Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dere som bor i Oslo - hjelp meg litt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-06, 09:33   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.794
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Dere som bor i Oslo - hjelp meg litt

I kveld drar jeg dit, sammmen med barna på 8,5 og 5 år, gutt og jente. Vi skal besøke to nyfødte gutter, og Pål-Sondre er veldig bekymret for at det skal bli forferdelig kjedelig. Derfor tenkte jeg at noen her inne kanskje hadde forslag til hva vi kan finne på der? Vi er uten bil... Hvor kan vi spise ute, som er barnevennlig? Lekeland? Lekerom noen plasser i nærheten av butikker ? Hvordan fungerer tbanesystemet? Skal være til søndag, og bor på Frogner, så vi må nok ha noen billetter som gjelder disse dagene. Jeg er student. Noen som har tips til oss? Museum som er kjekke som ligger sentralt? Vi må vel en tur til Toys`rùs....
__________________

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 10:07   #2
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som bor i Oslo - hjelp meg litt

Teknisk museum er kult! http://www.tekniskmuseum.no/

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 10:25   #3
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.658
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som bor i Oslo - hjelp meg litt

Så moro med en liten ferie i vår fantastiske by.

Siden dere skal være såpass lenge, ville jeg kjøpt et ukeskort til alle tre. Da kan dere reise så mye dere vil med kollektivtransporten i byen. Det vil nok lønne seg mer enn fleksikort.

Nå har ikke jeg så store barn da, men skal vi se...

I Frognerparken har det kommet en stor lekeborg! Vi var der på søndag og det var stappa fullt der, men om dere går på en hverdag er det nok bedre plass. Den ligger rett til venstre fra hovedinngangen til parken.

Som Beathe nevner, Teknisk museum på Kjelsås er morsomt. Botanisk hage på Tøyen. Vikingskipene på Bygdøy. Holmenkollhoppet.

Det går til enhver tid flere teaterstykker egnet for barn, men det passer kanskje ikke en studentlommebok.. (nå sjekket jeg Nationalteateret, Folk og Røvere i Kardemommeby er dessverre utsolgt i lang tid...). Hva med Teskjekjerringa på Det Norske Teatret, kr 120,- pr billett.

Eneste lekeland jeg har vært på er Hoppeloppeland ute i Bærum og det er litt kronglete å komme dit med kollektivtrafikk. Vet det finnes noen andre også, men vet ikke hva de heter.

Det var det jeg kunne komme på i farta! God tur, håper dere får en super ferie!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 10:26   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som bor i Oslo - hjelp meg litt

http://www.reptilpark.no/

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 10:28   #5
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.794
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som bor i Oslo - hjelp meg litt

takker for innspill. Har alt bestilt billetter til jul i Blåfjell, så det skal vi lørdagen. Flere gode ideer?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 10:34   #6
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.658
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som bor i Oslo - hjelp meg litt

T-banesystemet er forøvrig veldig enkelt. Du skjønner det når du ser kartet.

Barna vil sikkert synes det er gøy å spise på T.G.I. Fridays!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 11:29   #7
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som bor i Oslo - hjelp meg litt

Støtter reptilparken! Det er som regel foreldrene som synes det er mest skummelt

Ellers finnes det noe på Majorstua (ikke langt unna Frogner) som heter Childplanet (http://www.childplanet.no/). Har ikke vært der selv, men det ser bra ut.

"Child Planet er en innendørs lekepark i to etasjer på til sammen 700 m2. Lekeparken inneholder ballbasseng, sklier, klatrestativ, hoppeslott og mange andre spennende lekeapparater.

Det meste av parken er laget av myke matrialer, og det er skaimatter og polstring på vegger og gulv. Her kan barna hoppe, klatre, skli og virkelig bruke grovmotorikken sin.

På hverdager har vi barnehage og da vil 250 m2 kunne benyttes av drop inn gjester. Fra kl 1700 er hele lokale tilgjengelig.

Du finner oss i Colosseum Park på Majorstua. Ca 744 barnesteg fra Majorstua T- Banestasjon. Det er derfor enkelt å nå oss fra hele byen. Dessuten ligger Child Planet rett over parkeringshuset på Colosseum Park.
"

:Juste

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 11:47   #8
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.579
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som bor i Oslo - hjelp meg litt

Jeg synes det er veldig greit å ha med barn på Hard Rock Café (krysset Karl Johans gate og Universitetsgaten). Der er det mat de fleste barn digger, og de kan bråke så mye de vil. Det er tv-skjermer rundt overalt i lokalet, hvor de viser musikkvideoer. De minste får også gassballong, som i hvert fall får min sønn til å sitte stille ved bordet i mer enn 3 minutter.

