Jada.leliane skrev:...og det er vel akkurat poenget... 😉
Det jeg ville frem til var at det allerede i 2003 var stor fokus på trafikksikkerhet for barn, og viktigheten av å sitter bakovervendt til barnet var 3 år. (Eller 1m / 15kg.)
Startet av Pebbles 327 svar 42k visninger
Til nyesteJada.leliane skrev:...og det er vel akkurat poenget... 😉
Liven skrev:Jada.
Det jeg ville frem til var at det allerede i 2003 var stor fokus på trafikksikkerhet for barn,
Maximillia skrev:Det var faktisk noe man var opptatt av helt tilbake i 1986.
Scarlett skrev:Men hvor er stor er sikkerhetsforskjellen etter fylte 4 år? :maser:
Maximillia skrev:Det var faktisk noe man var opptatt av helt tilbake i 1986.
Liven skrev:Jada.
Det jeg ville frem til var at det allerede i 2003 var stor fokus på trafikksikkerhet for barn, og viktigheten av å sitter bakovervendt til barnet var 3 år. (Eller 1m / 15kg.)
*HH* skrev:Overser du svaret mitt, safran?
Liven skrev:Da yngste ble født i 2003 var mye forandret vedr. råd om sikkerhet, men jeg synes ikke det er så mye nytt fra da til nå. (Bortsett fra at barnet bør sitte bakovervendt enda lenger enn tidligere antatt.)
*HH* skrev:Tor Einar Calisch, overlegen ved barneintensiven ved Ullevål, har uttalt at det optimale hadde vært om barna kunne sitte bakovervendt til 7-8 års alder. Og det er jo kjent at det faktisk hadde vært best for både barn og voksne om alle satt bakovervendt i bilen 🙂
Liven skrev:Ja, jeg leste det. Jeg bare lurte på hvor hun hadde det i fra, om dette var dokumentert viten eller synsing.
*HH* skrev:I et sete som går til 25 kg?
Stikka74 skrev:Men dere har jo fått plass til to bakovervendte mens dere hadde babystolen? Duologic tar jo ikke mer plass enn Cabriofix og ikke trenger den seler slik at forsetet blir låst heller.
Stikka74 skrev:DL er ikke svindyr og den må jo ikke benyttes fra nyfødt selv om den kan. Blir jo som med andre gruppe 0-1 stoler det. (DL kan muligens bestilles litt billigere i Stikkas nettbutikk, som du jo begynner å bli godt kjent med) DL er ihvertfall super å ha bak førersetet når man man flytte det ofte fram og tilbake, som vi må.
Logg inn for å svare i denne tråden.