Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bursdagsfeiring eller "lignende" i barnehagen - mulig inkluderende for Jehovas vitne?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-08, 23:02   #1
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Bursdagsfeiring eller "lignende" i barnehagen - mulig inkluderende for Jehovas vitne?

Siden Lærlingen har bursdag rett før jul vridde jeg hodet en del for å finne en praktisk måte å markere det på. Jeg tenkte også på å invitere alle i barnehagen hjem. Siden ikke alle har like god råd, og en i gruppa er Jehovas vitne, så droppet jeg den ideen. Etterpå har likevel noen spørsmål satt seg litt fast i hjernen. Jeg er litt redd de skal misforståes, men prøver likevel:

Jeg innbiller meg at det kan være litt sårt for en femåring å bli ekskludert fra noe som alle de andre gleder seg til. Er det noen måter man kan gjennomføre en fødselsdagsmarkering på slik at barn som er Jehovas vitner kan delta, ihvertfall på mesteparten, eller blir det bare en tåpelig selvmotsigelse eller fornærmelse?

---
Oppdatert:
Jeg har lest litt og snakket med foreldrene, og ser at utover det å sikre at barnet ikke føler at det blir aktivt ekskludert, så er det ikke nødvendig å være så engstelig for å såre noen. Ikke at jeg gjorde det, men det ble tydeligere for meg. Jeg synes jo ikke synd på mitt barn fordi han ikke får feire Eid, selv om han naturligvis har lyst til det når han hører om noen som skal det. Det er rart så mye som løser seg når man snakker sammen!

Sist redigert av Balanse : 13-12-08 kl 12:47.
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:41.