Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tar du omega3?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-08, 09:57   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tar du omega3?

Jeg mener ikke å disse alle disse grusomme omgea3-selgerne som står over hele Oslo, selv om det er grusomt irriterende.

Etter at jeg har blitt kjent med MinaX, så har jeg jo skjønt at jeg må ta omega3. Nå har jeg gjort det siden sommerferien var slutt. Jeg kjøper den billige på butikken som heter Triomega Woman (som også inneholder kalsium som jeg definitivt trenger). Er den dårligere enn andre? Jeg kjøper den bare fordi det er den som er mest tilgjengelig. Hvor kjøper du omega3?

Nå venter jeg spent på noen positive effekter. Skjer de bare innvendig eller kommer jeg faktisk til å merke noe?

Gammel 25-09-08, 09:59   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du omega3?

Jeg har fått beskjed av sykehuset om å ta det, så ja. Men jeg hadde tatt det uansett. Jeg tar også Triomega (den vanlige). Vil helst ta Pikasol, men jeg har ikke råd til å bruke de dyreste merkene siden jeg bruker så mye vitaminer. Velger heller å bruke bedre merker av multivitaminer, jeg får uansett i meg så mye fett gjennom kosten. Jeg har gode verdier av Omega 3 i kroppen, så den funker jo i hvertfall, regner jeg med.

Ikke alle merker noe selv om kroppen faktisk gjør det. Men noen merker effekt i form av bedre hukommelse, finere hud, bedre konsentrasjonsevne osv. Men det kommer an på hvor høye doser man tar.

Gammel 25-09-08, 10:01   #3
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ikke flink til å ta omega 3. Tar tran sporadisk i vinterhalvåret eller fra nå omtrent, ellers ikke noe kosttilskudd. Men jeg er flink til å spise fisk til middag og som pålegg, gjerne fisk tre ganger i uka.

Oppdater meg på alt som er bra med tilskudd av omega 3 selv for en som synes hun er ganske sunn!

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 10:03   #4
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Huff, jeg er dårlig til å ta Omega3. Og jeg burde absolutt være flinkere (revmatisk), så jeg skal ta meg sammen utover. Takk for påminnelsen.

Jeg bruker forøvrig ingen bestemte typer, bare rasker med meg en pakke i farta på handletur.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 10:06   #5
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Burde vel gjort det siden jeg heller ikke er noe glad i å spise fisk.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 10:07   #6
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Burde vel gjort det siden jeg heller ikke er noe glad i å spise fisk.

Feil, jeg er ikke noe glad i å tilberede fisk. Helt greit å få servert fisk borte.

*diskuterer med meg selv litt*

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 10:08   #7
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tar Omega-3 Multi som jeg kjøper på apoteket. Da får jeg både Omega-3 og vitaminer i samme boksen.

Gammel 25-09-08, 10:13   #8
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Takk for påminnelsen, ja! Jeg tar vanlig Møllers dobbel, den inneholder D-vit. som jeg trenger mer av. Den de selger på stands rundt omkring inneholder bare E-vit. Men det gjør den jo til gjengjeld tryggere å ta sammen med f.eks. multivitaminer, så får man ikke i seg for mye A- og D-vit. Om jeg merker noen effekt... tja. jeg har hatt en del andre mangeltilstander, og tilsammen gjorde de at jeg følte meg slapp og sliten, og svimmel (pga anemi). Men når jeg ikke mangler noe og er frisk, så føler jeg meg bra.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 10:16   #9
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Drikker Møllers tran hver dag og spiser minst en brødskive med makrell i tomat hver dag.
Det skal dekke behovet for Omega 3.

Gammel 25-09-08, 11:02   #10
Pong
Fullverdig medlem

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Figgjo
Pong har et hav av muligheter foran seg
Standard

Drikker ikke tran og tar ingen piller - ingen av oss (men vi har noe stående); spiser fisk ukentlig (minst) og linfrø i brød. Utover det er det en del andre kilder som kiwi, forskjellige nøtter, egg og melk som inneholder slikt (leser jeg nå).
Men egentlig så regner jeg med at det å spise variert holder.

Pong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 11:03   #11
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei. Jeg tar ingen vitamintilskudd eller kosttilskudd.
Men fortell gjerne hva MinaX har overbevist deg om!

Gammel 25-09-08, 11:04   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ang. linfrø i feks. knekkebrød så leste jeg at man må spise over 600 knekkebrød for å få i seg en dagdose omega 3.

Gammel 25-09-08, 11:06   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper egentlig at MinaX skal komme inn å opplyse oss. Hun kan omega3. MinaX, hvor er du?

Gammel 25-09-08, 11:07   #14
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tar ingen kosttilskudd, men spiser variert. Fisk til middag og fisk/fiskeprodukter som pålegg.

Gammel 25-09-08, 11:24   #15
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Tar ingen kosttilskudd, men spiser variert. Fisk til middag og fisk/fiskeprodukter som pålegg.

Samme her.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 11:26   #16
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tar 2 stk. Møllers Omega-3 og 1 stk. Spektro multivitamin pr. dag.
Jeg prøvde også vitaepro for mine ømme muskler og ledd, og ble bedre. Men den er for dyr.

Gammel 25-09-08, 11:33   #17
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg tar også Triomega woman, og synes den er bra, siden den også gir kalsium, D og E-vitaminer.

Jeg stoppes også hver gang jeg er i byen av disse Omega-3 selgerne, og blir lei av å måtte forklare hvorfor jeg ikke er intressert i produktet deres.

Gammel 25-09-08, 11:41   #18
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Har akkurat begynt å ta omega-3.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 11:46   #19
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, hver dag.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 13:37   #20
TBM
Passiv

Standard

Triomega Ledd - tre piller hver dag (dvs. hver dag jeg husker det...).

I tillegg dytter jeg inn en B-vitamin + to aloe vera-tabletter.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:14.