|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bibel og salmebokEg ryddar. Innerst i bokhylla i skapet nede står salmeboka og bibelen. Er det lov å kaste? Er det noko enkvar heim MÅ ha?
|
|
|
|
#2 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Bibel og salmebokSalmebok har jeg ikke. Men jeg har Ny testamentet og mannen har noen familiebibler. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Pen. Så det så.
Sv: Bibel og salmebokKast. Jeg har ingen av delene og har virkelig ikke behov for det heller.
|
|
|
#5 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Bibel og salmebokVi har ingen av delene.
|
|
|
|
#6 |
|
ræv med ører
Sv: Bibel og salmebokJeg har overhodet ingen skrupler når det gjelder å kaste bøker som jeg vet jeg aldri kommer til å lese mer og som jeg vet ingen andre jeg kjenner gjør heller. Det er ikke alle som er fin nok stand til å gis til frelsesarmmen heller. Uansett om det er bibelen, Paulo Coelho eller chick-lit. Jeg anser virkelig ikke bøker som jeg ikke bryr meg om som hellige objekter- det er papir med trykksverte på- i lik linje med en pizzakartong.
|
|
|
#7 |
|
Epikur
|
Sv: Bibel og salmebokJeg kan gjøre unntak for Coelho, tror jeg.
|
|
|
#8 |
|
Ekvilist
|
Sv: Bibel og salmebok
Vi har to Maos lille røde (kinesisk + engelsk) og ingen bibel. Gir det litt dårlige signaler kanskje?
Jeg er ateist, og kan heller ikke se at det er et argument i seg selv for ikke å ha en bibel. Jeg for min del kunne i grunn tenkt meg både koranen og bibelen i bokhylla, men det er ikke noe jeg gidder å bruke penger på. Muligens når jeg blir rik.
Jeg er vokst opp i et over snittet bokrikt hjem tror jeg, og blir veldig knyttet til bøkene mine. Men jeg er allikevel litt der du er. Jeg kastet nylig masse-masse fagbøker etter min far, det rev i hjertet - men kun fordi det er minner knyttet til dem. Skulle jeg tatt vare på alt måtte vi ha kjøpt oss større hus. Ikke tror jeg Fretex og dets like er spesielt interessert i språk, pedagogikk og psykologibøker fra 70-tallet heller.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Sv: Bibel og salmebokGi det til Fretex?
|
|
|
#10 |
|
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Bibel og salmebokJeg har både bibel og salmebok, og ingen av delene kommer noen gang til å havne i søpla. De er arvet etter oldefar, og tas godt vare på.
|
|
|
|
#11 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Bibel og salmebokOm det ikke er arvegods eller en gave fra en bestefar som har gravert navn i o.l. hadde jeg kastet tvert.
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Bibel og salmebokJeg ser ingen grunn til å beholde en bibel og en salmebok bare fordi de er nettopp det. Men det går jo an å gi dem til Fretex eller noe som alt annet som fortsatt er brukbart? |
|
|
|
#14 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Bibel og salmebokJeg har innbundet i skinn med navn og konfirmasjonsdato på. Fra min mormor og morfar. Kaster ikke, men bruker de heller ikke.
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Bibel og salmebokJeg har forøvrig begge deler selv, og selv om jeg ikke er religiøs (lenger) så er de skinninnbundet med navn inngravert og har hatt en spesiell plass i min ungdom. Ellers hadde jeg nok ikke giddet å beholde dem. |
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Bibel og salmebokNei! |
|
|
|
#17 |
|
Ekvilist
|
Sv: Bibel og salmebokJeg har noe som heter Godt nytt eller noe sånt? Hva er det? Har ikke bibel eller salmebok, nei. Med mindre det ligger noe i arvegodsbøkene som jeg ikke har helt oversikt over.
|
|
|
#18 |
|
Ferdiglada
Sv: Bibel og salmebokDette har ingen affeksjonsverdi i det heile. Type slik eg har fått på barneskulen.
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bibel og salmebokJeg har en bibelvariant. Det er en serie på fire bind, med tekst og mye bilder. Denne er arvet og vil ikke bli kastet. Forøvrig synes jeg at du kan kaste bibelen og salmeboken, eller aller helst gi dem til Fretex
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|