man mer oppmerksom i hverdagen.

Vi skal i hvertfall slå av lysene, men jeg tipper pcene står på. Mannen har vakt og jobber, og jeg må underholde meg selv.

Gammel 27-03-10, 20:14   #5
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Syns det er en flott måte for å bevisstgjøre oss på temaet. Vi skal snart tenne stearinlys og slukke alle lys.

Gammel 27-03-10, 20:15   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skal jeg ikke. Jeg er mørkredd og har visst ikke tenkt å gjemme meg under dyna den neste timen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 20:20   #7
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?

Jeg skal slå av lyset. Jeg bruker uansett ikke å ha på mye lys, men har masse stearinlys.
Mye koseligere det.

Gammel 27-03-10, 20:22   #8
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Hyggelig tiltak.

Men for meg så passer det dårlig i kveld. Typen er innom å monterer et helt nytt surroundanlegg til meg her, og jeg har leid to thrillere jeg skal kose meg med alene fra ca 20.30. Har lite lyst til å tilbringe en time uten elektrisitet akkurat i kveld. Men selve lyset blir slukket da.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 20:28   #9
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er tull. Men jeg tør ikke la være ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 20:29   #10
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Vi skrur av det meste. Jeg koker en kanne tevann nå, så har vi en koselig time foran oss.

Sist redigert av Kaija : 27-03-10 kl 21:44.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 20:31   #11
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg har i grunn ikkje tenkt over dette så nøye, men har nå tatt ein runde å skrudd av lysa. Har ein pizza i ovnen da, og den får nesten stå på. Har heller ikkje tenkt å skru av pc og tv Det var lys dette gjeld?

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 20:33   #12
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Lyset av ja, men TV'en er nok på

Gammel 27-03-10, 20:34   #13
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi slukker lys, tenner et par stearinlys og spiller
spill. Greit å bli minnet om eget forbruk, og så er
det hyggelig!

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 20:34   #14
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jo, og mannen les godnattbok for ungane - må nesten ha litt lys da.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 20:43   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det meste av lyset er av nå men eldste må ha på lys på soverommet for å få sove, så det er på, + et lys i gangen og tv + pc.

Gammel 27-03-10, 20:46   #16
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke særlig politisk korrekt, men nei, jeg gjør ikke det. Jeg synes det vi gjør hver dag ellers hele året er mye viktigere.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 20:46   #17
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Lyset av ja, men TV'en er nok på

Jepp. Og Pc-en. Men alt lyset er av. :ei krone her, og ei krone der:

Gammel 27-03-10, 20:51   #18
Gammel bruker
Passiv

Standard

Jeg slår av, men måtte nettopp skru på lyset litt så jeg fant vin og sjokolade i skapet.

Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 20:53   #19
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Her er lyset skrudd av, men næringsbygget over på andre siden er ikke skrudd av så der lyser det "Global knowledge" fra rutene:klask:

Gammel 27-03-10, 20:53   #20
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Vi har skrudd av alt av lys, men har på pcen..

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:27.