|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har laget seg en tittel
|
Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?
Dette kunne jeg ha skrevet selv, så jeg signerer bare.
|
|
|
#2 |
|
Titter innom
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bærum
![]() ![]() |
Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?Her er det vel jeg som gjør 95 % av matlaging, jeg bytter dekk på min bil, han på sin, PC/MAC er det mannen min som fikser, gjør rent gjør ingen av oss (vaskehjelp), henter og bringer i barnehagen gjør jeg til 98 % av dagene. Vel, det er nok jeg som gjør mest, ja. men så har jeg hjemmekontor og jobber langt fra 100 %. Mannen min jobber i reklamebyrå og jobber vel 150 %. Så fordelingen hjemme er vel allikevel retferdig??!! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?Mannen tar seg av bilting og datating. Også vasker han gulv og støvsuger. Og vasker opp/ putter i og tar ut av oppvaskmaskinen. Jeg vasker klær, tørker støv, organiserer stort og smått og pleier verandaen om sommeren (den er mer avansert enn en gjennomsnittlig veranda altså |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?Jeg roter og mannen rydder
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?Jeg gjør det jeg kan og han gjør det han kan. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Walking in the air
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?Mannen her i huset er et funn. Han vasker, lager mat og matpakker, ordner morgenstellet, leverer i barnehagen, skifter dekk, ordner med datadingsene, baker og tar i et tak i hagen. Pluss at han kjøper blomster til meg med jevne mellomrom, og er kjempeflink til å leke med datteren vår. I tillegg til full jobb.
|
|
|
#7 |
|
Originala
|
Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?Mannen min er søt og tar vanligvis det meste av ansvaret for Lillemor om morgenen. Det er jeg ham evig takknemlig for, det er usigelig deilig å kun ha seg sjøl å tenkte på om morgenen. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?Vi hadde en veldig 50/50-deling før, men nå har mannen 121% stilling så det blir naturlig nok mer på meg.
|
|
|
#9 |
|
Håpefull eller håpløs....
Hvor: Plankebyen
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?Vi jobber omtrent like mye, så fordelingen hjemme er ca 50/50. Det blir nok til at han tar mer ute-ting og jeg mer hjemme-ting. Og middag det er det jeg som står for
|
|
|
|
#10 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?Han snekrer, jeg rydder. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Nå vet ikke jeg hvor mye dere snekrer i deres hus, men i vårt hus så hadde jeg følt at jeg trakk vinnerloddet om jeg fikk stå for snekringen, tror jeg.
|
|
|
#12 |
|
Har tro på forbedring
|
Vi hadde en raptus på dette da jeg gikk hjemme og hadde permisjon. Mannen mente at "han bytta jo dekk" og mekka bil
|
|
|
#13 |
|
Bølle
![]() ![]() |
Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?Her gjør jeg alt, for øyeblikket!
|
|
|
#14 |
|
Aktiv
![]() |
Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?Her i huset er det jeg som gjør alt innearbeidet + klippe gress osv ute. Mannen er opptatt med jobb og frivillige verv, så han gjør lite hjemme. Han tar seg av vedikehol av hus og bil, men i det daglige er det jeg som tar nesten alt.
|
|
|
#15 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?Jeg liker vel og tro at vi fordeler det ca 50/50, men har aldri regnet over det |
|
|
|
|
|
#18 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?Jeg kan gjøre mye som en mann burde ha gjort. For at ting SKAL bli gjort |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
|
![]() |
|
|