|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg er vennlig, kjærlig og omsorgsfull. Jeg er engasjert og er flink til å gjøre det koselig. Det siste har jeg med meg hjemmefra, og det er noe jeg virkelig vil føre videre; det å ha det koselig, gjøre litt ut av ting. Ikke bare slenge oss nedpå med en skive, men tenne lys, gjerne tulle oss inn i et teppe, lage kakao osv. Jeg er leken, og er flink til å finne på ting. (Noe jeg må, ettersom Mathias ikke går i barnehage enda)
![]() |
![]() |
#4 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Vel, etter en total meltdown på butikken i går, der mor var varm og poden hadde minus i blodsukker ... Så kjenner jeg at det er best at jeg venter noen dager med å svare her.
![]() |
#5 |
Tankefull
|
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?
Kjenner meg igjen der ja.
![]() |
#6 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg korrigerer mye, jeg, altså. For mye, antagelig. Det er veldig viktig for meg at barna mine lærer sosiale koder, og Sneipen er så aktiv og full av spillopper at han kan virke temmelig overveldende på andre barn.
![]() |
#7 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Verdens værste iflg "prepubertalwannebe" fjortis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg er tilhenger av konsekvenser for negativ atferd. Det er veldig tydelig i vårt nabolag der en av våre nabounger aldri opplever konsekvens. Mine gutter må gå inn dersom de oppfører seg ufint ute. Dermed har vi knapt hatt noen etter at første innsending ble iverksatt. Nabounge bare fortsetter rampestrekene.
![]() |
#9 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg er opptatt av å gi utfordringer til barna i rett tid,- når de er modne for det. Jeg vil heller ikke overbeskytte barna.
![]() |
#10 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Hmmm... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg er ikke leken i den forstand at jeg leker. Jeg sitter ikke på gulvet og bygger togbane og sånn. Men jeg er leken som person, tøysete og humoristisk og finner ofte noe morsomt i situasjoner. Min av og til noe selvhøytidlige/dramatisk anlagte datter sliter litt med det av og til. men vi ender helst opp med å le alle sammen, heldigvis. Humoren er noe av det viktigste i mitt og mannens forhold, og jeg håper vi kan bringe mye av det videre, sammen med god tone, respekt for hverandre og romslighet/raushet.
![]() |
#12 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg har et nært og godt forhold til mine barn. Jeg tuller en del med dem, har artige diskusjoner, prioriterer tid med dem (både hver for seg og sammen med dem). Har alltid vært vàr for stemninger hos dem og derfor klart å få til dialog når noe har skjedd som har vært vondt. Da jeg hadde kreft og et par år etterpå så var jeg nok ikke så tilstedeværende psykisk som jeg skulle ønsket. Men tar det igjen nå. Føler vi har god kontakt. Jeg setter grenser, men om de argumenterer godt så kan jeg gi etter. Vil at de skal være tenkende mennesker og føler at jeg utfordrer det i dialog med dem. Sist redigert av Jessica : 23-08-08 kl 23:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg er leken. Jeg elsker spill og lek, og nå har jentene blitt så store at det kan være morsomt å spille med dem. Toern slår meg faktisk i kubb innimellom!
![]() |
#14 |
Introvert optimist
|
Denne kan jeg signere ord for ord. Jeg har måttet gå vanvittig mange runder med alle mine ferdig-lærte fordommer og smått og stort i ungdomstid og voksen alder. Det er ikke ender og grenser for dritt jeg fikk med meg hjemmefra.
![]() |
#15 |
i tåkeheimen
|
Sånn lek er jeg mer enn gjerne med på jeg også. Men duplo, Little Petshop, Barbie og togbane blir jeg rimelig fort lei av, ja... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() |
|
|