Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Sofa - skinn eller stoff

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Har du skinnsofa eller stoff sofa?
Skinn 91 41,94%
Stoff 125 57,60%
Har ikke sofa 1 0,46%
Deltakere: 217. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-06, 11:56   #1
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Vi har stoffsofa og det har aldri vært noe problem med ei lita grisete jente her. Men, trekket kan tas av og vaskes i vaskemaskinen og det er kjempekjekt.

Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 11:58   #2
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Iset: Hvor er den sofaen fra? Når jeg tenker etter var den forresten rålekker i skinn...

Gammel 23-11-06, 11:59   #3
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde skinnsofa når poden ble født, og godt er det slik som han gulpet. Det var ikke lite vi måtte vaske av sofaen. Men når vi flyttet kjøpte vi en ny stor deilig sofa i mikrofiber. Den er ganske enkel og grei å vaske av, men jeg ser for meg at jeg kommer til å bruke skinnsofaen når jeg skal amme nå når nestemann kommer.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 12:27   #4
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Vi hadde skinnsofa når poden ble født, og godt er det slik som han gulpet. Det var ikke lite vi måtte vaske av sofaen. Men når vi flyttet kjøpte vi en ny stor deilig sofa i mikrofiber. Den er ganske enkel og grei å vaske av, men jeg ser for meg at jeg kommer til å bruke skinnsofaen når jeg skal amme nå når nestemann kommer.

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har tørket melkesprut (fra puppen) av sofaen

Gammel 23-11-06, 12:45   #5
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøpte ny sofa for 2 år siden og det falt oss aldri inn at vi skulle ha noe annet enn skinn. Da var vi prøvere på nr 3 også og så jo for oss at han skulle fly rundt og grise i stua.
Nå som vi har 5-åringen og 7-åringen i hus, så hadde det sikkert gått greit med stoffsofa - men jeg er veldig fornøyd med kjøpet likevel!

Denne:

I tillegg har vi to godstoler (også i skinn), så her blir det mye avslapping.

Gammel 23-11-06, 13:02   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har to mørkebrune skinnsofaer, og selv om jeg syns stoff er hakket mer behagelig er jeg fornøyd med valget. Sofaene ser fortsatt helt nye og fine ut etter 4 år, det hadde garantert ikke stoffsofaer gjort i vårt hus. (Vi har et par i stoff også, så jeg vet...)

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 12:14   #7
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøpte skinnsofa, Arild fra IKEA. Superfornøyd. Men ikke så kosemoze som den forrige stoffsofaen. Man må ha nok med puter og tepper for å lage kosestemning, det er viktig.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 12:17   #8
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har hele tiden hatt skinnsofa og det er jeg glad for. Christian gulpet ganske mye når han var baby og etterhvert som han ble større søler han en del i sofaen. Vi kjøpte ny sofa i mai i år og det ble ny skinnsofa. Selv om Christan har blitt 8 år søler han fremdeles i sofaen. Lenge leve skinnsofa.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 12:25   #9
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte denne i sommer:

Er veldig fornøyd, den er god å sitte i, pen å se på, og passer til det meste.

Stoffsofa og små barn går ikke sammen, nei.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 14:33   #10
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Vi har skinnsofa. Fikk mammas galme, når hun kjøpte seg ny. Den er ikke slitt og ser egentlig nesten ny ut...den er helt grei, men hadde jeg hatt penger til å kjøpe ville jeg helt klart byttet den ut

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 14:37   #11
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Offwhite stoffsofa....
Kommer aldri mer til å kjøpe offwhite sofa.... (venter i alle fall til etter konfirmasjon av lilljenta)

Gammel 24-11-06, 18:10   #12
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Vi har sofa i stoff nå. Har hatt skinn. Hva beste blir? Det er jeg i tvil om. Jeg synes at sofa i stoff er mye mer behagelig i bruk enn skinn. Det blir ofte klamt og kaldt, men mtp varighet er jeg ikke i tvil...

Da vi byttet ut skinnsofaen så valgte vi en litt rimelig sofa i stoff nettopp mtp at vi ikke behøvde å gråte bittre tårer om vi skulle føle å bytte den ut etter ikke så altfor mange år. Det er jeg glad for. Nå har sofaen vært hos oss i 3 år og om jeg skulle ha falt for fristelsen å bytte den ut nå, så hadde det ikke gjort noe. Når det er sagt, er sofaen like fin den. Her i huset er det fem barn, men de har ikke fått tatt "knekken" på den

Vi velger å være litt strenge på hvor man spiser mat og serverer ikke måltider i sofaen. Litt kos og sånn blir det, men ikke annet. Det går helt fint.

Så jeg er fremdeles litt i tvil...synes det er mange fine sofaer i skinn, men....

Gammel 24-11-06, 18:40   #13
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stoff, synes det er mest behagelig. Er nok mer upraktisk enn skinn, men vi har ikke gitt all verden for den, så vi får heller bytte den ut når den blir for stygg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 21:38   #14
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Skinnsofa. Er veldig glad for det med tanke på alt klisset som har havnet i den i løpet av den tiden vi har hatt barn.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 23:20   #15
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har skinnsofa. Hadde tidligere stoffsofa.

Gammel 29-09-07, 00:51   #16
Anonyma
Aktiv

Anonyma sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi har stoffsofa, men ønsker meg skinn! Stoff er utrolig upraktisk med barn, jeg har gitt opp vår heller medtatte stoff sofa.

Gammel 29-09-07, 12:40   #17
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stoff, definitivt. Jeg kan overhodet ikke tenke meg å ha skinnsofa.

Gammel 29-09-07, 12:41   #18
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi kjøpte skinnsofa sist. Hadde egentlig lyst på en ganske dyr variant, men er glad vi gikk for en rimeligere. Man kan jo bli lei med årene, så den skal nok byttes bare jentene blir litt større.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 13:04   #19
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Vi har brun skinnsofa, stramt/glatt skinn. Og alt av smuss vises SÅ godt, må vaske sofaen så ofte. Men du verden hvor enkelt det er å bare tørke av sofaen hvis den er blitt skitten! Neste gang blir det nok også skinn, men antageligvis grovere skinntype.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 21:31   #20
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har arvet en skinnsofa med 2 stoler. Det er ikke den fineste sofaen jeg har sett, men hver gang Snuppa og mannen søler priser jeg meg lykkelig for at vi ikke kjøpte den lekre lyse stoffsofaen vi så på. Det får heller bli når vi ikke har barn under 10 år! (Eller kanskje når mannen flytter ut. Han søler minst like ofte som Snuppa.)

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.