Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hvorfor ha kjæledyr

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-08, 09:16   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Sint!

Hvorfor ha kjæledyr

...


Sist redigert av Guava : 28-11-12 kl 20:02.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 09:22   #2
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor ha kjæledyr

Jeg er så enig med deg!

Jeg kunne sagt mye mer, men det ville i grunnen bare vært en repetisjon av det du har sagt - bortsett fra den delen om at du ikke er spesielt interessert i kjæledyr, for det er jeg.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 09:22   #3
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ha kjæledyr

Ja, det er en skam! Blir så eitrande forbannet på slike folk.

Eller som den jenta min bror kjenner: Hun bor midt i byen og har en labrador på 9 år. Hun går sjelden tur med den, og den er så feit at man omtrent ikke kan se føttene dens. Min bror har passet hunden de gangene venninna er på ferie, og hunden har storkost seg på landet. Min bror har tilbudt seg å overta hunden, men venninna orker ikke å bli av med hunden. Hun er jo så glad i den, kan du skjønne. Slikt er rent dyreplageri, og jeg har bedt broren min om å anmelde henne.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 09:28   #4
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor ha kjæledyr

Jeg kan heller ikke forstå det Hattifnatten også så mange som gjør det hvert bidige år.

Har nettopp fått meg pusejente selv, når jeg ser på henne og den gleden hun bringer inn i familien så kan jeg bare ikke forstå hvordan noen kan gjøre de små uskyldige dyrene vondt! Det er jo ikke noe leketøy, men et levende vesen med følelser.

Jeg mener også det burde bli mye strengere lovverk på dyremishandling/vanskjøtelse.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 09:34   #5
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ha kjæledyr

Jeg er ikke spesielt opptatt av dyr, men har likevel alltid hatt lyst på katt. Men vi vurderte det vel og lenge før vi endelig skaffet oss en. Var vi interessert NOK til å skaffe oss katt? Orket vi ansvaret? Og selv om katten er selvstendig som bare det, så er det jo problematisk i ferier. Særlig fordi vi ikke har så mange som kan passe han, og kattepensjonatene blir fulle veldig tidlig. Men hadde vi ikke hatt kattepasser eller fått plass på kattepensjonat, så hadde vi måttet holdt oss hjemme. Sånn er det bare! Det er det ansvaret man tar på seg når man skaffer seg dyr.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 09:41   #6
Donald
Superduperaktiv
 
Donald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 751
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Sv: Hvorfor ha kjæledyr

Jeg ser på finn.no og overfloden av dyr som gis bort der. Man kan bli oppgitt av mindre. Spesielt nå før ferier er det mye.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 09:44   #7
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ha kjæledyr

Jeg er helt og fullstendig enig med deg, Hattifnatten.

Når man skaffer seg dyr bør det springe ut av en reell interesse for dyret og et ønske om å lære seg dyret og kjenne slik at man kan gi det best mulig stell og stimulanse. Dyr skal IKKE være kjekt å ha for ungenes skyld eller noe man kjøper på impuls fordi man syns de er så søte eller tøffe. Man har en forpliktelse i det man skaffer seg dyr til å gi dyret et godt og verdig liv.

Det er synd at det er så mange som ikke tenker gjennom hva det innebærer å ha ansvar for et annet liv før de skaffer seg dyr.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 09:44   #8
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor ha kjæledyr

Det er alt for lett å skaffe seg kjæledyr syns jeg. Mange skaffer seg nok et kjæledyr på impuls (kattunger er jo så søte...), uten å tenke på hvor mye man binder seg i mange år framover.

