Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Wall-E

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-08, 16:47   #21
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Wall-E

Uff, jeg slet med å holde meg våken, men 9-åringene jeg hadde med meg elsket den.

3-åringen får se den på video når den tid kommer.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 16:55   #22
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg og storebror var å så den i går, kjempegøy! Litt dystre fremtidsutsikter, men ellers masse humor (for de små, og verbal humor for de av oss voksne som fulgte med (Tror den er enda bedre med engelsk tale)), fantastiske animasjoner. Storebror bare måtte ha Wall-E og EVA figurer når vi var på lekebutikken etterpå, så det fikk han.

Absolutt en film som skal inn i Bluray-samlingen når jeg en gang starter en slik.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 17:02   #23
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Har akkurat sett den. Femåringen satt som fjetret under hele filmen, treåringen var opptatt av alt annet enn filmen og vi voksne er sånn passe imponert. Kort oppsummert.

Gammel 31-08-08, 23:27   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den får gode kritikker her (og de fleste andre steder, har jeg sett):

http://movies.msn.com/movies/pmg/wall-e/

Hva syntes dere om kortfilmen "Presto"? Jeg synes den var helt knall.

Gammel 31-08-08, 23:35   #25
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi så den på førpremiere forrige helg, snart 5-åringen satt som hypnotisert under hele filmen. Anbefales!

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 23:51   #26
HP
Administrator

HP sin avatar

Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Kortfilmen var knall! Snart syvåringen lo så han skrek. Virkelig bra.

For meg skjøt forventningene i været når jeg så kaninen som hadde en slående likhet med Max i Sam and Max. Kortfilmen innfridde, selv om det bare var en Max-look-alike.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 14:13   #27
Frost

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi syntes Wall-E var en kjempeflott film. Både mor, 14 åring, 10 åring og 6 åring elsket den.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 15:29   #28
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Wall-E var en søt liten maskin han, men jeg kjedet meg gørr ihel gjennom filmen,det samme gjorde mannen, men ungene likte den og snakket om den lenge etterpå.

Men gleder meg til istid 3 og Madagaskar

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 16:15   #29
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kjedet meg også etterhvert. Av det jeg så, var scenene på jorda best. Etter det sank jeg lenger og lenger ned i stolen. De to små som var med (4 1/2 og snart 5), gadd ikke se hele, så jeg aner ikke om den tok seg opp igjen - vi gikk etter ca. 1 time.

Gammel 06-09-08, 16:45   #30
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sovnet to ganger under filmen, jeg.

Gammel 06-09-08, 17:05   #31
Albertine
Passiv

Standard

Jeg trenger et kjapt resyme av slutten, jeg. Vi måtte nemlig gå før slutten, for jentene på fem syntes det var altfor skummelt. Så hva skjedde egentlig etter at Wall-E og EVA havnet i søppelet og var i ferd med å bli pælmet ut i rommet?

Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 17:41   #32
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi tenker å se denne i morgen. Men burde vi la 3-åringen forbli hjemme altså? Han er veldig glad i film, men aldri vært på kino før.

Eller burde vi heller velge Kong Fu Panda?

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 20:14   #33
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må revurdere mitt syn på denne filmen, ettersom poden fikk opp øynene for den da vi så traileren sist vi var på kino. Jeg regner med mannen og barnet ser filmen sammen.

Gammel 06-09-08, 21:19   #34
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg trenger et kjapt resyme av slutten, jeg. Vi måtte nemlig gå før slutten, for jentene på fem syntes det var altfor skummelt. Så hva skjedde egentlig etter at Wall-E og EVA havnet i søppelet og var i ferd med å bli pælmet ut i rommet?

De ble berget fordi den lille vaskeroboten fulgte etter for å vaske sporet etter Wall-E og kom i klem så airlock-dørene ikke lukket seg helt. Så var det en ganske actionfylt sekvens der kapteinen (som kom seg på beina!) slåss om kontrollen med Autopiloten, og alle de gale robotene og en del av menneskene hjalp til at de fikk planten inn der den skulle slik at skipet dro til Jorden. I kampens hete ble Wall-E rimelig knust, og så snart de nådde Jorden, tok Eve ham straks med til hjemmet hans og reparerte ham. Da han begynte å virke, hadde han imidlertid mistet hukommelsen, kjente ikke igjen Eve og begynte å klemme samlingen sin til søppelterninger, men han husket igjen da hun tok hånden hans og nynnet favorittsangen (som var slettet fra minnet hans). På slutten av filmen drev kapteinen med stor begeistring og forklarte alle de andre menneskene om hvordan man skulle plante og dyrke ting, og da "kameraet" panorerte vekk fra det hele, så man at på "baksiden" av søppelhaugen vokste det mengder med grønne planter.

Kjempefin film, var det.

Gammel 06-09-08, 21:40   #35
kris
kross

kris sin avatar

kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, det var en kjempefin film! MK satt bomstille og med øynene klistret på lerretet gjennom hele filmen, han spiste ikke opp snopet sitt en gang ... Etterpå har han lekt masse med Wall-E-figuren han fikk i Donald denne uken, det virker som filmen har gjort inntrykk, ja.

(Og selv ble jeg altså så rørt at tårene trillet mot slutten, da Wall-E hadde mistet hukommelsen og Eve fikk ham til å huske igjen ...)

Egentlig en veldig trist og tankevekkende film; det at avfallet vårt blir et uhåndterlig problem er jo faktisk et mulig scenario i fremtiden. Tror ikke MK helt skjønte rekkevidden av det temaet - skal jeg si "heldigvis"?

Og rent bortsett fra innholdet var det en utrolig lekkert laget animasjonsfilm.

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 21:47   #36
kris
kross

kris sin avatar

kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Den var knallbra!

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 21:57   #37
Frost

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg må revurdere mitt syn på denne filmen, ettersom poden fikk opp øynene for den da vi så traileren sist vi var på kino. Jeg regner med mannen og barnet ser filmen sammen.

Mannen ville egentlig se den, men var forhindret. Jeg hadde lyst til å se den, og er glad for at jeg gjorde det, og ikke overlot det til mannen når han var ledig igjen. Vi pleier å dra hver vår tur, ettersom hvem som har lyst å se filmen.

Hvordan klarte dere å sovne til den?
Hadde dere ikke sovet natta før?

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 22:18   #38
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lillegutt (3,5) fikk tilbud om å bli med tante og fetterne (8+10) på den forrige helg. Men jeg sa nei... Vi så traileren og syns den så litt voldsom ut for en 3 åring, iallefall på kino. Mulig jeg er litt hønemor, men det er 7 års aldersgrense og filmen var for lang. Jeg syns det er greit å være der sammen med han og forklare litt underveis, og å ha muligheten for å ta han med meg ut hvis han syns det ble kjedelig eller skummelt.

Han har bare sett Laban spøkelse på kino før, og det var akkurat passe spennende og filmen varte 45 min.

Men mulig vi ser den på DVD om et års tid.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 20:15   #39
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Mest for barn, ja. Det var tungt å holde seg våken etterhvert.

Jeg synes den var temmelig kjedelig.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 20:29   #40
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk bare se 30 minutter for lillebror ble så redd. Storebror syntes den var sånn passe. Jeg syntes den var rar. Mannen likte den heller ikke.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:56.