Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Anbefal meg en Wok!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-08, 19:40   #1
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Anbefal meg en Wok!

Nærmere forklaring trengs vel ikke?

Nærmere forklaring trengtes, wok-panne altså.


Sist redigert av Ine : 11-12-08 kl 21:01.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 20:13   #2
Travolta
Erfaren
 
Travolta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 811
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Anbefal meg en Wok!

Jeg lager som oftest wok med frossen grønnsaksblanding (du får kjøpt diverse, f.eks chinese, classic etc), biter av kyllingfilet, nudler, paprika, litt hakket hvitløk evnt. annet jeg har i kjøleskapet der og da. Til slutt heller jeg woksaus over, gjerne med ingefær. Det finnes mange ulike å velge mellom. Jeg liker også å ha cashewnøtter i (skal kun brunes litt, så gjør dette f.eks først i panna, legg til side og ta opp i igjen helt på slutten). Sikkert mange andre gode måter å lage wok på også

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 20:15   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en Wok!

Skal du ha oppskrift eller wokpanne?

Om du skal ha wok-panne anbefaler jeg en støpejernssak som tåler høye temperaturer. De der tynne teflongreiene buler jo for ingenting.

Oppskrifter har jeg ikke. Det er en dæsj med ditt og en dæsj med datt, man kan woke det meste.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 20:22   #4
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.886
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg en Wok!

Vi er veldig fornøyde med vår elektriske wok. Varmen reguleres på to sekunder, helt genialt.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 20:27   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en Wok!

Typiske wokpanner egner seg best for gass eller åpen flamme, siden det da kommer varme til alle kanter. På vanlig kokeplate synes jeg man skal bruke en vanlig panne med flat bunn. Da kommer en større del av pannen i kontakt med varmen. Woking krever jo en litt høy temperatur.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 21:00   #6
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg en Wok!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Typiske wokpanner egner seg best for gass eller åpen flamme, siden det da kommer varme til alle kanter. På vanlig kokeplate synes jeg man skal bruke en vanlig panne med flat bunn. Da kommer en større del av pannen i kontakt med varmen. Woking krever jo en litt høy temperatur.

Aha, her lærte jeg noe nytt.

Tenkte på wok-panne ja, men takk for oppskrift Jentemamma.

Kanskje vi ikke trenger wokpanne da, har vanlig induksjon, har tenkt på at lite av wok-pannen vi har hatt har kontakt med plata liksom :hm:

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 21:02   #7
Travolta
Erfaren
 
Travolta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 811
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Anbefal meg en Wok!

Hihi, jeg misforstod visst spørsmålet Men da fikk du i alle fall vite hvordan jeg lager wokmiddag

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 21:05   #8
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en Wok!

Jamie Oliver Wokpanne har bunn som passer på komfyren. Helt super.
Jernia har stadig tilbud på denne.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 21:22   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en Wok!

ja, den der så jo ganske grei ut.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 22:15   #10
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg en Wok!

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Jamie Oliver Wokpanne har bunn som passer på komfyren. Helt super.
Jernia har stadig tilbud på denne.

Aha, er kjempefornøyd med JO stekepanne, så dette er kanskje noe for oss ja

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no