|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Toppidrettsutøvere kritiserer karriereforeldre
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sitat: |
|
|
|
#3 |
|
saftig
|
Sv: Toppidrettsutøvere kritiserer karriereforeldreAkkurat hva han der Tufte mener og sier bryr jeg meg ikke noe særlig om, kjenner jeg. Jeg har hørt ham uttale seg om andre ting, og syns egentlig han virker sånn passe teit.
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Gjør ikke annet enn å signere. Det er rett og slett ikke noe å la seg provosere av. |
|
|
|
#7 |
|
intro
|
Vi har hatt denne diskusjonen på et annet forum i dag, og tips til Dagbladet er sendt.
|
|
|
|
#8 |
|
saftig
|
Sv: Toppidrettsutøver kritiserer karriereforeldre
Aha, han mener foreldre med andre karrierer enn sin egen!
|
|
|
#9 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Ja, han mener alle andre som ikke har ei hjemmeværende kjerring som gidder å være alene om alt og sjelden se mannen, pluss foreldre som stiller opp.
|
|
|
#10 |
|
Ekvilist
|
Sv: Toppidrettsutøvere kritiserer karriereforeldreFra en annen artikkel:
http://www.gjengangeren.no/article/2...5/1008/FORSIDE
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Toppidrettsutøver kritiserer karriereforeldreJeg tror nok at dette er en førstegangsforelder med store vyer for hvordan han ønsker selv å være som forelder. Og for å være ærlig - jeg hadde nok større ambisjoner for ti år siden enn i dag. |
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Sv: Toppidrettsutøver kritiserer karriereforeldreMen sånn for å være litt seriøs; tidsklemma er jo noe det blir snakket om, og de fleste opplever jo at dagene ikke strekker til. Men er det et "medieskapt" problem, eller er det reelt at foreldre er mer borte fra barna sine nå enn før? Tidligere så var jo mor hjemme, men tiden hennes gikk vel ikke nødvendigvis til kvalitetstid med barna? Ikke vet jeg hvordan det egentlig var på femtitallet, men jeg har da sett "støv på hjernen".
|
|
|
#14 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Toppidrettsutøver kritiserer karriereforeldreGlitter, jaha, godt innlegg. Det tror jeg nemlig en del av tidsklemma bunner i. Før ble man dyttet ut i hagen/bakgården/gata for å leke alene eller med andre barn mens mor lagde middag/vasket/slappet av. Foreldre lekte ikke med barna på samme måten som nå, og det var heller ikke forventet. Det var ikke snakk om å være sammen barna, men å oppdra og stelle med dem.
|
|
|
#15 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Godt poeng, det husker jeg fra min egen barndom og har reflektert mye over det ift min sønn.
|
|
|
|
#16 |
|
saftig
|
Jeg vokste opp på femtitallet (sånn rent praktisk sett i alle fall
|
|
|
#17 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Og det var ingen som fulgte oss til fritidsaktiviteter eller satt sammen med oss og gjorde lekser, slik det kreves nå.
|
|
|
#18 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Toppidrettsutøver kritiserer karriereforeldreVi gikk til alt, gjorde alt alene, og det var normen. Jeg hadde en mor som gjerne ville blande seg litt mer enn de fleste av foreldrene til vennene mine, og det var flaut det. Nå gjør vi jo nesten alt sammen med barna. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Flax
Hvor: Bergen
Sv: Toppidrettsutøver kritiserer karriereforeldreJeg er faktisk nesten like overrasket over at både F&B og VG bruker spalteplass på dette etter at agurktiden er over.
|
![]() |
| Emneord |
| melkespann i glasshus |
|
|