Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har dere begynt vaskinga til jul?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-08, 20:05   #1
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere begynt vaskinga til jul?

Begynt julevask?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 20:10   #2
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vasker hele året.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 20:54   #3
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Jeg støvsugde vekk noen barnåler etter juletreet fra i fjor bak skohylla i helga teller det?

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 20:57   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Jeg støvsugde vekk noen barnåler etter juletreet fra i fjor bak skohylla i helga teller det?

Nei, det går under vårrengjøring. Dæven, du er tidlig ute! :imponert:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 21:00   #5
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi tok julevasken til bursdagen til storebror i slutten av oktober...Nå er det bare å vedlikeholde det.... Svigermor skal være hos oss på julaften, så kjøkkenet skal jeg ta en god runde på. Ellers ikke så mye utover det vanlige. Julevaska er som sagt tatt for i år.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 21:01   #6
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 22:21   #7
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Siden Teomannen ikke leies ut (og sannsynligvis heller ikke hadde giddet å ta turen til Oslo for å vaske hos meg), så skal jeg spare litt og vurdere å be den gamle vaskehjelpen komme å vaske her før jul - f. eks. siste fredagen før juleferien.

Ellers tar gjerne Andamannen og jeg en grundig vask av gulv, kjøkken, bad og vinduer bittelille julaften, slik at vi kan drikke champagne, spise gåselever og pakke inn gaver og skravle etter at ungene er lagt lille julaften. Vår tradisjon. Akkurat nå kjenner jeg at jeg gleder meg!

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 22:30   #8
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne M, her.

Jeg vasker hele året.

My kind of girl.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 22:40   #9
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Vaske til jul?

Jeg vasker hele året, og fryseren aviser jeg ved behov. Stekovnen vaskes etter bruk og kjøkkenskapene tar jeg sånn dann og vann.

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

La dem bare fnise avæpnende av oss som er renslige og vasker. Til syvende og sist er det vi som sitter der med god inneluft og mer lagringsplass.

Det har jeg alltid!

Gammel 13-11-08, 11:07   #10
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Vaske til jul?
Å-ja. Jeg begynte for ei uke siden og er veldig godt på vei.
Her vaskes absolutt alt. Alle rom, alle kriker og kroker, alle skuffer og skap.
Når desember kommer er det så rent og ryddig her at det går ikke å få det renere.
Dette er tradisjon som henger igjen fra barndommen, huset skal skinne til jul.
Og jeg synes det er utrolig deilig.
1 advent blir julegardiner, adventstjerner og utebelysning satt opp, og huset er gullende rent. Verdens beste start på julemåneden.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 19:40   #11
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg har faktisk vasket inni alle kjøkkenskapene nå mens jeg har vært sykemeldt.

Gammel 13-11-08, 20:31   #12
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

007 hadde fått spasmer dersom hun hadde kommet på besøk til meg og sett stekeovnen min.

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Min også.

Jeg ser ikke inn i steikeovnene til andre når jeg er på besøk. Folk skal få lov til å ha skiten sin i fred for meg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 10:17   #13
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Siden Teomannen ikke leies ut (og sannsynligvis heller ikke hadde giddet å ta turen til Oslo for å vaske hos meg), så skal jeg spare litt og vurdere å be den gamle vaskehjelpen komme å vaske her før jul - f. eks. siste fredagen før juleferien.

Ellers tar gjerne Andamannen og jeg en grundig vask av gulv, kjøkken, bad og vinduer bittelille julaften, slik at vi kan drikke champagne, spise gåselever og pakke inn gaver og skravle etter at ungene er lagt lille julaften. Vår tradisjon. Akkurat nå kjenner jeg at jeg gleder meg!

Fantastisk tradisjon, den skal jeg jammen låne neste jul.

Gammel 13-11-08, 13:17   #14
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Jeg må hvertfall vaske vinduene ser jeg. :grøss:

Men sånn ellers vasker jeg ikke så veldig til jul nei, tar heller en sjau på våren......................

(iblant)

Gammel 13-11-08, 15:00   #15
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke begynt på julevaskingen og har ikke så høye ambisjoner heller. Jeg er ferdig med den tiden da jeg sleit meg ut på alle "burde-gjøre"'ene i førjulstiden. Nå for tiden nyter vi stemningen og vasker det vi har lyst til. I fjor hadde jeg lyst til å vaske ned kjøkkenskapene, i år har jeg kanskje mer lyst til å spise marsipan.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 15:16   #16
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

007: Hva mener du med at du vasker stekeovnen etter bruk? Mener du at du vasker den innvendig etter at du har stekt en pizza?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 15:17   #17
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Den kattevasken der får vente.

Gammel 13-11-08, 15:26   #18
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Da er badet skrubbet fra tak til gulv, nå hiver jeg meg løs på kjøkkenet.

Gammel 13-11-08, 15:39   #19
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Da er badet skrubbet fra tak til gulv, nå hiver jeg meg løs på kjøkkenet.

:misunnelig:
Jeg har tatt soverommene i dag + en gang nede.
Bad og kjøkken skal skures i morgen.
Jeg hater å skure badet og kjøkkenet og sparer det alltid nesten til slutt. Nå angrer jeg på at jeg ikke begynte med det istedet.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 18:33   #20
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Veit jeg blir litt PK nå men gåselever?!
Du mener det produktet som blir laget ved å binde fast gåsa og tvangsfore den slik at den får den "deilige" fettproduksjonen i leveren slik at den får riktig konsistens og kan selges til lattelig høy pris.http://www.dooa.no/faktasider/f_gaaselever.html

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:46.