|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
09-10-08, 23:18 | #21 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
|
Sv: Droppe barneforsikring?Jeg jobber i forsikring selv og kunne aldri tenkt meg å droppe barneforsikring.
09-10-08, 23:19 | #22 |
Bedreviter
|
Sv: Droppe barneforsikring?Jeg har aldri tenkt på medisinsk behandling som en årsak til å tegne barneforsikring. Det regner jeg da virkelig med at det offentlige tar seg av. |
09-10-08, 23:21 | #23 |
Ute på tur
|
Sv: Droppe barneforsikring?Vi har forsikring på begge gutta av samme grunner som Esme nevner. Men jeg var faktisk ikke klar over at pengene ville gå til overformynderiet, jeg trodde noe kunne brukes til f.eks utbedring av bolig hvis det skulle være nødvendig.
09-10-08, 23:21 | #24 |
Off the map.
|
Sv: Droppe barneforsikring?
hvis dette stemmer så er dette en meget god grunn til å tegne forsikring *går i tenkeboksen*
09-10-08, 23:26 | #25 |
Bedreviter
|
Det er en egen post i vår barneforsikring. |
09-10-08, 23:27 | #26 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
|
Sv: Droppe barneforsikring?Jeg kommer ikke til å kutte ut forsikringen til gutta. |
09-10-08, 23:28 | #27 |
Prematurmamma
|
Sv: Droppe barneforsikring?Jeg dropper bilforsikringen før jeg dropper barneforsikringen.
09-10-08, 23:29 | #28 |
I farta!!
|
Sv: Droppe barneforsikring?Kva slags forsikringar har de og kor?. Det med uføreforsikring videre er det ikkje alle som har, evnt er det ein ekstrapost hjå enkelte.
Strong is the new skinny Sist redigert av Zip : 09-10-08 kl 23:34. |
09-10-08, 23:33 | #29 |
Mother of Dragons
|
Det er det ikke i vår barneforsikring. Shit. For den har de største utbetalingene. Jeg får ringe selskapet i morgen og høre om det der.
09-10-08, 23:35 | #30 |
Protonterapeut
|
Sv: Droppe barneforsikring?Vi har den posten.
09-10-08, 23:41 | #31 |
Originala
|
Er ikke tilpasning av bolig spesifisert som "inntil ..."? Uansett, så lenge det framgår av forsikringsdokumentene at tilpasning av bolig er inkludert i en engangsutbetaling, så virker det rart om man ikke får hentet ut disse pengene. Det er jo bare å søke om å få overført penger, og så lenge det begrunnes med at det er nødvendig for at barnet skal bo hjemme (og at en del av forsikringen var tenkt til nettopp dette), så tipper jeg det vil være uproblematisk. Men det kan overformynderen i kommunen du bor i gi bedre informasjon om enn meg. I de tilfellene jeg kjenner til, har det i alle fall vært en smal sak å få ut penger som har vært forvaltet av overformynderiet. |
09-10-08, 23:44 | #32 |
Bedreviter
|
Vi har Gjensidiges barneforsikring. |
09-10-08, 23:45 | #33 |
I farta!!
|
Kor mykje betalar de i året?. Har de standard + uføre?
09-10-08, 23:48 | #34 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
|
Sv: Droppe barneforsikring?Alle utbetalinger ved barneforsikring blir utbetalt til barnet og er barnet under 18 blir det utbetalt til overformynderiet. |
09-10-08, 23:55 | #36 |
I farta!!
|
Ok. Da har de nok ikkje uføre delen. Standard kostar 1764 kr pr år normalpris. Inkl uførepensjon er det 2208 kr pr år. Skal ungane kunne videreføre uførepensjonsforsikringa når dei blir vaksne er det kun hvis ein har uførepensjonsforsikringa i tillegg til den vanlige barneforsikringa. Me bytta forsikringsselskap for litt sida og da begynte eg å sjekke litt rundt. Mange ulike ting og ting om er ekstra.
10-10-08, 00:07 | #38 |
Smugleser
|
Det er et viktig poeng; det voksne barnet kan fortsette forsikringen uten ny helseerklæring, og det kan være verd en del. Vi har forsikret våre, og som resten som har; ikke pga helsetilbudet, men pga uføredekning og bistand i fbm fravært fra jobb pga foreldreoppfølgning.
10-10-08, 00:08 | #39 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
|
Sv: Droppe barneforsikring?Jeg har barneforsikring på begge mine gutter gjennom min fagforening, Utdanningsforbundet (Tryg Vesta). Den dagen det smeller vil jeg ikke ha råd til å sitte med økonomiske problemer og 117 søknader til det offentlige oveni. FP medlemmer og real life-venner og bekjente har lært meg mer enn nok om hvor hårdt et økonomisk slit det er, å ha et kronisk sykt barn. Jeg husker spesielt et indlegg herinne, hvor mamman til en alvorlig handicappet 2-åring skrev at hun hadde fått avslag til omsorgspermisjon "fordi vanlige 2-åringen heller ikke sover om natten de heller".
10-10-08, 00:11 | #40 |
I farta!!
|
Ja gjør det. Syns det er kjempevanskelig dette eg. Sammenligna Gjensidige og Vesta berre eg no for me var i Vesta og gjekk over til Gjensidige. Men var ein del å setta seg inn i ja for å få bra oversikt.