Blir så eitrende sinna når jeg hører om folk som ikke behandler dyrene sineskikkelig eller som du skrev, bare kvitter seg med dem. Vi har ei herlig pusemor som naboen tok til seg på impuls. Frøkena ble gravid og da fikk pipa en annen låt. Da villa han avlive henne, for det var "kvalmt" at hun skulle ha kattunger. Han tenkte å vente til hun hadde fødd og drepe både mor og barn i samme slengen. Katten var høygravid da han reiste bort ei uke. Katta fødte ei natt og når vi våkna lå det tre døde kattunger i trappa vår. For å gjøre ei lang historie kort... Det viste seg at det var en kattunge som levde også. Utpå dagen kom hun og stilte seg på trappa vår og la ungen sin foran seg. Det endte selvsagt med at både hun og kattungen (som i dag er tre år og heltbedårende) flytta inn til oss. Vi hadde en undulat fra før, men det går fint. Undulaten flyr ofte fritt i stua og kattene lar han være i fred. Vi har også fått oss en dverghamster fra en nabo som ble lei.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 09:50   #9
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor ha kjæledyr

Det er grusomt gjort mot uskyldige dyr. De har jo ikke gjort annet ennå bli født.
Vi har hatt flere katter. Disse ble kastert for å unngå å få for mange kattunger.
Dyrlegene anbefaler folk å kastrere kattene, hver sommer er omplasseringene overfylte og de må si nei til mange.

Når har vi 3 omplasseringshunder, så her det desverre ikke plass til flere.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 09:55   #10
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor ha kjæledyr

Mannen mener også at vi ikke har plass til flere, men jeg er ikke like overbevist...
Skulle det dukke opp en pusekatt som trebger et nytt hjem....

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 10:07   #11
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor ha kjæledyr

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det som jeg ikke fatter er hva som gjør at disse menneskene skaffer seg dyr i utgangspunktet? Greit nok, man kan bli overrasket og tatt på senga av det ansvaret det er å ha dyr, men da finner man en annen måte å kvitte seg med dyret på enn å sette det ut.
Er man derimot slik at man er i stand til å sette ut dyr på den måten kan jeg ikke i min villeste fantasi skjønne hvordan man kan ønske seg dyr i utgangspunktet. Hvilken motivasjon ligger det til grunn for anskaffelsen av dyret?

Det undrer meg.

Det må du neste få høre fra folk som gjør sånt og de hadde vel neppe villet stått fram her...

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 10:49   #12
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvorfor ha kjæledyr

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har hørt folk snakke om å skaffe seg dyr fordi "barna har så godt av det".

Barn har godt av å omgåes dyr, hvis de ikke er allergiske. Jeg er selvfølgelig enig med deg i at det ikke skal være eneste grunn for å skaffe kjæledyr. Det må være gjennomtenkt og alle i familien bør involveres. De voksne i familien må ta hovedansvaret, et kjæledyr er ikke noe leketøy uansett hvor små og nusselige de er.

En av tingene som bør diskuteres og undersøkes før en skaffer seg kjæledyr, er hva som skal gjøres i ferier. Hvilke muligheter finnes?

Uansett hvor billige et kjæledyr er i innkjøp, om det så er gratis, så koster det mye å ta vare på de. Mat, utstyr, dyrlege, vaksiner, medisiner osv osv.

Jeg har vokst opp med dyr og er veldig glad i dyr. Selv om jeg elsker hunder, så tok det lang tid før vi skaffet oss en. Det var gjennomtenk og nøye diskutert med mann og barn, ned til minste detalj og tenkte situasjoner.

Vi har også kanin (inne) og den ble kjøpt fordi dyr har en beroligende effekt på et av barna. Jeg har alltid hatt hovedansvaret (han er snart 7 år), men alle har følt at de har ansvar for at han skal ha det best mulig. Dyr er ikke leketøy.

Det er nok mange som skaffer seg dyr (særlig katter?) fordi de er så utrolig søte. Det blir en impulshandling og ikke en gjennomtenkt handling også er det dyrene som må lide for det.

Når vi drar på ferie så er det et familiemedlem som pleier å passe kaninen hjemme hos seg, han er ikke hjemme alene (itilfelle f.eks brann). Hunden er med oss på ferie, vi har ikke vært på steder det ikke er mulig å ta med hund etter at han kom til oss. Hvis vi skal til utlandet er det flere som er aktuelle til å ta vare på han for oss.

