|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Nerde-skattejakt?Altså Geocaching. Noen som har prøvd? Jeg har kjøpt en app til iphonen, og i morgen kveld blir det skattejakt |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Nerde-skattejakt?Dolly Duck her inne hadde med seg hvertfall femåringen sin på dette nå i sommer, og det var suksess, men hun anbefalte å slå av telefonen mellom hver post, nettopp på grunn av batteriet. Appen tar visst noe inni helsike med strøm.
![]() |
![]() |
#3 |
nuftig
Medlem siden: May 2010
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Sv: Nerde-skattejakt?Vi bruker den ikke som hensikt for turen, men sjekker når vi er på tur om det er noen skatter i nærheten. Slik har vi foreløpig kommet over én - kjempegøy for barna på 5 og 7! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Nerde-skattejakt?Vi er nybegynnere og ungene elsker dette. Har bare funnet 16 stk., men to av de var FTF. (Det er litt stas og være første som finner en. FirstToFind). Jeg får ikke programmet til å fungere på min mobil så alle er funnet etter hint. Skal kjøpe meg ny mobil og vil gjerne ha anbefalinger på hvilken dere anbefaler.
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Nerde-skattejakt?Dette så jo bare veldig gøy ut |
![]() |
![]() |
#7 |
kross
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nerde-skattejakt?Snuste så vidt på dette for et par-tre år siden, men da fant jeg bare "postene" på nettet og brukte ikke GPS. Har uansett lyst til å kjøpe meg en mobil med GPS nå, så da kan det nok bli mer geocaching også - det var skikkelig artig!
![]() |
#8 |
Har diplom
![]() Sv: Nerde-skattejakt?Ser ut til at været blir fint - så hvis ungene ikke er utslitte etter skogstur med skolen og barnehagen blir det en prøvetur i kveld |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
This is normal!
|
![]() Sv: Nerde-skattejakt?Vi er også nybegynnere og har vel funnet en 8-9 cahcer i sommer. Jeg har kjøpt meg GPS for å ha som sikkerhet i sekken på fjellturer, og geocaching har vært en morsom måte å bli kjent på GPSen på. Hvor langt man vil gå, bestemmer man jo selv. Noen cacher kan man kjøre helt fram til, mens andre ligger langt fra bilvei. Jeg har små barn, og for dem er det en kjempemotivasjon å ha en skatt som mål for turen. Mange av cachene ligger dessuten på steder som det er noe "ekstra" ved. Severdigheter, utsiktspunkt osv. Ungene mine liker best cachene der man kan bytte til seg en skatt, men det er også moro å finne de bittesmå der det bare er en logg. På geocaching.com ser du størrelsen på cachen og det står ofte om det er en "byttecach" eller bare en logg. Husk å få med deg alle hint og beskrivelser av hvor cahcen ligger, for noen kan være vanskelig å finne. GPSer viser ikke alltid 100 % riktig heller, og med 3-4 m feilmargin er det greit å ha med seg noen hint.
![]() |
![]() |
#10 |
This is normal!
|
![]() Sv: Nerde-skattejakt?Ja, også har jeg vel ikke akkurat tenkt på det som nerdete. Mer harry kanskje?
![]() |
![]() |
#11 |
Har diplom
![]() Sv: Nerde-skattejakt?
Ja, kanskje det |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Har diplom
![]() Sv: Nerde-skattejakt?Da har vi vært på skattejakt |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Aktiv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Ungarn
![]() |
![]() Sv: Nerde-skattejakt?Vi har brukt en liten gps på vår jakt...var skikkelig ivrige en periode laget egen som har fått mye skryt i Bodø bla. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nerde-skattejakt?Vi startet idag, og fant to "skatter"! Stas for ungene (spesielt 6-åringen), det var mye gøyere å gå på tur når vi var på skattejakt, enn når vi bare går og går.
![]() |
#15 |
tøff som havregrøt
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
![]() ![]() |
![]() Sv: Nerde-skattejakt?Har holdt på med dette i et par år nå. (dog ikke i veldig stor skala. I år har vi nesten ikke vært ute...)
![]() |
#16 |
Kom ut av tellinga.
|
Som jeg har forstått det skal cachene ligger på nettopp slike steder, fordi opprinnelsen med geocaching var å vise fram små perler som folk flest ikke dro til. Så ble vel begrepet utvidet etterhvert. Men det er jo ikke spesielt gøy å lete etter en cache på siden av en gangvei bare fordi det lå en passende stein der. *erfart*
![]() |
#17 |
Kom ut av tellinga.
|
Hva er det? En boks med snop? Tsk tsk - det skal ikke være spiselige ting eller ting med sterk lukt i cacher.
![]() |
#18 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Nerde-skattejakt?Nå har jeg ingen gps mer, men det får jeg sikkert igjen når eksen kommer flyttende til byen uten bil
![]() |
#19 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Nerde-skattejakt?Det er veldig gøy, og jeg har holdt på med det noen år. Det går ltit i bølger med oss, men vi har gps og tar oss noen turer innimellom.
![]() |
#20 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Nerde-skattejakt?Harry!?
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|