|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Syn på barnehageansatte
Nei, det ville det ikke. Jeg ville ikke gitt et tilbud om ekstrajobb til noen, med mindre de på forhånd hadde gitt uttrykk for at de ønsket en jobb til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Selvfølgelig er lønn en motivasjonsfaktor, hos barnehageansatte som de fleste andre.
![]() |
#3 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Syn på barnehageansatteJeg ser på de som jobber i barnehagen som de profesjonelle menneskene de er. Deres jobb er å være omsorgspersoner og pedagoger for mine barn, mens jeg er på min jobb.
![]() |
#4 |
Utenlands
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Syn på barnehageansatteInteressant diskusjon - gleder meg til å lese mer her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Fola Blakken
|
Tiltak jeg kunne tenke meg i forhold til sånne som ham:
![]() |
![]() |
#6 |
Utenlands
han fikk æren av å skrubbe alle tripp-trapp stoler på dugnad |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
Da vi bodde i Oslo trodde jeg det var vanlig rutine at barn som ikke ble hentet innen 45 minutter ble fulgt til barnevernsvakta? |
![]() |
![]() |
#9 |
flisespikker
|
Jeg tror kanskje det varierer med barnehagen? Vår barnehage er privat og lager vel sånn sett sine egne regler.
![]() |
#10 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Syn på barnehageansattevi hadde et veldig problem med dette i praksisbarnehagen jeg var i fjor.. Det var en turnus barnehage hvor barna enten kunne være der mellom 6-16 eller 14-22, men siden det var folk der mellom 13 og 17 så gjorde det jo ikke noe at de leverte litt før eller hentet litt senere mitt på dagen.. det var jo ansatte der. Denne holdningen plaget de ansatte så mye at de begynte å skrive opp de som leverte og hentet til feile tider. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Utenlands
Det er mulig det er rutine i de kommunale barnehager, men ikke i private. Vi hadde som regel at vi forsøkte å kontakte alle på listen over barnets nærmeste og så dra til barnevernsvakten om en ikke fikk tak i noen. Vi ble sjelden i barnehagen i mer enn 30 - 45 min. men i dette tilfellet ble det litt lenger uten at jeg kan huske hvorfor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hvor: Akershus
Men mennesker som oppfatter barnehageansatte som tanter som skal være tiljgengelige helst 24 timer i døgnet, er gjerne slik i alle situasjoner. De "eier" selvfølgelig alt de benytter seg av tjeneste i samfunnet ellers også være seg det er i barnehagen, på sykehuset, på reise, i butikken/banken/posten osv. Slike mennesker finner man overalt dessverre.
![]() |
#13 |
Fola Blakken
|
Det har du evig rett i. De finnes over alt disse 'verden er til for meg' menneskene. Alle som har bittelitt erfaring fra serviceyrker har truffet sorten
![]() |
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
Og siden Elin nevnte akkurat det, og ref hennes yrke, så husker jeg en tidligere kollega av meg som var SÅ sur for at han ikke kom med flyet: "Jag var jo der 7 minuter innan det skulle gå! Hvad er POENGET med det her gullkortet egentligen???" Ikke for det, jeg har kommet styrtende til gaten like før avgang mang en gang jeg også holdt frem gullkortet og tryglet det jeg har hatt pust til, men jeg har da anstendighet nok til å spørre pent! Og takke pent, for de er jo nesten alltid veldig greie (etter de SAS-episodene tidligere så har de jo blitt så service-minded at det er helt makeløst!).
![]() |
#15 |
Passiv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Syn på barnehageansatteJeg trodde jeg kom for seint i bhg. engang som det var store problemer på t-banen, så jeg ringte og sa fra og det var ikke noe problem. Men dog kom jeg faktisk et par minutter før stengetid og da var hun ferdig påkledd og alt så vi bare gikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Tusenkunstner
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Syn på barnehageansatteSom fremtidig førskolelærer er jeg fornøyd med svarene deres |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
♡
|
Signerer!
![]() |
#18 |
One of These Days
|
![]() Sv: Syn på barnehageansatteJeg har stor respekt for de som jobber i bhg. De gjør en utrolig god jobb, men blir ikke nok verdsatt i jobben sin. Vi henter aldri for seint og det kunne aldri falle meg inn å spørre dem om å vaske på kveldstid. Jeg har sett at det er mange som spør bhg ansatte om å sitte barnevakt mot betaling, men jeg har aldri vurdert det. Hvis jeg skulle spurt, ville jeg nok også ha forhørt meg med den pedagogiske lederen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Syn på barnehageansatteJeg ser ikke på barnehagen som et "service-tilbud", nei! hjelpes, jeg ville aldri i mine villeste drømmer spurt om en ansatt i bhg kunne være ekstrabesteforelder (gratis barnevakt) til barna mine ...! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Syn på barnehageansatteNæmmen?
![]() |
|
|