Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Store havrekjeks med rosiner

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-08, 23:48   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Åh. Det er de, ikke sant? De er helt fantastiske.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 23:22   #2
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Vi har bakt skilpaddekjeks i formiddag, og de ble veldig gode. Prøvde med halvparten hver av rosiner og sjokoladebiter, men neste gang blir det bare med rosiner. Det ble nesten for søtt med sjokoladen. Kjeksene ble spist til dessert både etter lunsj og middag, og husets fireåring var litt bekymret for at resten av dem skulle bli for gamle til at de kunne spises i morgen.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 08:01   #3
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sokk da! Ingenting som heter "for søtt" når det involverer sjokolade!

Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 08:10   #4
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De høres helt nydelige ut! Abbonerer.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 11:54   #5
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Sokk da! Ingenting som heter "for søtt" når det involverer sjokolade!

Jeg trodde faktisk aldri jeg skulle si noe sånt, altså.

(Men rosinene lagde en sånn deilig, litt syrlig kontrast til kjeksen. Og du vet at en kjeks er søt når rosiner er syrlige i forhold. )

Gammel 05-05-08, 11:56   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Jeg trodde faktisk aldri jeg skulle si noe sånt, altså.

(Men rosinene lagde en sånn deilig, litt syrlig kontrast til kjeksen. Og du vet at en kjeks er søt når rosiner er syrlige i forhold. )

Jeg kan tenke meg at sjokolade egentlig ikke passer så godt i disse. Heller bruke sjokoladen der den kommer bedre til sin rett.

Gammel 05-05-08, 11:59   #7
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Disse har blitt mine favrittkjeks, og jeg har dem alltid med på barnehage- og jobbtilstelninger. De er også gode med tørkede tranebær.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 12:00   #8
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg kan tenke meg at sjokolade egentlig ikke passer så godt i disse. Heller bruke sjokoladen der den kommer bedre til sin rett.

Var nok denne som ledet meg ut på sjokoladeville veier.

Gammel 05-05-08, 13:14   #9
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg kan muligens unnskylde meg med at jeg hadde litt mindre sukker i kjeksene. Mhm. Helsekjeks, nesten.

husets fireåring var litt bekymret for at resten av dem skulle bli for gamle til at de kunne spises i morgen.

Jeg har nå prøvesmakt, og kan berolige alle med at de smaker like godt dagen derpå.

Gammel 05-05-08, 11:59   #10
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Standard

Og du vet at en kjeks er søt når rosiner er syrlige i forhold.

Jeg kan muligens unnskylde meg med at jeg hadde litt mindre sukker i kjeksene. Mhm. Helsekjeks, nesten.

Eller så er jeg bare forskrekkelig glad i sjokolade.

Gammel 05-05-08, 22:28   #11
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Planer om å lage desse i morgon. Skulle igrunn lage dei i går, men eg hadde jammen meg ikkje nok smør.

Håper dei lever opp til forventningane no då

Gammel 06-05-08, 13:39   #12
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Nam !

Gammel 07-08-08, 07:20   #13
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tenkte å lage disse NÅ, men har ikke brunt sukker. Kan jeg bruke bare hvitt, eller blir det helt feil liksom.
Storesøster har siste dag i barnehagen i dag, så da hadde det vært koselig å tatt med seg kjeks til de andre på gruppa, ikke sant?

Gammel 07-08-08, 07:47   #14
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ingeborg, her.

Tenkte å lage disse NÅ, men har ikke brunt sukker. Kan jeg bruke bare hvitt, eller blir det helt feil liksom.
Storesøster har siste dag i barnehagen i dag, så da hadde det vært koselig å tatt med seg kjeks til de andre på gruppa, ikke sant?

Jeg tror du bør ha brunt. Det er vel en grunn til at alle cookieoppskrifter har brunt sukker i seg.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 07:39   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 07-08-08, 07:47   #16
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg forsto ikke svaret, Iset.

Gammel 07-08-08, 07:55   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ingeborg, her.

Jeg forsto ikke svaret, Iset.

Nei, det var bare et stønnetryne til selve oppskriften.
Når det gjelder brunt sukker så har jeg faktisk med hell ofte byttet det ut med hvitt, så det går an. Det som gjør dem litt bedre med brunt sukker er at de blir litt seigere og får en litt annerledes smak, men det er ikke den fantastisk store forskjellen altså. Men gå for brunt sukker om du har, det blir litt bedre.

Jeg tror jeg må bake disse i dag, og Skilpaddas i morgen. *utsetter leve-sunt-planene litt til*

Gammel 07-08-08, 11:33   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Nå står disse i ovnen, røra var livsfarlig god.

Gammel 07-08-08, 12:09   #19
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Hvor lenge holder kjeks seg som man har bakt selv? Er det noe å ta med på hytten?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 17:45   #20
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor god kan havrekjeks være lissåm? Veldig gode!

Forstår ikke hvordan dette kunne bli 18 stykker, jeg fikk nærmere 40. Jeg syns imidlertid en del av dem ble for tynne. De hang knapt sammen, gjorde jeg noe feil da?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.