Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehagers åpningstider

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-06, 12:18   #1
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagers åpningstider

Jeg er godt fornøyd, vår bhg er åpen fra 7.15 til 16.15. Det er en halvtimes forskjøvet åpningstid fra hva vi hadde i fjor. Jeg har fleksitid og sambo er lærer, og det er sjelden vi benytter oss av de første 45 minuttene. Henter som oftest før 16.00 - og er glad vi slipper lang reisevei og striks arbeidstid.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 12:21   #2
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

7.30 - 16.30. det fungerer helt fint for oss. Vi sjonglerer litt, og får det til å passe. Som oftest er han der mellom 8.15 og 15.30.

Gammel 23-11-06, 12:35   #3
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Hvor: Oslo
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Barnehagen vår er åpen fra 07.00 til 17.00 og vi kan levere akkurat 7.00 og hente 16.59 om vi vil. (nå er ikke snuppa vår så lenge der men hadde behovet vært der så er det jo greit.)

Gammel 23-11-06, 13:04   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

7:30 til 16:30. Det er en studentbarnehage, og siden jeg er student så det fungerer veldig fint. I eksamensperiodene har de utvidet åpningstid pluss at barna da får alle måltider og middag der hver dag (så slipper vi å styre med matpakker og sånt i eksamenstiden).

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 14:14   #5
Tøsa
Bølle

Tøsa sin avatar

Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Da har vi barnehagen med kortest åpningstid. Her er det åpent fra 7.45 til 16. Med andre ord, ikke ideel for to foreldre som jobber full tid.

Jeg er hjemmeværende, så for oss er det ikke problematisk. Ledelsen av barnehagen, har fått brev fra noen foreldre som ønske utvidet tilbud.

Gammel 23-11-06, 14:45   #6
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

7-17, fungerer fint men nå er jo jeg hjemme da. Stort sett jeg som kjører og henter. Neste år kommer storesøster til å bytte bhg når storebror begynner på skole og den er åpen 0745 til 1615. Jeg skal være hjemme med vesla et år til.

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 20:13   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tøsa, her.

Da har vi barnehagen med kortest åpningstid. Her er det åpent fra 7.45 til 16. Med andre ord, ikke ideel for to foreldre som jobber full tid.

Jeg er hjemmeværende, så for oss er det ikke problematisk. Ledelsen av barnehagen, har fått brev fra noen foreldre som ønske utvidet tilbud.

Kommunal eller privat bhg dette da?

Skal man være serviceinnstilt så mener jeg at man må ha litt lengre åpningstider enn det der

Etter hvert vil bhg`ene oppleve konkurranse om brukere faktisk, så da MÅ de bare bli mer fleksible.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 15:01   #8
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

6.45-17.15.

Åpningstiden er så lang fordi mange jobber i Oslo som er ca. 40 min unna. Er fornøyd. Jeg synes ikke det er morsomt å levere mellom 6.45 og 7.00 men må man så må man. Nå er det to dager i uken. De blir henta rundt 16.00.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 15:16   #9
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Åpningstid 0700 til 1615
Skulle ønkst at den var åpen til 1630,
blir litt knapt på ettermiddagen syns jeg...

Gammel 23-11-06, 16:44   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Det er flaut å si det. Vi har hatt samme barnehage i seks år, og jeg aner ikke når den åpner. men den stenger i alle fall 16.30. Vi klarer oss fint med den åpningstida.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 17:57   #11
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår er åpen fra 08 til 1630. Det går greit for oss da vi begge har veldig fleksible jobber, men jeg vet det er noen som sliter. De kunne nok med fordel åpnet en halv time tidligere.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 19:35   #12
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Barnehagen er åpen fra 06:50 - 16:20. Passer fint for oss. Jeg har flexitid og begynner litt senere på morgenen. Mannen er ferdig på jobb kl 15, så han henter.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 20:39   #13
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

7.30.-16.30.
Det går fint.

Gammel 23-11-06, 20:19   #14
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I barnehagen jentene mine begynte i denne uka er åpningstidene 06.45 - 17.15. Disse åpningstidene passer perfekt for oss når vi jobber begge to, for da har begge muligheten til både og hente/levere ettersom hva som passer. I den gamle barnehagen var åpningstidene fra 7.30 - 16.30. Det er litt håpløst når pappa'n begynner på jobb kl. 7.30 og det er 20 minutter å kjøre fra barnehagen til jobben. Samme gjelder meg på ettermiddagen at jeg rekker kun å hente om jeg får gått fra jobben akkurat i tide og ingen forsinkelser i trafikken. Håpløst i det lange løp.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 20:29   #15
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vår barnehage åpner 07:30 og stenger 16:30. Passer ikke om morgenen for oss. Jeg begynner på tidligvakter egentlig halv åtte, og mannen kjører avgårde til jobb halv sju-kvart på sju. Skulle gjerne sett at barnehagen åpnet sju eller kvart over sju. Da hadde jeg, og mange andre foreldre, sluppet stresset med å komme for seint på jobb hver eneste dag.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 23:08   #16
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnehagen vi hadde (og som vi var veldig misfornøyd med) Hadde åpningstid fra 0715-1630. (med straffegebyr på 120 kr pr påbegynte kvarter )

jeg synes barnehager skal ha åpent fra 0700-1700.

Gammel 24-11-06, 00:03   #17
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Barnehagen vår er åpen fra 07.00 til 17.00. Junior blir stort sett levert av mannen kl 8 - halv 9 og hentet av meg rundt 4.

Vi er fornøyd med denne åpningstiden, vi har begge flexitid og hjemmekontor så vi er ikke så bundet av åpningstiden til bhg.

Gammel 24-11-06, 00:13   #18
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

7.15-16.30 hos oss. De har arbeidstid til 16.45, men sier at foreldrene må være der senest halv fem, slik at alle kommer seg ut før stengetid.
Hadde vært fint om de hadde åpent en halvtime lenger om ettermiddagen.

Vanligvis leveres hun i åtte-tiden og hentes mellom fire og halv fem.

Men i romjul og påskeuka har de redusert åpningstid, 9-15. Og hvis vi jobber de dagene, så har vi arbeidstid 8-16. Heldigvis har Ekallen mulighet til "hjemmekontor" dersom jeg har arbeid de dagene.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 20:31   #19
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Vi fikk barnehageplasser i dag!!

Åpningstid fra 06.30 til 17.00. Det er jo glimrende rett og slett.

Vi begynner jo 7 på jobb begge to og var avhengige av plass i en barnehage som åpner såpass tidlig.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 21:54   #20
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Meg og trollet går i samme barnehage vi.
Den er åpen fra 7 til 17.
Har en tendens til å ta med meg gutten når jeg begynner på jobb, også ta han med meg hjem igjen når jeg er ferdig. Så henting og levering varierer fra 7-10 og 14-17. Dersom jeg må bli igjen etter 17 må han det også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:07.