Å gi etter for bønn om dyr fra barn, hvis du ikke er villig til å ta hovedansvaret, er ikke særlig smart. Dyr trenger pass, kos og stell. Også i ferier.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 10:55   #13
Tante Grønn
Alltid motsatt
 
Tante Grønn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 888
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: Hvorfor ha kjæledyr

Det gjør så vondt å høre om at jeg blir fysisk dårlig. Juling!

__________________
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08-
Tante Grønn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 10:57   #14
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ha kjæledyr

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Uansett hvor billige et kjæledyr er i innkjøp, om det så er gratis, så koster det mye å ta vare på de. Mat, utstyr, dyrlege, vaksiner, medisiner osv osv.

Ja, vi fikk katten for fra Dyrenes Hus, og vi betalte et bidrag til dem. De betalte kastreringen, hvis ikke hadde jo dette vært en utgift vi hadde tatt selv. Katten vaksineres én gang i året, og det koster en del. Men den største ugiftsposten er ferieopphold på kattepensjonat. Når man betaler 140 kr dagen, sier det seg selv at det blir dyrt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 11:09   #15
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvorfor ha kjæledyr

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Jeg mener også det burde bli mye strengere lovverk på dyremishandling/vanskjøtelse.

Helt enig!

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 11:26   #16
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor ha kjæledyr

Og jeg blir så sinna på sånt. Stakkars alle dyrene som blir mishandlet.

Vi har 2 nydelige marsvin som vi kjøpte når de var bittesmå. Det er utrolig mye glede og kos å ha de.

Men tenk på alle de som ikke har det så godt. Jeg har sett utrolig mye grusomheter da jeg bodde i Spania. Stakkars dyr.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 11:46   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.819
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ha kjæledyr

Har man skaffet seg et dyr, så plikter man søren meg å ta godt vare på det også, ja.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 12:54   #18
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor ha kjæledyr

Men hvorfor benytter ikke folk seg av kampanjene dyrebeskyttelsen tilbyr forresten?

Når man har katt, så syns jeg det skal være en selvfølge å sterilisere katten viss den nå ikke skal brukes til avl da. Det koster 500 kr for jentepuser på dyrebeskyttelsen nå, noe jeg tok gladelig i mot. Hun skal inn om to uker å "fikses", samtidig blir hun jo også chippet.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 13:38   #19
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvorfor ha kjæledyr

Da det gjelder katter så er det nok mange som skaffer seg det fordi de er gratis og de har kanskje ikke tenkt over om de virkelig ønsker seg en katt, har hørt flere ganger at den var jo så nydelig og vi fikk den jo gratis, så da måtte vi jo bare si ja takk. Så derfor synes jeg at alle katter burde kostet penger, og at de er er vaksinert, fått ormekur og chippet da de leveres til nye eiere da de er minst 12 uker gamle.
Og alle avsvarlige eiere bør kastrere kattene sine hvis de ikke skal brukes i avl, da det gjelder avl på huskatten så synes jeg det burde bli gjort på samme måte som de som driver avl av rasekatt, at de blir godkjent for å få drive avl. Det tror jeg vil gjøre at det ikke blir så mange hjemløse katter (har sett tall på at det er 40-50.000 hjemløse katter) og det vil øke verdien på huskatten.

Mange tenker heller ikke over kostnadene med å ha katt, vaksinering, ormekurer, kastrering, skikkelig for (men det blir billigere i lengden å kjøpe mat på zoo eller hos vetrinær enn det gjør med å kjøpe det på matbutikken) +++

Og en skaffer seg ikke katt fordi ungene ønsker seg en katt, (det gjelder alle kjæledyr) den voksne må nok regne med å ta seg av stellet av dyret hvis barnet går lei.
Har forelsten 3 katter selv, og jeg vil gjøre alt for at de skal ha det bra.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 13:46   #20
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ha kjæledyr

Dyrebeskyttelsen jeg er i kontakt med, opplever at katteeiere ringer å truer dem når ferien setter inn. Mange truer også med å torturere og drepe katta hvis dyrebeskyttelsen ikke gjøre noe.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no