Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken kaffe drikker du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-08, 10:36   #1
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken kaffe drikker du?

Vi har kaffemaskin, og liker å prøve ulike typer bønner. Den de selger på Elkjøp (av alle steder) er god og billig, og jeg sikret meg restlageret til vår lokale Lidl da de la på røret her. Fyldig, crema, ikke for brent og ikke for mye syre siden vi stort sett drikker store kopper svart kaffe uten noe mer dill. Rene espressobønner blir for hardt for vår bruk.

På jobben er det den sedvanlige slitne Moccamasteren med gul Coopkaffe. Det går ned det også.

Gammel 14-08-08, 10:41   #2
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Kimbo (blå)

Gammel 14-08-08, 11:15   #3
bloma
Aktiv

bloma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
bloma er litt kul
Standard

Drikker "Nescafé Instant Espresso" i bilen på vei til jobb om morgenen.

Veksler mellom Kaffebrenneriets "Fransk Kontinental" i presskanne, og Kaffebrenneriets "Husets Espresso" på min espressomaskin hjemme.
På espressomaskinen lager jeg stort sett Americano eller Cortado.

Når jeg drikker kaffe ute, kjøper jeg dobbel Cortado hvis det er en "ordentlig" kaffebar med god melkesteamer, ellers drikker jeg vanlig svart kaffe.

På jobb drikker jeg te, kaffemaskinen der lager hoggorm-kaffe...

:kresen barista:

Gammel 14-08-08, 11:42   #4
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Malabar
Takk for påminnelsen ! Det er virkelig nydelig kaffe, særlig helt rykende fersk hjemmemalt.

*Sender min kjære sms på jobb om å kjøpe malabarbønner på vei hjem ! *

Gammel 15-08-08, 09:49   #5
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Luxuryserien til Coop eller Løvbergs (kjøpt i Sverige eller på Ikea) på presskanna og div kaffesorter fra Kaffebrenneriet på Espressomaskinen.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 09:54   #6
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sier som Skilpadda: Brun Bali.
Ellers er jeg glad i mørkbrent kaffe. Og den skal gjerne være litt sterk.

Kjøper jeg kaffe ute blir det som regel latte eller cappucino.

Kaffen smaker best fra presskanne. Eller skikkelig god gammeldags kokekaffe fra kaffekjele.
Og pulverkaffe smaker bare godt hvis jeg er skikeligskikkelig kaffetørst.

:kaffekjerring:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 10:15   #7
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Thalia har fått meg til å ønske at jeg drakk kaffe. Et virkelig flott innlegg!

Gammel 15-08-08, 10:23   #8
premiumsen
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2007
premiumsen har et hav av muligheter foran seg
Standard

På kafe.....

premiumsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 22:11   #9
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker traktekaffe på jobb, presskannekaffe (eller rettere sagt brygger fra Eva Solo) hjemme. "Egentlig" kjøper vi Friele Fair Trade, men jeg er svak for Blå java, og kjøper en del av den og maler sjøl.
IKEA har fått hele kaffebønner som er Fair Trade-merket, men jeg synes ikke den var så god.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.