|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: LilleRosins kreative trådJeg fortsetter med Pickles sin fine kjolemodell, denne gangen direkte etter oppskriften i en liten julefinkjole. Titt-titt Men NÅ kan du gi deg Et skikkelig dårlig bilde av knappen i ryggen Bildet er dårlig, men knappen er fin. Fra mormors gamle knappeboks
|
|
|
#2 |
|
|
Sv: LilleRosins kreative trådAndre forsøk på Pickles sin moro-genser. Jeg synes dette bærestykket er så utrolig fint, men jeg har litt problemer med å få god passform på genseren. Mønsteret i bærestykket er elastisk, og når jeg så går over til vanlig glattstrikk blir det tettere. Genseren "skyves" på en måte opp langs brystet. Mulig det er jeg som strikker på en rar måte? Mphm.
|
|
|
#3 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: LilleRosins kreative trådDen genseren er så fin. Hva om du går opp en pinnestørrelse når du strikker glatt, da? Kan det hjelpe?
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: LilleRosins kreative trådJa, kanskje det. Jeg strikker ganske stramt, så mulig det blir feil i forhold til mønsteret.
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: LilleRosins kreative trådÅh, denne ble fin! Anbefaler på det varmeste Pickles sin Bråkmakergenser. Den er god og varm og deilig. Og den passer også under ermene, hurra! Har lyst til å strikke en voksengenser til meg selv.
|
|
|
#6 |
|
stoffavhengig
Sv: LilleRosins kreative trådKjempefin.
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: LilleRosins kreative trådAltså - jeg strikker ikke en genser på 4 dager (måtte sjekke når jeg har lagt ut innleggene). Har ofte flere prosjekter samtidig, og det var et ferdigrush nå åpenbart.
|
|
|
#8 |
|
Leser
|
Sv: LilleRosins kreative tråd
Nei, nå må du ikke unnskylde deg! :streng: Flink er du!
|
|
|
#10 |
|
stoffavhengig
Sv: LilleRosins kreative trådDu er så kjapp!
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: LilleRosins kreative trådTakk takk!
|
|
|
#12 |
|
stoffavhengig
Sv: LilleRosins kreative trådSer den, men likevel. Du er flink å få ting ferdig. Jeg sitter også med strikketøyet i timevis, men er ikke like flink til montering.
|
|
|
#13 |
|
stoffavhengig
Sv: LilleRosins kreative trådMen rask likevel, synes jeg.
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: LilleRosins kreative trådUhm, ja jeg er registrert på Ravelry. Kan ikke si jeg er der så mye, har enda en hangup på engelske oppskrifter. Jeg er lillerosin der også.
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: LilleRosins kreative trådPunktum, fire og et halvt, er i trassalderen. Jeg har strikket Pickles Stjerne- og stripesett, som ble - i all ubeskjedenhet - skikkelig fint. Men noe skikkelig bra bilde er det ikke så lett å få tatt. Selv om jeg lovet at hun kunne få vrenge av seg ulltøyet og gå med prinsessekjole/ballettdrakt i barnehagen de neste 4 ukene, bare jeg fikk tatt et par bilder, så var ikke stemninga på topp. Og så, etter litt lirking, forfra. Men da var det stopp!
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08 Sist redigert av LilleRosin : 21-03-13 kl 14:50. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ringskrømt
|
Sv: LilleRosins kreative trådSå fint tøy! Den buksa var helt rå! Genseren også. Og så var jeg sikker på at det der måtte være Rusket, for Punktum er da ikke så stor?
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: LilleRosins kreative trådNoen av årets julegaver (ups! er det snart februar altså). Årets masseproduksjon var sitteunderlag. Veldig enkle og greie prosjekter, og supert for å bruke opp restegarn. Det er bare å hekle rundt og rundt og rundt. Men - jeg har oppdaget en artig sak. Første par ut ble perfekt størrelse. Neste par ut - mye mindre. Jeg prøvde med lavere sentrifugering på neste; fremdeles små. Annet vaskeprogram - neida, små ble de. Så kom jeg på hva som var forskjellen - jeg hadde først brukt Milo når jeg tovet, etterpå brukte jeg grønnsåpe. De tovet altså mer med grønnsåpe. Pussig! ![]()
|
![]() |
|
|