Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

mp3-spiller til 6-åring?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-08, 22:47   #1
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

mp3-spiller til 6-åring?

Vi, dvs jeg, har bestemt oss for å kjøpe en mp3-spiller til eldste, til bursdagen. Han blir 6 år. Han leser ikke enda, men det er ikke så veldig langt unna tror jeg.

Jeg har helst tenkt på iPod nano, men tenker at det kanskje blir litt i dyreste laget? Shuffle er det ikke så stor plass på, og det er jo ikke muligheter for å spille av videoer på denne, men trenger han egentlig det?

Hvis vi kjøper shuffle, bør vi kjøpe den på 2gb da, eller er det greit nok med en på 1gb?

Grunnen til at jeg tenker på iPod, er at jeg har en nano selv, og denne er han kjent med, og håndterer greit. Men det er kanskje andre spillere på markedet som fungerer like greit? Hvordan er disse i fht å bruke sangene som ligger på iTune?

Hva anbefaler dere, og hva ville dere kjøpt selv til deres 6åringer?

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 22:53   #2
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: mp3-spiller til 6-åring?

8 åringen vår fikk til bursdagen sin sist. Han lånte min i på ferie i fjor og vi forsto at det var noe han kunne ha skikkelig glede av.
Aner ikke merket, men den er helt enkel og uten annet enn av /på og volum. Kostet rundt 400,-
Vi kjøpte den og la inn all favorittmusikken hans på den bla. Vamp og A-ha. kjøpte også en oppbevaringspose i nøkkelsnor til å ha rundt halsen.

Den har virkelig slått ann ! Skal legge inn litt ny musikk før ferien nå. Vi har den i en kurv i gangen sammen med kameraet hans (som han fikk til 6 års dagen) og han må spørre en voksen om å bruke den og legge den tilbake på plass etterpå.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 22:56   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.559
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: mp3-spiller til 6-åring?

Min 5-åring har en Shuffle. Syns nesten den er for liten, lett å rote bort.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 00:16   #4
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: mp3-spiller til 6-åring?

Takk for svar, begge to.

Vi tenkte at han skal få et slags høyttalsersystem som han kan koble mp3 spilleren til, på sikt, så den vil antagelig bli mest brukt på den måten, i tillegg til å ha med på ferier o.l. Greiere å legge musikken og lydbøkene hans inn på en sånn spiller, enn å la han styre CDene selv. Erfaringen med det har ikke vært så bra. I tillegg har han et par småsøsken som kan være temmelig klåfingrede.


-ea- : Du har et poeng der, så absolutt! Jeg leitet meg ihjel etter iPoden min i går, etter at minstemor hadde hatt tak i den et øyeblikk. Det endte med at jeg ommøblerte hele stua. iPoden fant jeg til slutt oppi ei lita eske som stod på bordet.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 00:29   #5
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.641
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: mp3-spiller til 6-åring?

Velg en med display, for ellers kan de bli litt frustrerte når de ikke finner akkurat DEN sangen, og det er håpløst å hjelpe dem også.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 00:35   #6
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: mp3-spiller til 6-åring?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Velg en med display, for ellers kan de bli litt frustrerte når de ikke finner akkurat DEN sangen, og det er håpløst å hjelpe dem også.

Snakker vi av erfaring her eller?

Jeg kan levende forestille meg denne scenen her i huset iallefall, så da er vel i grunnen shuffle utelukket.

Er det noen som har et godt, og billigere alternativ til iPod nano da? Kom gjerne med en link der jeg kan lese mer om de aktuelle også.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 00:37   #7
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: mp3-spiller til 6-åring?

Guttene fikk hver sin Creative Zen stone mp3 spiller for noen dager siden til 249.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341496

Alle guttene har brukt denne flittig og den tar mer enn nok sanger.
Denne er med display men dobbel så dyr som den uten. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341498
Høytalere kan man også få kjøpt til disse-

Veldig enkel i bruk. Minsten her blir 5 i sommer og han håndterer denne flott. Vi valgte uten display, går helt greit.

Vi ville ikke gi dem dyre spillere nå, da barn er barn og de kan fort bli borte og ødelagte av barnehender.
Mp3 spillere er ikke store uansett og disse får plass i deres små lommer og det er jo perfekt.

Jeg selv har en fra SONY og en i den prisklassen får dem ikke før de er MYE større.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 00:39   #8
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: mp3-spiller til 6-åring?

iPod Nano.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 01:32   #9
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.797
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: mp3-spiller til 6-åring?

jeg bestilte nettopp ipod shuffle til begge småjentene her (4 og 6 år gamle). De selges til 369 på apple sin nettbutikk, og da er det inkludert gravering om ønskelig samt at portoen er inkludert akkuratt nå.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 08:24   #10
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.089
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: mp3-spiller til 6-åring?

3-åringen her fikk Sandisk sin Sansa Shaker. Den er uten display, men veldig enkel å bruke. Den er jo beregnet på småttiser da.

Det er jo et utall spillere på markedet, men jeg tror ikke at jeg ville kjøpt noe dyre greier til en 6-åring. Det ville jo bare vært ekstra surt om den ble rotet bort/gikk i stykker etc.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 08:51   #11
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.235
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: mp3-spiller til 6-åring?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

3-åringen her fikk Sandisk sin Sansa Shaker. Den er uten display, men veldig enkel å bruke. Den er jo beregnet på småttiser da.

Den fikk vi i går, og den virker veldig bra så langt. Snuppa var helt over seg, og danset rundt. Grei lyd er det også.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 08:55   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.089
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: mp3-spiller til 6-åring?

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Den fikk vi i går, og den virker veldig bra så langt. Snuppa var helt over seg, og danset rundt. Grei lyd er det også.

Det er helt genialt at det er høyttaler på den, og at den er så enkel å håndtere.
Poden har den med seg overalt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 09:01   #13
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.641
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: mp3-spiller til 6-åring?

Den så igrunnen ordentlig lur ut, den Shakeren! Den har gått meg hus forbi. Hvor selger de den?

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 09:04   #14
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.089
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: mp3-spiller til 6-åring?

Vi kjøpte vår på Datakjeden, men de selger den egentlig ikke. (Mannen jobbet som innkjøper der. )
Jeg har sett den på Coop Obs! av alle steder. Veldig greit at den tar minnekort. Og jeg lurer på om den ikke kan kjøpes på www.trumf.no

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no