Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-08, 23:53   #121
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Sånne har de på Nille og Europris. Vet ikke om det finnes mange forskjellige typer, men jeg har sett disse både her og i Danmark.

Tror bare de har den sorten som smaker plæstikk.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 00:04   #122
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Reypenaar VSOP.

En meget vellagret gouda fra Nederland. Minner litt om parmesan, men fargen er nesten oransj - som amerikansk ost. Fantastisk god.

:sitter her og håper at det finnes osteelskere som kan fortelle meg at denne osten selvfølgelig finnes i Norge:

  Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 00:04   #123
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.639
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Åh! Jeg glemte Kool-Aid! Det smaker dritt, men ungene elsker de syyyyke fargene.


(Det er altså et saft-pulver som blandes med sukker og vann til saftogvann).

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 00:08   #124
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Det går faktisk an å farge klær med Kool-Aid.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 00:10   #125
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Åh! Jeg glemte Kool-Aid! Det smaker dritt, men ungene elsker de syyyyke fargene.


(Det er altså et saft-pulver som blandes med sukker og vann til saftogvann).

Disse har jeg brukt på jobben for å demonstrere noe teknisk utstyr. Det var en tysk kollega som hadde tatt dem med fra USA. Ifølge ham var de forbudt i EU. De er et uslåelig pedagogisk virkemiddel når man skal demonstrere kromatografi i praksis.

  Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 00:41   #126
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det var ikke Pringles jeg kjøpte på Ultra i hvertfall, den smaker jo høgg. Kjøpte Kettles, den smaker knallgodt. Og et annet merke som jeg ikke husker, Lays kanskje?

Nå har jeg sjekket, og jeg finner bare Kettles med salt og vineddik. Og den er ikke sur i det hele tatt. Jaja, like greit. Så slipper jeg den fristelsen.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 07:22   #127
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Rart om det er den jeg kjøpte, nei det kan det bare ikke være, for den var VIRKELIG sur. Jeg har smakt omtrent alle eddik-chipsene som er å oppdrive i England, og Kettlesen jeg kjøpte smakte slik som dem, ordentlig sur og nydelig. Hvilken farge var posen?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 11:10   #128
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Rart om det er den jeg kjøpte, nei det kan det bare ikke være, for den var VIRKELIG sur. Jeg har smakt omtrent alle eddik-chipsene som er å oppdrive i England, og Kettlesen jeg kjøpte smakte slik som dem, ordentlig sur og nydelig. Hvilken farge var posen?

Om jeg ikke husker skammelig feil, det var brun bunn med rødbrun skrift? Eller var den gul?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 13:47   #129
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.087
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Om jeg ikke husker skammelig feil, det var brun bunn med rødbrun skrift? Eller var den gul?

Walkers.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 13:49   #130
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Pickles fra England.
Cheddarost med pickles! Mmmmmm!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 13:57   #131
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Om jeg ikke husker skammelig feil, det var brun bunn med rødbrun skrift? Eller var den gul?

Ah da er det ikke den samme nei. Min pose er blå. Denne:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 14:35   #132
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Det går faktisk an å farge klær med Kool-Aid.

Jeg har akkurat fått en haug fra England, jeg skal prøve å farge garn. Spennende. Men det virker ikke egnet som næringsmiddel.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 15:36   #133
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Walkers.

Åh.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ah da er det ikke den samme nei. Min pose er blå. Denne:

Åh! Men den der har de ikke på min Ultra.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 16:27   #134
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Det er vel kanskje flere briter i Stavanger enn i Oslo? Har i alle fall lagt merke til at utvalget i Engelske matvarer er mye bedre de gangene jeg har vært i Stavanger. (Helgø, tror jeg butikken heter).

__________________
Storebror 2000 Lillebror 2003


Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 16:28   #135
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Salte makedamianøtter i Zimbabwe. Før i tiden hamstret jeg rooiboste i Botswana og Sør-Afrika, men det trenger jeg jo ikke lenger, og godt er det, for nå har jeg ikke vært der på evigheter!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 16:32   #136
kalufs
kall om benen
 
kalufs sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 1.178
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

I Sverige kjøper jeg med " Nöt Creme" og "Idealmjöl" hjem. Mmmmmmm nöt creme... :sikle:

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 16:44   #137
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg har kontakter i Irland, om det hjelper?

Hvis du gidder å spørre de om den fåes kjøpt der og om de evnt. gidder å sende en hel bunch så hjelper det!
(Mannen kjøpte en (en?! ) på ferie i Skottland, så jeg aner ikke om de selges i Irland.)

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 17:00   #138
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.087
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

(Mannen kjøpte en (en?! ) på ferie i Skottland, så jeg aner ikke om de selges i Irland.)

Butlers er irsk.
De har forresten nettbutikk, og sender gjerne til Norge.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 17:58   #139
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Butlers er irsk.
De har forresten nettbutikk, og sender gjerne til Norge.

Oh, takk!
(Hvordan har jeg klart å overse den liksom?)

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 18:24   #140
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Alle i vennekretsen min som reiser til Algerie MÅ ta med kaffe. Det er (nesten) den eneste kaffen jeg drikker. Jeg elsker den, men det blir ikke det samme egentlig med vanlig norsk melk, desverre.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no