Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Genser med flettemønster til store barn

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-10, 11:04   #1
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Genser med flettemønster til store barn

Jeg har fått tilbake strikkelysta og strikketida! Endelig kan jeg gå i gang med et litt større prosjekt igjen, og jeg tenker på å lage en genser til storesøster. Som kan arves av lillebror etterhvert.

Helst vil jeg strikke med flettemønster, det skal bli en varm og god genser til vinterbruk. Ull. Størrelsen må nok være ca 10 år, kanskje jeg kan strikke i størrelse XS eller S i damemodell snart like godt. Raglanfelling synes jeg blir finest over skuldrene, men jeg har aldri lagd raglanfelling og strikket fletting samtidig.

Er det noen av dere som har oppskrift på lur som dere har prøvd eller kan anbefale meg?

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 11:15   #2
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Genser med flettemønster til store barn

Denne synes jeg er fin, den har rundfelling, og minste størrelse er S.
Den har kanskje litt for feminin form til å bli arvet av en lillebror?
(jeg har ikke strikket den selv, men vurderer stadig å strikke noe stort og fint til meg selv...)

http://www.garnstudio.com/lang/no/vi...d_id=2&lang=no

Gammel 21-05-10, 11:43   #3
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Denne synes jeg er fin, den har rundfelling, og minste størrelse er S.
Den har kanskje litt for feminin form til å bli arvet av en lillebror?
(jeg har ikke strikket den selv, men vurderer stadig å strikke noe stort og fint til meg selv...)

Den var fin! Kunne tenkt meg den jeg og.

Gammel 21-05-10, 11:20   #4
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

http://needled.wordpress.com/designs/

- her finner du mønster på uglegenser, som jeg synes er utrolig fint både til barn og voksen. Ikke fletter da, men ugler altså

Gammel 21-05-10, 11:34   #5
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Det var en veldig fin feminin flettegenser. For feminin til å være unisex. Men fin. Hm. Tenke-tenke.

Fake it 'til you make it
Gammel 21-05-10, 11:47   #6
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Standard

Er det noen som har strikket den uglegenseren? Den var skikkelig fin og helt klart mulig å lage i unisexfarge.

Fake it 'til you make it
Gammel 21-05-10, 12:45   #7
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Flettegenser med raglan:

Den går opp til størrelse 9/10 år, og er beregnet på p 3-3,5. Med ullgarn skulle det bli en god, varm genser.

Strikkefasthet 22m = 10 cm, det passer jo akkurat til favorittgarnet mitt Smart! :vil også strikke flettegenser:

Gammel 21-05-10, 12:59   #8
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Takk for tips, Tåtti. Nå har jeg printet ut oppskriften og kanskje jeg må kjøpe garn i nær fremtid.

Gammel 21-05-10, 13:00   #9
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tåtti sin var fin. :blander meg der jeg ikke har noe å gjøre:

Gammel 21-05-10, 13:03   #10
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Standard

Tåtti bør ta seg en tur til legen

Gammel 21-05-10, 13:29   #11
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Standard

Jeg skal på garnbutikken i morgen!

Fake it 'til you make it
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:25.