Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Freudian slips, hjelp hodet mitt er tooomt

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-08, 23:22   #1
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Freudian slips, hjelp hodet mitt er tooomt

jeg skal finne en haug av freudianske sener gjerne litt kvinnefintlige, freudian slips i tv film etc. hodet mitt er helt blankt noen som har noen klassikere?

Sider? Linker? youtube er full av amerikanske politikere som sier mye festlig , men det er ikke helt det jeg skal ha. Foreløbig er det ausin powers og skeary movie som har levert best materiale , men det er ikke helt det jeg er ute etter.

sitater fra film og serier. hjelp hjelp hjelp.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 09:55   #2
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Freudian slips, hjelp hodet mitt er tooomt

Austin Powers var det første jeg også tenkte på, med lettere kvinnefiendtlige "slips".

Ellers har jeg bare noen få å bidra med. I Transformers er det en ihvertfall: I was wondering if I could ride you home. Og ikke helt typen du jakter på kanskje, men Citizen Kane har en ganske berømt en.

Treasure Planet:
Captain Amelia: Actually, doctor, your astronomical advise was most helpful.Doctor Doppler: Well, thank you. Thank you very much. Well, I have a lot to offer anatomically... amamomically!... as... astronomically.

Liar Liar. Attractive girl in elevator: Everyone here's been real nice to me.Jim Carrey: Well, that's because you have big juggs. *alarmed expression* I mean... your boobs are huge! *even more alarmed* I mean... I wanna squeeze 'em! I mean... Mommy.

Jeg tror det er en del i "Annie Hall"?

Nei, denne var vanskelig...

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 15:38   #3
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Freudian slips, hjelp hodet mitt er tooomt

nydelig!
På nåværende stadium er jeg desperat. Det er til en litt skjeiv film med spørsmålet rundt forholdet mellom kropp og sjel der freud er en av hoved pe rsonene han er feks. terapøyten til Eros og Psyke ( de to andre hovedpersonene)og hodet til Deskarte, kroppen hans er selvfølgelig fraværende og vi har mistanke om at det er Camil Paglia som har gjemt den. osv.

Dvs. parafraseringene og innklippene må være gode for at det ikke bare skal bli pretansiøst vissvass.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no