Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er historien bak nicket ditt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-06, 00:47   #1
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er historien bak nick'et ditt?

Jeg har hett Dragen siden jeg og Temmer'n møttes for andre gang, lenge før vi ble sammen. Min daværende veddet om at Temmer'n ikke turte å kalle meg det så jeg hørte det. Temmer'n vant veddemålet og fikk Dragen på kjøpet.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 01:06   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husket historien om Niobe fra gresk mytologi da jeg så Matrix-filmene. Jeg likte Jada Pinkett Smiths rollefigur der, så derfor er jeg Niobe.

Gammel 26-11-06, 01:10   #3
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hva er historien bak nick'et ditt?

Jeg ble kalt lil' c av familien min i australia når jeg var liten, det har liksom hengt ved da. Navnet mitt begynner på C og er vanskelig å uttale på engelsk, så da ble det sånn. (lil' for little)

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 10:45   #4
Solen
Tusenkunstner

Solen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Samme som jeg har hatt på SG, SM og NM. Solen = Solveig som jeg heter.

Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 14:49   #5
Tusta
Aktiv

Tusta sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tusta er litt kul
Standard

Jeg er litt tustete av meg.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 17:36   #6
Nebbia
Passiv

Standard

Sv: Hva er historien bak nicket ditt?

Mitt nick og avatar henger sammen. Avataren er nebbiolo-druer (min favortittdrue på vinfronten). Nebbiolo kommer av det italienske ordet nebbia som betyr tåke, ettersom det det er mye tåke i Nord-Italia under vinhøsten.

Og tåkelegging er jeg veldig flink til, både bevisst og ubevisst.

Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 17:43   #7
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle komme opp med et nick inne på et annet forum, og på en så_der-dag føltes Fadeses om et passende nick. Skiftet til Fadese da jeg ville være litt mer anonym inne på NM, og brakte det med over hit.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 17:45   #8
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er en smule nerdete, men også feminin og har derfor rosa mobil som på avataren. Den irriterer vettet av gutta på jobb

Gammel 24-09-07, 17:46   #9
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Jeg er en smule nerdete, men også feminin og har derfor rosa mobil som på avataren. Den irriterer vettet av gutta på jobb

Altså mobilen, håper for alt i verden at gutta på joben ikke er her...

Gammel 24-09-07, 17:47   #10
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Ville være litt anonym og ville ha et nick som var en del anderledes enn alle de andre. Ville og ha et annet nick enn hva jeg bruker andre steder.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:55   #11
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Har heitt Zip sidan eg registrerte meg på SnartGravid i 2000.
Ikkje nokon spennande historie bak nicket, ville berre finne eit lett og ikkje så vanleg nick. Kom over ein logo der det stor Zip Mink og da vart det Zip

Gammel 24-09-07, 17:48   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor kommer feilstavingen inn?

Gammel 24-09-07, 17:49   #13
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er vokalisten i Evanescence, jeg.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:06   #14
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Hadde en periode hvor troll var dødskult. Det var omtrent samtidig som jeg fant ut at chatting var kult, og da måtte jeg ha et typisk norsk navn til nick. Siden har det bare blitt hengende etter. Jeg er ikke 25 altså, men har dratt med meg nicket i 8 år på forskjellige steder. Glemmer aldri hva jeg har kalt meg hvor, så det er veldig praktisk.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:12   #15
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle registrere meg på NM, og prøvde det ene etter det andre kule nicket, og alt var tatt. Og så satt jeg til slutt og bare tulle-testet på ting, og plutselig het jeg noe av det jeg hadde tastet inn. Så da måtte jeg skyndte meg å få byttet, og så så jeg noen som het Novembermamma, så da kalte jeg meg enkelt Desembermamma. Lurer litt på å bytte til DM nå så jeg kan stå litt i stil med mannens nick, og komme unna mamma-greiene. Men så har nicket fulgt meg noen år, og det er liksom meg.

Gammel 24-09-07, 21:14   #16
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

DM er fint.

Gammel 24-09-07, 21:19   #17
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

DM er fint.

Ja ... men da får jeg jo ikke kallenavn lengre.

Gammel 24-09-07, 21:21   #18
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg eier jo ikke fantasi til å finne festlige nick.
Jeg kom fra NM og ville ha et nytt nick og den dagen hadde jeg en mandarin (eller klementin) på pulten. Så da ble det mandarin.
Da jeg hadde vært her en liten stund la jeg merke til sitron. Jeg må innrømme jeg ble skremt en liten stund og angret en stund på mitt sitrusvalg. Men så ble jeg jo mer varm i trøya og skjønte for at sitroner ikke er så sure som man først skulle tro

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:21   #19
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jeg kan kalle deg desembermamma innimellom, om du skifter.

Gammel 24-09-07, 21:22   #20
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Fordi jeg er mamma og ganske rosa vel.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:42.