Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Lovlige" fordommer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-08, 21:39   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Lovlige" fordommer

Jeg har ikke fordommer mot sånne. Vil bo i fint hus og ha god råd selv.

Jeg har fordommer mot østlendinger, eller mer korrekt: jeg antar de har fordommer mot nordlendinger, og dette preger hvordan jeg forholder meg til dem.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 23:47   #2
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Jeg har fordommer mot østlendinger, eller mer korrekt: jeg antar de har fordommer mot nordlendinger, og dette preger hvordan jeg forholder meg til dem.

Det gjelder så utrolig mange nordlendinger! (gift med en). Det er utrolig plagsomt at de behandler oss som om vi skulle tro alt mulig rart om dem. Har aldri hatt en fordom mot folk nordfra, jeg, før de begynte å prakke dem på meg i alle familiesammenhenger

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 22:42   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det verre å fly til "sydenlandet" enn å fly innenlands eller til storbyer eller andre ikke-syden-reisemål?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 23:32   #4
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Er det verre å fly til "sydenlandet" enn å fly innenlands eller til storbyer eller andre ikke-syden-reisemål?

jf. charterfeber.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 01:12   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Handling teller mer en ord? Tja. I miljøregnskapet gjør det selvsagt det. Planeten (i den grad den er besjelet) bryr seg lite om hvem og hvorfor.

Men jeg synes likevel det blir litt enkelt å dra konklusjoner om menneskelige egenskaper utfra forbruk og flyreiser. Forbruk er knyttet til økonomi, det er vanskelig å komme bort fra. Men det betyr ikke at man er mindre miljøbevisst selv om man har mer penger (er det en gang sikkert at det er verre for miljøet å kjøpe 5 Guccikjoler enn 25 H&M-bukser? Er det verre å kjøre en SUV anno 2008 enn en Volvo 1992, isolert sett (og ja, Teo, jeg vet at å skifte biler er verre enn å kjøre en gammel bil )? ).

Problemet med hypotesen her er (dessverre) at folk generelt er veldig lite miljøbevisste. Det er ikke sikkert at grunnen til at folk ikke kjører SUV er at de velger å la være, eller at de ikke reiser til Syden fordi det er miljømessig forkastelig. Det er ikke sikkert at man kan konkludere om noens verdier på grunnlag av om de sitter i en toroms i Groruddalen eller SUVer rundt mellom vestkantvillaen og høttaah.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 01:23   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[fjas]Vel Scarlettah, noen steder møter øst vest i lykkelig, skotsk harmoni! [/fjas]

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 01:32   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- No. 4 -
Gammel 19-09-08, 08:34   #8
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Men for min egen del kan en slik fordom gå ut på at det lett kan følge en smule selvtilfredshet med "vi - dem" tenkningen?

Det er et fag som heter sosiologi, som dreier seg om beskrivelse og klassifisering av sosiale prosesser og grupper. Jeg føler meg ikke særlig selvtilfreds av å kunne plassere meg selv og andre i ulike sosiologiske skjema, for det handler ikke om bra eller dårlig, det handler om gruppering og sortering. Mener du at det er galt, slemt eller selvtilfreds å kartlegge utdanningsnivå, kanskje sammenholde det med størrelse på bolig, røykevaner, arbeidstimer, matvaner, treningsvaner eller avstnad mellom bolig og nærmeste forurensningskilde?

Det er jo interessant at det er visse grupper som ammer mindre enn andre, for da får man vite mer om hvor man skal sette inn støtet i fht folkehelseopplysning. Eller mener du det er selvtilfreds og slemt å påpeke at tenåringsmødre fra Finnmark og lavt utdannete Oslo-øst-damer ammer mindre enn andre?

Det er så snedig at folk mener at det å påpeke forskjeller er problemet, ikke forskjellene i seg selv.

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Hehe, jeg synes nordlendinger som gruppe er utrolig vulgære, rett fra torskelevra og mellom beina i rorbua og what you see is what you get og kulturell rett til å kalle damer for kjerringfitte og sånn.

Men jeg kjenner ikke en eneste nordlending som er slik, altså vulgær, rett fra levra enten man vil eller ikke (jeg misliker å bli påtvunget andres leverinnhold) og mellom beina.

Det beste nordlendinger kunne gjort for å bevare gruppe-ryktet sitt var å ta livet av Oluf og alle i rorbua.

Gammel 19-09-08, 08:40   #9
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Utfra denne tråden har jeg tilegnet seg kunnskaper om det stadig tilbakevendende begrepet "SUV". Nå er man åppdatert, og kan konstatere at det er mye av verden og dens finesser Siri ikke forstår seg på.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 08:25   #10
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Scarlett: Vet du mye om Oslo øst? Det er vel relativt poengløst å sammenligne en med god økonomi i øst med en lignende i vest.
De jeg kjenner som bor i øst med dårlig råd kjøper seg nok ikke 25 H&M bukser, de kjøper seg de to eller tre de trenger. De har ikke bil, for det er for dyrt, og arver mer enn gjerne møbler. Jeg kjenner en god del av dem, spiralen fortsetter, og mange forblir i lavtlønnte yrker som sine foreldre. Samtidig kjenner jeg veldig få av dem i vest, men de finnes sikkert der også.
Jeg har et skammelig forbruk i sammenligning.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 09:58   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Men det finnes tross alt de som ikke velger vestkantvillaen og SUV-en og høttah, selv om de kan.

Seff. Og det finnes mange som velger å bo et et OK rekkehus eller leilighet, som tilfeldigvis er på vestkanten, og som også velger bort SUV og høttah. Er man da bedre eller dårligere eller mer eller mindre bevisst enn en som bor på Grorud og som ikke har SUV fordi h*n ikke har råd? Eller er det rett og slett en dårlig markør.

