Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Drømmeleke

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-08, 02:50   #1
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Drømmeleke

Ja hva var din drømmeleke da du var barn?
Det er litt interresant å se hvor mye ting forandrer seg, også innenfor lektøysverden.

Min drømmeleke (som jeg fikk) var et stoooort barbiehus og en barbie med laaangt hår, åh lekte med¨det i timesvis.
Hadde jo mange andre også, men det er det jeg husker veldig godt, og lundby huset (som finnes den dag i dag)

Hva med dere?

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 03:17   #2
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Drømmeleke

Fotball, hadde mange timer med den ute på plenen
Ellers så brukte jeg mye tid på lego og biler, men helst hos ei venninne for der hadde de store bager med lego. Og en kjempestor og fin jordhaug vi kunne leke med biler i, lagde veier, bruer til den store gullmedalje.

Gammel 30-07-08, 07:48   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barbie her også. Mine hadde forøvrig ofte kortklipt, rødfarget hår etc. Og ofte var de pene, barbiedukkene var slemme og innbilske, men de skamklipte var snille og sympatiske.

Tror vi var veldig kreative i vår barbie-lek

Gammel 30-07-08, 08:01   #4
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det må nok bli (baby)dukka mi. Jeg var skikkelig glad i den, ja det er nesten så jeg fortsatt vil omtale den ved navn.
Etter hvert ble det også høy barbiefaktor. Barbidukker, Ken, Skippy, hest, hus, bil og jeg vet ikke hva. Og et hjemmemekka hus (skoeske "tapetsert" med blomstrete plast som farmor hadde i kjøkkenskapene sine) som ble dratt med til venninner.

Det jeg virkelig drømte om, var et tog av typen de hadde i Legoland som kunne gå mellom vennnene mine og meg.
Dessuten ønsket jeg meg Lego, men fikk aldri noe særlig av det. Nå som jeg er mor vil jeg mye heller bruke penger på Lego enn på barbie-plastræl.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 08:11   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var et utebarn og det jeg ønsket meg mest, og fikk, var en gul og sort BMX cross-sykkel.
Av inneleker var det playmobil som var tingen. Kunne sitte i timesvis.
Og da bestekompisen og jeg ble litt eldre brukte vi Playmobilfigurene som blink for luftpistolskyting.

Og når jeg tenker på det nå så skjønner jeg ikke helt hvordan foreldrene våre kunne la oss stå og skyte på små plastikkmennesker i garasjen. Uten tilsyn.
Vi var vel 11 og 12 da.

Jeg hadde en stor sekk med barbieleker også, men de ble bare tatt fram om det kom jenter på besøk som ikke ville leke med noe annet.

:guttejente:

Gammel 30-07-08, 08:13   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Også må det nevnes at jeg var veldig glad i bamser da jeg var liten. Sånn at jeg prata med dem, og laget en plan på hvilken bamse som skulle ligge i senga til hviken tid og sånn.

Gammel 30-07-08, 08:34   #7
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sparkesykkel
Byggesett, - aner ikke hva det heter,- men man kunne skru små planker sammen til div.
Den speiderboken til Ole Dole Doff

Legger til at dette var det jeg drømte om.
Jeg lekte med alt mulig annet. Ikke så interessert i dukker.

Sist redigert av Mandarin : 31-07-08 kl 21:48.
Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 10:04   #8
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Dukker. Vi var veldig mye ute og vi hadde ikke lekehus, men lekte oppover fjellkanten. Hadde innredet hele fjellkanten som stue, kjøkken og alt man trenger. Kreative var vi hvert fall.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 10:12   #9
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sykkel, rulleskøyter, selvlaget pil og bue, lego, playmo, barbie, my little pony, bøker og lekemikroskop. Eller så ønsket jeg meg sparkesykkel og sega, men fikk det aldri.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 13:06   #10
Wit
Av og på bruker

Wit sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Wit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Dukka mi (som jeg forresten klipte helt kort da.....) og sykkelen min. Jeg var veldig mye ute som liten, så de lekene jeg hadde passet stort sett til å leke med både ute og inne (altså ref dukka mi som jeg trillet i vogn).

Ellers ønsket jeg meg virkelig en Barbie dukke, men fikk bare en Tjorven dukke

Gammel 30-07-08, 14:21   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hest. Ja, jeg skulle ha en lekehest som ikke trengte mat og sånn og som kunne stå på verandaen, men ellers være akkurat som en ordentlig hest som oppførte seg merkelig i ny og ne med personlighet. Det fikk jeg ikke, gitt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 16:25   #12
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ønsket meg det samme hvert år til jeg startet på skolen, pysj. Ønsket meg aldri leker som jeg kan huske på. Men manglet aldri noe. Vi var først ute med data, div spill, video, så jeg tror kanskje att jeg aldri rakk å ønske meg noe. (Har eldre søster, kan kanskje ha noe å si det å!!)

Gammel 30-07-08, 16:28   #13
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Det jeg ønsket meg og ikke fikk er det jeg husker best. Meccano og dampmaskin,

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 16:30   #14
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ønsket meg Barbiedukker, men fikk Sindy. Det var ikke like stas, selv om jeg lekte mye med dem. Dessuten ønsket jeg meg sminkedukkehode, noe jeg aldri fikk.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 17:21   #15
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg ønsket meg Barbiedukker, men fikk Sindy. Det var ikke like stas, selv om jeg lekte mye med dem. Dessuten ønsket jeg meg sminkedukkehode, noe jeg aldri fikk.

Er du meg?

Akkurat dette skulle jeg skrive også!

Gammel 30-07-08, 18:41   #16
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jo, jeg ønsket meg pil og bue og apache-sykkel MED speedometer. For det hadde gutta som jeg hadde som leke-kamerater. Men det fikk jeg aldri.

Gammel 30-07-08, 19:29   #17
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det må bli en delt førsteplass til guttebabydukken min som het Renè fordi det var det vakreste navnet i verden og det skulle barnet mitt hete når jeg ble stor, og Teela (He-man)-figuren min som jeg fikk da min bror hadde bursdag og jeg gråt så hjerteskjærende over å ikke få presanger at min far kjørte meg til lekebutikken og lot meg får velge ut noe.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 19:55   #18
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg ønsket meg Barbie, men fikk Ken.

Gammel 30-07-08, 21:48   #19
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Det jeg ønsket meg som jeg aldri fikk er det jeg husker aller best, nemlig rattkjelke, togbane og bilbane.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 22:44   #20
MillyMollyMandy
Aktiv

MillyMollyMandy sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Babydukke som kunne gråte når du trakk ut smokken!!! Det var mitt høyeste ønske noe jeg aldri fikk. Foreldrene mine var hippier og kjøpte aldr leker untatt en bamse og en kassagitar jeg fikk av pappa....

MillyMollyMandy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:21.