Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er kokosboller på vei ut?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-08, 22:01   #1
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er kokosboller på vei ut?

Vi har masser av nydelige kokosboller.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 22:04   #2
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Det er sikkert fordi de ble kalt negerboller før og siden neger ikke er lov å si lenger, så ble det farvel til bollene også.

: akkurat slukt en kokosbolle fra Delicato:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 22:05   #3
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Rema pleier å ha slike i esker. Ikke alle rema butikkene, men har sett i de fleste faktisk =)

Gammel 29-08-08, 21:45   #4
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du trenger ikke dra så langt som til Sverige, jeg vil heller anbefale en tur til kokosbollefabrikken, som det også er linket til over her. Der kan du velge helt selv hvordan du vil ha kokosbollen din, og jeg skal love deg at de er gode.

Gammel 29-08-08, 21:57   #5
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Du trenger ikke dra så langt som til Sverige, jeg vil heller anbefale en tur til kokosbollefabrikken, som det også er linket til over her. Der kan du velge helt selv hvordan du vil ha kokosbollen din, og jeg skal love deg at de er gode.

Virkelig farlige.

Min datter og min kusine bor like ved Den Lille Koosbollefabrikken på Sagene og må alltid ha med en stor eske hit.
Sinnsykt godt!

Gammel 29-08-08, 21:48   #6
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Det er sesongbetont . Jeg lette byen rundt etter kokosboller uten kokos i juli i fjor. Ringte importør og fabrikk og hele greia. De sa jeg måtte vente til høst og vinter, og jeg endte opp med svindyre boller fra den lille kokosfabrikken.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 21:49   #7
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Det er sesongbetont . Jeg lette byen rundt etter kokosboller uten kokos i juli i fjor. Ringte importør og fabrikk og hele greia. De sa jeg måtte vente til høst og vinter, og jeg endte opp med svindyre boller fra den lille kokosfabrikken.

Gammel 29-08-08, 21:51   #8
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I Sveits får man kokosboller uten kokos i store esker med små boller. Da er det sjokoladetrekk både av lys, mørk og hvit sjokolade. De er god de. Det er alt for langt til Sveits.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 21:54   #9
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Jeg er i allefall iherdig. Det skal jeg ha :fører på CVen:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 22:06   #10
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg er i allefall iherdig. Det skal jeg ha :fører på CVen:

Jeg vet ikke helt om det å være så iherdig for å få tak i noe man strengt tatt ikke vil ha, er en god egenskap?

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 22:37   #11
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Kokosboller er utrolig digg, både kokosboller og sjokoladeboller (PK)!

Jeg var imidlertid litt skuffet over noen vi fikk i barselgave (ja, genialt sant?!), som kom fra kokosbollefabrikken.
Men jeg er villig til å gi dem flere sjanser altså!

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 21:52   #12
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg så dem her om dagen på ICA. Både med og uten strø

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 21:54   #13
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

En hyggelig dame på jobben fortalte meg forleden dag at det går 8 kokosboller på ett wienerbrød. Jeg liker ikke wienerbrød, så jeg har mange, mange kokosboller til gode. Det blir jeg litt lykkelig av å tenke på.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 22:07   #14
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

En hyggelig dame på jobben fortalte meg forleden dag at det går 8 kokosboller på ett wienerbrød. Jeg liker ikke wienerbrød, så jeg har mange, mange kokosboller til gode. Det blir jeg litt lykkelig av å tenke på.

Du er søt!

Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 10:08   #15
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Og eggehviten inneholder mye protein, som heller ikke er usunt.

Jeg elsker de gode, gamle fra Diplom Is.

Som man med tennene kan løfte sjokoladetrekket av, og nærmest tygge den seige marengsen inni. De pleier å stå ved isdisken der jeg har sett dem, 4 kokosboller pr eske. Da jeg var gravid, kunne jeg spise 3 på rappen!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 22:38   #16
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tra la la la jeg liker heller ikke wienerbrød, så da har jeg også ca en pall til gode!!

Og gode kokosboller u/kokos har de på Europris.

Gammel 30-08-08, 22:44   #17
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Men om du kjøper på europris, sjekk dato. *har jobbet på europris*

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 22:55   #18
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Men om du kjøper på europris, sjekk dato. *har jobbet på europris*

Har aldri sjekket en dato..

Obs obs, kjøp heller ikke bacon på Shell, selv om du ønsker deg potetsalat aldri så mye!

Gammel 31-08-08, 00:15   #19
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Har aldri sjekket en dato..

Obs obs, kjøp heller ikke bacon på Shell, selv om du ønsker deg potetsalat aldri så mye!

Veldig mye av maten på Europris der jeg jobbet ihvertfall var utgått på dato. Det var ikke spesielt gode rutiner på rotering og det var ikke mye salg. Heiv en del når jeg ryddet.

Håper det ikke er sånn andre plasser, men lite salg gjør at det kan skje over alt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 19:12   #20
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Da jeg var i Sverige på handletur i går, så kom jeg til å lese på en eske med kokosboller at pr 100 gram boller, så er det 427 kcal. I boksen var det 200 gram kokosboller, altså 854 kcal totalt, og i alt seks stykker. Da blir det ca 160 kcal pr kokosbolle. Det er jo ikke så lite kalorier, vil nå jeg si.

Bare sånn for å ødelegge gleden din.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:53.