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Scarlett: Vet du mye om Oslo øst? Det er vel relativt poengløst å sammenligne en med god økonomi i øst med en lignende i vest.
De jeg kjenner som bor i øst med dårlig råd kjøper seg nok ikke 25 H&M bukser, de kjøper seg de to eller tre de trenger. De har ikke bil, for det er for dyrt, og arver mer enn gjerne møbler. Jeg kjenner en god del av dem, spiralen fortsetter, og mange forblir i lavtlønnte yrker som sine foreldre. Samtidig kjenner jeg veldig få av dem i vest, men de finnes sikkert der også.
Jeg har et skammelig forbruk i sammenligning.

Det blir temmelig meningsløst å sammenligne en med en mill i inntekt med en som lever på fattigdomsgrensen ang. forbruk. Selv om vi opplever forskjellene som store, så er de aller, aller fleste i en form for middelklasse her i landet. Og parantesen min var ikke en gang poenget. Poenget er, og nå skal jeg se om jeg klarer å si det på en bedre måte enn etter 5 øl i går: det er ikke sikkert at ytre enkeltfaktorer sier så mye om personer som man forestiller seg. Jeg er enig i at det er vanskelig å påstå at man har et veldig høyt miljøfokus hvis man kjører SUV, men det er ikke sikkert at det at man ikke har det beviser noe som helst. F.eks. kunne det ikke falt meg inn å bruke så mye penger på bil, det er ikke verdt det for meg.

Correct me if I'm wrong, Mim, men jeg antar at f.eks. bruken av økologiske produkter i mat og tekstiler korrelerer positivt med både økonomi og utdanning.

- No. 4 -
Gammel 19-09-08, 10:05   #12
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Correct me if I'm wrong, Mim, men jeg antar at f.eks. bruken av økologiske produkter i mat og tekstiler korrelerer positivt med både økonomi og utdanning.

Neida, det er helt riktig. Det er fordi 1) alle trendsettere bor der vi bor og resten av landet følger etter i ulike bølger de tingene vi gjør, 2) vi har råd til å prøve de ulike produktene, 3) vi har grunnlagskunnskap til å tilegne oss ny kunnskap om forskjellige produkter og 4) vi har ressurser til å endre vaner.

Gammel 19-09-08, 10:08   #13
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Neida, det er helt riktig. Det er fordi 1) alle trendsettere bor der vi bor og resten av landet følger etter i ulike bølger de tingene vi gjør, 2) vi har råd til å prøve de ulike produktene, 3) vi har grunnlagskunnskap til å tilegne oss ny kunnskap om forskjellige produkter og 4) vi har ressurser til å endre vaner.

Du tuller nå, ikke sant?

Gammel 19-09-08, 10:10   #14
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Seff. Og det finnes mange som velger å bo et et OK rekkehus eller leilighet, som tilfeldigvis er på vestkanten, og som også velger bort SUV og høttah.

Selvsagt. Men grunnen til at jeg ikke velger vestkanten, er at jeg ikke har lyst til at ungene mine skal vokse opp med omgivelser der villa/SUV/høtteh er normalen. Jeg vil at de skal vokse opp med en breiere normal.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 10:17   #15
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt. Men grunnen til at jeg ikke velger vestkanten, er at jeg ikke har lyst til at ungene mine skal vokse opp med omgivelser der villa/SUV/høtteh er normalen. Jeg vil at de skal vokse opp med en breiere normal.

Helt enig. Jeg er dessuten så barnslig sta at jeg regelrett nekter å bosette meg vest for elva.

Jeg snakket en gang med en middelaldrende mann som bodde på Bygdøy. Han mente i fullt alvor at barna hans var blitt ødelagt av å vokse opp der ute, og han angret oppriktig påvalg av bosted.

Gammel 19-09-08, 10:26   #16
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må bare forte meg og skyte inn at villa/SUV/hytte ikke er normalen her vest heller. Det er kanskje visse gater med høyere forekomst av denslags enn ellers, men folk flest på vestkanten er middelklasse med leiligheter/rekkehus/tomannsboliger og ordinære biler. Høttah man reiser til er også gjerne foreldrenes. Men at normalen er bredere på østkanten betviler jeg ikke.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 14:59   #17
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Søsteren min bor i en del av Oslo der det ikke er så mange som skiller seg ut utseendemessig. Da datteren hennes var 5 år og så en mørkhudet person før første gang (i alle fall bevisst) var hun så målløs at hun kommenterte det høyt og tydelig....

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 15:03   #18
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Søsteren min bor i en del av Oslo der det ikke er så mange som skiller seg ut utseendemessig. Da datteren hennes var 5 år og så en mørkhudet person før første gang (i alle fall bevisst) var hun så målløs at hun kommenterte det høyt og tydelig....

Men da lurer jeg litt, er det virkelig noe sted i Oslo man ikke ser svarte hver dag? Eller var det kanskje at hun da for første gang tenkte over det? Ellers kan hun ihvertfall aldri vært i sentrum før, og det er jo litt rart om man bor i Oslo eller?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 08:57   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kamp om FAU vervene må iallefall være et byfenomen..
Her er det IKKE rift for å si det sånn. Jeg meldte meg frivililig.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 09:00   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det vil jo alltid være noen fordommer som stemmer, og noen som ikke gjør det. Det gjelder jo bygda også. Selv om jeg bor i ei bygd, har jeg jo selv noen fordommer mot type folk som bor her. Det har jo noe med alderen på mange som bor her og, men heldigivs skiftes jo det ut.
Jeg føler jo meg litt spesiell her i bygda noen ganger, som synes man bør være bevisst sukkerbruken i barnehagen, som mener at barn bør sitte bakovervendt lengst mulig og som synes det er ok at homofile adopterer.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:28.