|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkelte folk har lite vett
Nei, det er du sikkert ikke. (Ikke sarkastisk ment.) Jeg bør kanskje presisere: Jeg har forståelse for at man av og til kan slurve med bilsikring. Det jeg mener med nyanser er at det kan skje at man gjør det. Fordi det er en veeldig høy sjanse for at det går bra. De tilfellene jeg har slurvet, er det snakk om å la et relativt stort barn (5+) sitte foran/bak uten sete en kort strekning. Dette fordi noen andre har brukt setet/det ligger i en annen bil etc. Jeg synes også det er rart at man i det minste ikke kan slenge på barna bilbeltet. (Det har man vel alltid i bilen?) Ikke "leserbrev-verdig" rart, men dog. For meg er det en forskjell på de eksemplene jeg har beskrevet og å slenge barna inn i bilen uten noen form for sikring, dag ut og dag inn. Dere har et helt svart/hvitt syn på dette. Jeg leser det, men jeg skjønner det ikke. Det aner meg også at du og Skremmern har relativt små barn? Kan ikke huske at jeg noen gang har latt en to/tre- åring sitte uten sete? Jeg ville altså ikke blitt altfor forbauset om dere ikke ble nødt til å svelge noen kameler i løpet av de neste 18 årene dere også.
Enig med den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
|
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettJeg har en venninne som ikke visste at man skulle ha bøylen på babysetet oppe når hun kjørte. Hun hadde ikke lest bruksanvisningen fordi setet var arvet og det falt henne ikke inn at det skulle være sånn. Hun trodde det var bærehåndtak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette har jeg gjort. Og jeg trodde jeg var ganske oppdatert på bilsikring. Tror faktisk ikke det sto spesifisert i bruksanvisningen heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
Nei, det er det jo ikke. Og når datteren min sitter der i rullestolen sin på 20 året, så vil det sikkert være en stor trøst for henne å vite at mamma var stresset den dagen vi ble påkjørt og hun satt uten sikring.
Og hjertlig velkommen som aktiv bruker på dette forumet til deg også.
You say that like it's a bad thing!? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Halloen!
Kjeft av svigermor? Ikke bra.... Jeg håper du ikke kalte henne/han "svigerdritten" to her face, da kan jeg jo på en måte forstå at du fikk kjeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
frakoblet
|
Selvsagt gjorde jeg det.
![]() |
#8 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettJeg synes alle som bruker tid, krefter og utallige innlegg på å forsvare og forklare handlingen i hi, virker temmelig rare. Ettersom Blondie og Nora H (eller hva hun heter) er så opptatt av hylekor, skal jeg ikke nevne hvilket kor som synger falskt og burde finne seg en annen hobby. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Halloen!
Lite inne på korsang i grunn..:innrømmer: |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ringskrømt
|
Så jeg er for et svart/hvitt samfunnssyn fordi jeg sikrer barna mine og fordi jeg mener alle bør gjøre det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Halloen!
Nei, det er ikke det som er grunnen. Men du framstår helt klart som utrolig firkantet og og lite romslig når du konsekvent nekter å forholde deg til ja nettopp, nyansene. (Vet du ikke likte/skjønte det ordet, men det er det det handler om for meg.) Det hadde vært flott om verden så ut som en hvilkensomhelst Foreldre og Barn-artikkel, men den gjør dessverre ikke det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettJeg prøvde å fortelle en at det ikke var så lurt å ha en treåring i framsetet foran en aktiv airbag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Øra har ikke detti av enda ser jeg, men rompa har blitt litt mer fremtredende siden sist
![]() |
#14 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ble faktisk satt ut. Det skjer ikke ofte.
Øra sitter godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Administrator
|
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettVi bor "på landet" (indre Sogn) og ser barn uten belte, med voksenbelte, eller i fri dresur bak i varebiler nesten daglig. Voksne kjører også ofte uten belte her; innbringende for vegvesenet å ha beltekontroller her, synd de gjør det så sjelden (en gang i måneden, ca). |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Halloen!
![]() Sv: Enkelte folk har lite vett[quote=HP;1356275]Vi bor "på landet" (indre Sogn) og ser barn uten belte, med voksenbelte, eller i fri dresur bak i varebiler nesten daglig. Voksne kjører også ofte uten belte her; innbringende for vegvesenet å ha beltekontroller her, synd de gjør det så sjelden (en gang i måneden, ca). |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
frakoblet
|
Jeg er enig i at nyanser er viktig, men jeg tror rett og slett ikke vi ser de samme nyansene. Det er nemlig særlig i diskusjoner med deg at jeg syns du mangler nyansesynet.
![]() |
#18 |
Halloen!
Synes du jeg har nyansesyn ellers? Litt usikker på hva du mente med den siste setningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
frakoblet
|
Du sier her at du er veldig opptatt av nyanser. Jeg er også det, og har opplevd at du ikke ser de samme nyansene som meg.
![]() |
#20 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Bygdedyret har fint lite med bilsikring å gjøre.
![]() |
![]() |
|
|