Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Politisk korrekt FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-08, 21:20   #561
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg var egentlig mest overrasket over mangelen på våpen.

Shrinkage, I tell you!!

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:22   #562
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.347
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Shrinkage, I tell you!!

Våpen, ikke "våpen". ...men gaffel er kanskje dødelig nok ved riktig bruk?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:24   #563
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Våpen, ikke "våpen". ...men gaffel er kanskje dødelig nok ved riktig bruk?

Pfft. Man har da to hender. : tøff:

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:24   #564
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.079
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg er egentlig en ganske sympatisk person IRL, i motsetning til på nett?

Klart
Du er da ganske så grei begge steder

Nei, variasjoner ifht hvordan man er på nett og i RL og overraskelser i så måte er vel normalt. Men heldigvis er det jo sjelden noen er en helt annen i virkeligheten enn på nett. De gangene det skjer, blir man jo litt sånn:

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:26   #565
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Til gjengjeld hadde Mauser en imponerende evne til å lytte og få med seg detaljer. :imponert:

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:26   #566
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.079
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Våpen, ikke "våpen". ...men gaffel er kanskje dødelig nok ved riktig bruk?

Mannen min dumpa en gang en kjæreste som stakk ham med gaffel i panna under en familiemiddag. Så noe kan en gaffel brukes til -f.eks bli kvitt kjæreste.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:26   #567
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.201
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Til gjengjeld hadde Mauser en imponerende evne til å lytte og få med seg detaljer. :imponert:

... i motsetning til hvor slaurete han er på nett, mener du?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:29   #568
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Jeg er aldeles knusbedårende både her og der.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:30   #569
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nemlig. Og vil du ikke være enig i at foreldre som bedriver grov omsorgssikt er ubrukelige [som] foreldre?

Selvfølgelig. Jeg har ingen skrupler for å melde en bekymringsmelding til barnevernet om jeg mistenker det. Barnets beste er min fokus.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:32   #570
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.201
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Selvfølgelig.

Men da synes jeg det er pussig at du også sa deg enig med rine i at man må være rimelig selvgod for å mene at noen foreldre er ubrukelige?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:32   #571
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.079
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg er aldeles knusbedårende både her og der.

Jeg får vel tro deg på ditt ord

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:32   #572
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

... i motsetning til hvor slaurete han er på nett, mener du?


Han fremstår vel ikke akkurat som slaurete her heller.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:34   #573
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

OK, nok meta for i dag.

Visste du at jeg leste i tråden uten å svare?

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:55   #574
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men da synes jeg det er pussig at du også sa deg enig med rine i at man må være rimelig selvgod for å mene at noen foreldre er ubrukelige?

Det var min også.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 22:01   #575
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av Meta, her.

Visste du at jeg leste i tråden uten å svare?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 22:29   #576
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Der sa du det.
Jeg kan selvsagt rangere etter min målestokk, der jeg selv troner øverst, men hva er det jeg tror jeg er, liksom? Supermom?

Det tror du naturligvis ikke. Det er jo Inagh, det.

  Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 22:30   #577
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.127
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Det tror du naturligvis ikke. Det er jo Inagh, det.

Men hun bor ikke i mitt nabolag, så jeg låner tittelen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 22:37   #578
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Snart 600 innlegg i en så åpenbar tråd?

FP står jo for Forum for Politisk korrekte. Grunnen til at forkortelsen ikke er FPK, er at alle vet at man skal være politisk korrekte, så K-en blir smør på flesk. Dessuten er FP et utbryterforum for folk som er vant til tostavelsesforum (NM, SM, KG etc), og ettersom PK allerede var opptatt (som de politisk korrekte FP-ere er, ville de aldri bidratt til forvirring ved å kalle seg PK) måtte det bli FP.

Politisk korrekte? Jupp.

  Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 10:51   #579
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av P.K., her.

Jeg mener det finnes mennesker som ikke er egnet som foreldre og som aldri vil bli det. Det er ikke det samme som at de ikke har andre gode sider, eller at jeg ikke kan føle med dem, eller at jeg fordømmer dem. Mye kan ligge bak som gjør at et menneske ender opp som en person som ikke bør ha ansvar for andre, og ofte er det jo snakk om en personlig tragedie, og ikke vond vilje.

Der tror jeg årsaken til uenigheten ligger. For meg strekker skalaen seg fra gode, brukbare og helt ned til "kan ikke ha ansvaret, men kan brukes til bittelitt". Det kommer kanskje an på hva man definerer det å være en forelder som også?

En forelder som har bedrevet grov omsorgssvikt og ikke bør ha barnet sitt annet enn kanskje under tilsyn kan allikevel bidra med litt den dagen barnet f.eks. rømmer fra fosterforeldre/ungdomshjemmet og må overtales til å dra tilbake. Det er ikke en totalt ubrukelig forelder i mine øyne. Det jeg er imponert over, gjennom min konktakt med barnevern i jobben er hvor gode de er på å anerkjenne den biten.

Men så har man kanskje de som virkelig er ubrukelige. Helt og holdent. I og med at det å være forelder betyr såpass mye i såpass mange sammenhenger og slett ikke er noe som slutter når barnet blir 18 heller, så synes jeg at den endelige avskrivingen av en mor eller far bør være barnets privilegium å få ta. For det er kun barnet selv som kan avgjøre om de ikke får noe som helst utav sin relasjon til et annet menneske. Selv om resten av samfunnet kan og bør sette ned foten i forhold til hvilket ansvar den forelderen får lov til å ha for barnet sitt, så er det barnet selv som etterhvert må få avgjøre at h*n ikke har bruk for det mennesket som er barnets biologiske opphav på noen som helst måte.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 11:17   #580
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Der tror jeg årsaken til uenigheten ligger. For meg strekker skalaen seg fra gode, brukbare og helt ned til "kan ikke ha ansvaret, men kan brukes til bittelitt". Det kommer kanskje an på hva man definerer det å være en forelder som også?

En forelder som har bedrevet grov omsorgssvikt og ikke bør ha barnet sitt annet enn kanskje under tilsyn kan allikevel bidra med litt den dagen barnet f.eks. rømmer fra fosterforeldre/ungdomshjemmet og må overtales til å dra tilbake. Det er ikke en totalt ubrukelig forelder i mine øyne. Det jeg er imponert over, gjennom min konktakt med barnevern i jobben er hvor gode de er på å anerkjenne den biten.

Men så har man kanskje de som virkelig er ubrukelige. Helt og holdent. I og med at det å være forelder betyr såpass mye i såpass mange sammenhenger og slett ikke er noe som slutter når barnet blir 18 heller, så synes jeg at den endelige avskrivingen av en mor eller far bør være barnets privilegium å få ta. For det er kun barnet selv som kan avgjøre om de ikke får noe som helst utav sin relasjon til et annet menneske. Selv om resten av samfunnet kan og bør sette ned foten i forhold til hvilket ansvar den forelderen får lov til å ha for barnet sitt, så er det barnet selv som etterhvert må få avgjøre at h*n ikke har bruk for det mennesket som er barnets biologiske opphav på noen som helst måte.

Her er jeg helt enig.

Jeg innrømmer gjerne at jeg også i min jobb har sukket oppgitt over at enkelte familier har valgt å få den 4. eller 5. ungen, når de hadde enorme problemer på ulike vis allerede med nr 2. Så vi dømmer alle sammen. Og mye har vi sikkert rett i, men samtidig så føler jeg at det er langt derfra og til de å si at de er ubrukelige. Det er så utrolig mye vi ikke vet. Både ang de som vi anser som ubrukelige, og de som vi anser som ekstremt gode foreldre.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no