Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-08, 08:21   #41
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.845
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?

Vi går inn til byen for å se på skoletoget. Filosofens debuterer i år og gleder seg veldig. Lesehesten er veteran. Etterpå går vi til skolen og er med på aktivitetene der og vi møter svigerforeldrene mine. De blir så med oss hjem og vi spiser lapskaus og is. Så går vi alle inn til byen igjen for å se på borgertoget. I år skal visst både mann og de to eldste gå med speideren, så da finner jeg nok noen venner å stå sammen med. Jeg er veldig glad i 17. mai.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 08:35   #42
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

her
Ellers er tradisjonene:
- Å fundere på varmekjeldress eller penklær
- Å gå i tog mens man lurer på hvorfor man ikke valgte varmekjeldress
- Trøste gråtende unger som har vonde sko og som fryser på hendene


og derfor tror jeg at jeg dropper å kjøpe turbo "bunad"
Og skal man bære fana til barnehagen så BØR man ha hansker\votter på
Lue på unger er et must
Tror ikke det er noen her som griller ute på 17mai



Ellers så går vi i barnetog ilag med barnehagen. I skolekretsen vi hører til .min mamma og pappa bruker å være med å spis kake på samf.huset der

Brukt å besøke farmoren og farfaren til mann.
Enten besøke mormoren og morfaren til mann om svigers var der,eller besøke svigers

Middag spiser vi ofte ute,altså ikke uteigudsfrie natur med på resturant.

Mange snakker om 17 mai frokost.
På 17 mai rekker vi ikke frokost.ungene spiser jo seff,men sånn frokost ilag.For vi må ofte være ut døra kl10.
Skal vi spise frokost ilag mange må det skje kl6




Jeg har mere tlknytning 1 mai en 17 mai.
1mai:
Vårslepp,motorsykler og biler.
Tivoli.
Ofte fint vær.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 18-04-08 kl 08:42.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 09:02   #43
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?

Me går i tog, og har tidligare pleid å reise til svigers. I år skal me på skola til storebror etter toget, det blir koselig.
Det er der eg og gjekk på skole så har gode minner derifra.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 23:03   #44
Maiken38
Optimist
 
Maiken38 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 346
Maiken38 er litt kulMaiken38 er litt kul
Standard

Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?

Takker for alle svarene.
Jeg begynner og gruer meg til gnagsår. Prinsessa har begynt og masse om å gå i borgertoget sammen med karateklubben. Men 17. Mai klærne er nå i orden. Det er faktisk førstegangen jeg kan huske at dem er.

__________________
Maiken38 mamma til ei litta prinsesse på 7år
Maiken38 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 08:58   #45
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?

Hestejenta har annonsert at hun ikke vil gå i barenetoget i år. Mulig hun ombestemmer seg, men virker veldig bestemt. Hun skal i hvert fall få bestemme det selv. Arbeidskaren har slutta å gå i tog for flere år siden.

Hvis hestejenta holder på sitt, blir det en roligere morgen uten stress. Så får vi pynte litt bord og gjøre klar maten. Etterdet blir det en kjapp tur innom svigermor. Så bærer det til byen for å se russetoget. Ungene syns det er stas. Etter russetoget drar vi hjem og tar imot gjestene våre. Det er klart for grilling!

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 10:24   #46
Labolina
Superduperaktiv
 
Labolina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 709
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?

Vi har pleid å starte dagen med 17.mai frokost med familien, men i år går ikke det for vi skal på ny skole hvor alt starter så tidlig.

Eldste går i tog. Når toget har gått runden så er vi på skolen hans, hvor ungene får is, pølse, brus, kaker osv. Og det er diverse leker der.. Iår regner jeg med vi fortsetter med noe kaker og is osv hjemme hos oss etterpå, så blir det grilling til middag med nærmeste familie.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 12:58   #47
Maiken38
Optimist
 
Maiken38 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 346
Maiken38 er litt kulMaiken38 er litt kul
Standard

Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?

I år blir det forandringer i planene helt sånn i siste liten. Har bestemt at i år blir det en litt roligere 17. Mai.
Det blir først barnetoget også på skolen delta litt på de aktivistene som finnes der. Og det er for øvrig kun kakespising. Så her er det bare å ta med penger og spis i vei. Vel det kan ikke være så galt at det ikke er bra for noe, positive siden er at prinsessa får leke seg men venner.
Så en tur på sykehjemmet og hilse på kjære familiemedlemmer der. Også det beste hjem og slappe av med kaffe og hjemmelaget daimiskake . Nam nam
Så en riktig god 17. Mai til alle og en hver her på FP

__________________
Maiken38 mamma til ei litta prinsesse på 7år
Maiken38 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 13:41   #48
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.916
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?

Jeg har ikke lyst til å ha noe fast på 17.mai.. Jeg vil bestemme selv fra år til år. Mammaprøver desperat å få til en fast grillgreie hos henne... Neste år begynner eldstemann på skolen, så da blir det vel litt mer opplegg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no