|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
heimføing
|
Sv: Utstyr til skolestart
Åja, dette hadde jeg ikke tenkt på. :noterer: |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Utstyr til skolestartSnuppa her i huset har fått velge seg en sekk. Kjøpte Beckmann vi da.
|
|
|
#3 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utstyr til skolestartKupp i vei, bare koselig det
|
|
|
|
#5 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utstyr til skolestartOk, så det er slike det er meningen man skal bruke?
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ikke nødvendigvis. Jeg anbefaler gymsko til mine elever. Grunnen til at mange har gymsokker er at det ofte er billigere enn å kjøpe innesko. På skolen til storebror må de ha gymsko fra førsteklasse.
|
|
|
#7 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utstyr til skolestartHvis alle løper rundt i gymsokker så blir det vondt å bli tråkket på foten av de to som har joggesko da..
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Utstyr til skolestartSkulle da tro at gymsokker er bedre enn joggesko. Er ikke naturlig best?
|
|
|
#9 |
|
Ustabil
|
Gymsalgolv er ikke mye naturlig. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Fortynnet
|
Sv: Utstyr til skolestartVi har kjøpt skolesekk, pennal og en ny matboks til førsteklassingen. Har også utvidet samlingen av tykke gode fargeblyanter, som han har i en egen boks. Men jeg tror egentlig de har det de trenger av sånt på skolen, så den kan nok ligge hjemme til leksebruk. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
flisespikker
|
Sv: Utstyr til skolestartPå skolen Poden skal begynne på tilbød (og anbefalte) de at vi lar dem bestille fargeblyanter, modellerkitt og maleskrin samlet, da det er så stor forskjell på kvalitetene og det er greit at alle har det samme. Vi meldte oss på dette og bestilte dessuten et ekstra sett til å ha hjemme. Ellers har han penal som han har brukt på førskolen i barnehagen, og så skal vi kjøpe skolesekk i løpet av ferien - han har tursekk som han brukt gjennom hele barnehagen og fremdeles fungerer bra, men den er ikke så god å ha bøker og papirer i. I tillegg til ransel fikk vi beskjed om at de trenger innesko, jeg tenker meg tøfler med ordentlige såler. På hans skole har de ikke gymsal; de første årene har de gym (lek og ballspill) i "ballbingen" i skolegården og må derfor ha regntøy hengende på skolen, men trenger ikke innendørs-gymklær. Regner med at vi lar ham plukke ut en ny matboks også, og så skal han få litt småstæsj (nøkkelringer, reflekser og slikt) til å ha på sekken.
|
|
|
#12 |
|
Bedreviter
|
Sv: Utstyr til skolestartI tillegg til det som er nevnt, har Frøkna fått en stor, iøynefallende bokstavnøkkelring til å feste på lokket på ranselen. Kjekt å ha for å enkelt holde hennes ransel fra de førti andre signaloransje sekkene. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utstyr til skolestartSekk får ungene på skolen her så det trenger vi ikke kjøpe til førsteklassingen. Penal er innkjøpt - bokpapir også med tilhørende merkelapper til å klistre på bøkene. Ny matbok likså - vi har skapet fullt av matbokser men minstemor syntes av High School Musical-matboksen var heeelt nødvendig
|
|
|
#14 |
|
trøtt
|
Nettopp slik føler jeg det også.
|
![]() |
|