Hva med å gå på skøyter utenfor Stortinget (Jøss, nå klarer jeg ikke huske hva parken heter. Hjelp!) Der spiller de høy musikk over en høyttaler, og mange barn suser rundt på skøyter sammen med foreldrene sine. Det er jo ikke langt å gå ned dit fra Frogner. Vil du ikke gå kan dere ta trikken. (T-banen blir litt bakvendt, for da må dere gå opp til Majorstuen. Det er ikke særlig mye kortere enn å gå ned til sentrum.)

Jeg støtter også Teknisk Museum. Glimrende sted for både små og store.

Et eldorado for kjøpelystne barn er Riktige Leker i Klingenberggata (blir ikke det riktig?). Der er det mye kult. (Det ligger nedenfor Saga kino, mot Aker Brygge.)

Frognerparken er sinnsykt bra. Den nye lekeborgen er nok en innertier for femåringen i hvert fall.

Av disse forslagene er det kun Teknisk Museum som betinger kollektivtransport. De andre alternativene er innenfor rimelig gåavstand.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 12:06   #9
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som bor i Oslo - hjelp meg litt

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Hva med å gå på skøyter utenfor Stortinget (Jøss, nå klarer jeg ikke huske hva parken heter. Hjelp!) Der spiller de høy musikk over en høyttaler, og mange barn suser rundt på skøyter sammen med foreldrene sine. Det er jo ikke langt å gå ned dit fra Frogner. Vil du ikke gå kan dere ta trikken. (T-banen blir litt bakvendt, for da må dere gå opp til Majorstuen. Det er ikke særlig mye kortere enn å gå ned til sentrum.)

Spikersuppa, eller Narvisen som den heter med is

Peppe's på Aker Brygge har også lekeområde og Play Station. Ellers så ser jeg dere har fått mange gode tips her!

God tur til Oslo

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 12:14   #10
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.211
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som bor i Oslo - hjelp meg litt

Vi var på Mecca (ved Akerselva) to ganger i helgen, og der var det egen barnemeny med filminspirerte titler + hyggelig leke/tegnekrok med leker fra Sprell. God mat både til voksne og barn.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 12:17   #11
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som bor i Oslo - hjelp meg litt

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.


Hva med å gå på skøyter utenfor Stortinget (Jøss, nå klarer jeg ikke huske hva parken heter. Hjelp!) Der spiller de høy musikk over en høyttaler, og mange barn suser rundt på skøyter sammen med foreldrene sine. Spikersuppa!

Teknisk museum er gøy, på hjememsiden har de en fin oversikt over kollektivtrafikken.

Barnekunstmuseet ligger også i omerådet. Der har jeg ikke vært selv, men hørt mye fint, hjemmesiden har oversikt over aktivitetene. http://www.barnekunst.no/default.htm

Akershus festning kan også være spennende, med hjemmefrontmuseet bl.annet.

Munch museet og Nationalgalleriet har vel begge gratis inngang tror jeg.

Kino er jo også gøy da.

Nå kom jeg ikke på mer.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 12:19   #12
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som bor i Oslo - hjelp meg litt

Jeg synes forøvrig at TGI Friday's er håpløst. Fet usunn mat til stive priser. Men de ansatte er hyggelige da. Hvis du drar i helgen risikerer du å vente lenge på mat hvis de er travle.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 12:30   #13
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Dere som bor i Oslo - hjelp meg litt

Med ukekort fra Oslo sporveier kan du forøvrig kjøre t-bane, trikk, buss og tog innenfor bygrensen. Er ikke t-bane på Frogner.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 14:55   #14
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Dere som bor i Oslo - hjelp meg litt

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Vi var på Mecca (ved Akerselva) to ganger i helgen, og der var det egen barnemeny med filminspirerte titler + hyggelig leke/tegnekrok med leker fra Sprell. God mat både til voksne og barn.

Mecca er veldig hyggelig.
Den sarte femåringen jeg hadde med, fikk imidlertid tårer i øynene av retten Uheldiggrisen Babe...

Barnekunstmuseet er også veldig fint! Det ligger i gangavstand fra Majorstuen.

Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no