|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Er du medlem av Mensa? | |||
| Ja (eks. medlemmer stemmer også her) |
|
7 | 3,23% |
| Nei, jeg er skapmedlem. (Er overbevist om at jeg ville passert opptakskriteriene) |
|
63 | 29,03% |
| Nei, jeg har tatt testen, men strøk |
|
12 | 5,53% |
| Nei, så smart er jeg neppe |
|
63 | 29,03% |
| Nei, jeg er ikke opptatt av den type intelligens |
|
72 | 33,18% |
| Deltakere: 217. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du medlem av Mensa?
Hah, da er vi like lure og mine pupper er digre, om ikke akkurat flotte
|
|
|
|
#2 |
|
Leser
|
Altså, de fleste foreldre - og andre - "foretrekker" jo at ting som ikke virker eller er problematisk er noen andre sin feil. Har du ikke lest "'The hitchhiker's Guide to the Galaxy" hvor de forteller hvordan man kan reise i tid og rom og kamuflere romskipet sitt?
|
|
|
#3 |
|
Textrovert
|
Sv: Er du medlem av Mensa?Hmm. Jeg var et skikkelig skolelys, men jeg vet at jeg ikke har spesielt hløy intelligens. Forklar den, dere?
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er du medlem av Mensa?Når nok ikke opp på en Mensa-test, nei. Men har intelligens nok (både IQ og EQ til at jeg klarer meg veldig fint!
|
|
|
#5 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
Kanskje du var flink og jobbet mye med fagene ? Eller kanskje den norske skolen ikke er særlig krevende på det intellektuelle plan ? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du medlem av Mensa?Nei, sånt er jeg overhodet ikke opptatt av, gitt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Hertuginne
|
Sv: Er du medlem av Mensa?Jeg har tatt testen og lå godt over grensen for å bli medlem, men jeg meldte meg ikke inn. Testen ble kun tatt fordi jeg ble utfordret til det (av en dust som mente jeg ikke var smart nok.
|
|
|
#8 |
|
kamerat
|
Sv: Er du medlem av Mensa?Jeg pleier å skåre over 140 på uoffisielle tester, så jeg regner med at jeg ville sluppet inn om jeg var interessert. Men jeg har ikke noen tro på at høye skårer på IQ-tester er et fornuftig utgangspunkt for et fellesskap.
|
|
|
#9 |
|
Epikur
|
Tsk tsk, det er lett å si når man ikke er smart nok.
Sjokolade og sarkasme, derimot. DET bygger fellesskap.
|
|
|
#10 |
|
<*(((<
|
Sv: Er du medlem av Mensa?Jeg har scoret godt nok i uoffisielle tester, men tviler egentlig på at jeg ville nådd opp på the real thing.
Svarte, ikke har jeg noe særlig pupper å skryte av heller. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Er du medlem av Mensa?Hva er kravet da
|
|
|
#12 |
|
kamerat
|
But of course!
|
|
|
#13 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Avslørt. Fillern også. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Introvert optimist
|
Det tror jeg kommer litt an på hvor en jobber og hvem en omgås i det daglige. For en som jobber i en kunnskapsbedrift eller innenfor universitets- eller høgskolemiljøer eller andre steder der en har kolleger å bryne seg på, er det sikkert ikke noe savn, men jobber man i et miljø der de store diskusjonstemaene i lunsjen er fotballkamper, hva som skjedde på politiradioen kvelden før og TV-programmer som "Autofil", "Hotell Cæsar" og "Big Brother", så får man etter hvert intenst behov for å snakke med noen som har noen flere tanker i hodet.
|
|
|
#15 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du medlem av Mensa?Jeg tok testen på gøy engang og kvalifiserte, men jeg er ikke medlem og har heller ikke lyst til å være det. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Vaklende
|
Sv: Er du medlem av Mensa?Jeg svarer på hovedspørsmålet, har ikke lest tråden ennå, men setter meg ned nå.
Jeg ligger også der, men ser ikke poenget i Mensa. Jeg er også litt skeptisk til å måle intelligens på så snever basis. Det hadde vært kjekt om man kunne nyttiggjøre seg av Gardners 7 intelligenser for å se potensialet og utviklingsbehovet i mennesker, fremfor å fokusere ensidig på språklig og matematisk intelligens. Man kan sjekke ut dominerende "intelligens" her for de som er interesserte. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Er du medlem av Mensa?Haha nei. Jeg anser meg som ikke HELT lite oppegående, men sånne tester er jeg særdeles "domm" på. Eller, det er jo mange år siden jeg tok en sist, og da var jeg "dommere" enn i dag.
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Er du medlem av Mensa?Scorer omtrent som Mim, og har vært både over og under grensen alt etter hvilken test, men er ikke så opptatt av slike ting. Det sier så lite om hvordan man klarer seg i fellesskapet - for meg er det viktigere. |
|
|
|
#20 |
|
Peppy!
|
Sv: Er du medlem av Mensa?Jeg har aldri tatt en iq-test, og aner ikke om jeg ville kvalifisert. Men i all ydmykhet mener jeg bestemt at jeg er smartere enn min mann, som har vært medlem i alle år. |
|
|
|