Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville dere sagt noe hvis ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-08, 22:49   #1
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Om noen lyver på seg penger eller andre filleting bryr jeg meg ikke. Om noen over tid fremstiller seg selv på en måte som man skjønner ikke er helt reell fniser jeg litt, men tar det ikke opp med vedkommende. Men da folk lyver på seg dødssyke barn og liknende, da reagerer jeg.

Enig.

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Nettopp. Det jeg opplevde var jo ikke til skade for meg på noen måte, men det å vite at man har investert både tid og følelser på noe (og noen) som var oppdiktet er en ganske kjip følelse. Jeg satt igjen både vantro og forbanna.

Det er helt sikkert synd på disse menneskene, men om man vet om folk som holder på slik så bør man absolutt si fra, syns jeg.

Men det er jo bare så synd at det ikke hjelper så mye, de skaffer seg bare nye nick og fortsetter i samme tralten.

Gammel 13-12-08, 22:44   #2
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

I min tid som forumbruker så har jeg sett en god del løyner ja. Enkelte soleklare pga innhold, og andre pga beviselige ting. Men jeg har vel ikke hatt det for vane å avsløre vedkommende.

Jeg har en gang gått direkte på et nick og plukket av vedkommende den ene løynen etter den andre. Dette var en person jeg vet godt hvem er RL da. Det gikk på helt uskyldige ting, som det å juge på seg en jobb man ikke har, biler man ikke har etc. Da var det ustyrtelig moro å gå inn å skrive at jeg faktisk vet hvilken jobb du har, bil du har etc.

Barnslig ja, men gud bedre så moro

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 15:36   #3
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

I min tid som forumbruker så har jeg sett en god del løyner ja. Enkelte soleklare pga innhold, og andre pga beviselige ting. Men jeg har vel ikke hatt det for vane å avsløre vedkommende.

Jeg har en gang gått direkte på et nick og plukket av vedkommende den ene løynen etter den andre. Dette var en person jeg vet godt hvem er RL da. Det gikk på helt uskyldige ting, som det å juge på seg en jobb man ikke har, biler man ikke har etc. Da var det ustyrtelig moro å gå inn å skrive at jeg faktisk vet hvilken jobb du har, bil du har etc.

Barnslig ja, men gud bedre så moro

Hva var det med å gjøre det som var så moro?

Jeg er ikke mer naiv enn at jeg skjønner at noen lyver på seg et annet liv på nett enn i RL. Jeg tror imidlertid ikke jeg ville ha gjort så mye med det, såfremt det ikke påvirket andre.

Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 22:49   #4
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Nei.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 23:05   #5
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Tja, kanskje.
Kanskje hadde jeg hintet litt åpent eller sendt en PM.
Kommer jo litt ann på hva det gjelder.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 23:56   #6
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ikke sikker på hva jeg ville ha gjort. Jeg har kjempelav toleranse for løgn, så det er en fare for at jeg hadde "tatt dem for det".

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 00:01   #7
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Tror aldri jeg har fersket noen i å lyve om viktige ting på nette jeg. Men jeg har jo humret litt for meg selv over klare overdrivelser enkelte lirer av seg på nett da, men siden det stort sett har vært på store forum og man ikek kjenner vedkommende så vet man egentlig ikke om de lyver heller. Så jeg har ikke sagt noe siden det ikke har gått utover meg på noen måte.

Har lite intrykk av at det er noe løgn og fanterier på forum som dette feks. At det eksisterer mest på med store steder der det ikke er så gjennomsiktig.

Gammel 14-12-08, 00:08   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Si hvem det er da, Joika.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 00:25   #9
Cathrine H
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2008
Cathrine H har et hav av muligheter foran seg
Standard

Så lenge det bare er skryt og tull er det vel ingen som tar skade av det. Skjønner ikke hvorfor noen skulle gidde å bruke tid på å dikte opp et liv på nettet, men så står vel mine ben godt plantet på jorda også da....

Dersom det er juging som får konsekvenser for noen er det selvfølgelig annerledes. Da ville jeg nok gitt de som evt engasjerte seg beskjed og også gitt jugepaven beskjed om at jeg visste.

Og ja, jeg er også nysgjerrig

Cathrine H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 00:40   #10
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis naboen (eller noe i den dur) min var her og løy på seg noe, ville jeg syns det var rimelig morsomt.
Ville ikke sagt noe: Nysgjerrig og glad i litt action:

(Var det snakk om å lure noen for penger eller følelser, hadde jeg nok sagt noe, tipper jeg.)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 00:43   #11
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Tror jeg bare hadde humret litt for meg selv og tenk; ja, ja

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 12:35   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

Dette kommer veldig an på tror jeg.
Jeg forventer at mange skriver om litt på virkeligheten på nett slik at de skal bli mindre gjenkjennbare i RL. Det synes jeg er helt ok. Man skal jo ikke bare være anonym selv, men man skal ikke oute rl-id til de man kanskje skriver om heller. Jeg har nettopp hatt en major blunder på det her inne selv. :ergre:

Så er det hvis noen lyver på seg ett eller annet, la oss si feks et dødssykt barn. (Forsøker å finne eksempel som jeg ikke har fått med meg noen som skriver om her - bær over med meg hvis jeg bommer). Da kan man engasjere seg voldsomt og bruke mye tid og krefter og engasjement på en sak som ikke er reell. Det synes jeg er dårlig gjort. Her har vi muligheter til å sende feks pm - jeg ville nok engasjert meg og sendt en og annen pm for at folk skulle slippe å sitte jula gjennom med klump i halsen og bekymre seg for noe som ikke er virkelig. Men jeg skulle vært veldig sikker på at det bare var tull først tror jeg.

Så er det den der noen juger på seg en fin bil, fin jobb, bedre sexliv eller kulere støveletter enn de egentlig har - den går inn under "blåser jeg i" kategorien. Skader ingen, betyr ingenting.

Ellers er jeg elendig på å sette navn og uttalelser i system, så det skal mye til at jeg avslører noe da. :amatør:

En ting jeg som regel ender med å engasjere meg sterkt i, er saker hvor det tydelig går frem at det lyves om overgrep og denslags - da tilter jeg.

Det jeg setter uhemmet pris på her inne er at man ikke kan skrive med ørten anonyme nick, at det er et ryktesystem så man kan se om ekstreme uttalelser kommer fra en ny eller fra en som har vært her lenger, og at det ser ut til å være et meget høyt nivå på oss alle sammen. Det skal nok litt til å lyve ihop en større historie her inne uten at noen reagerer tror jeg. :tillitsfull:

Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 12:42   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis ...

En ting til - det som er vel så viktig er at man ikke blir så redd for at noe skal være løgn at man ikke tror på ting som er sanne. Jeg vil heller ha gått fem på i ti løgnhistorier enn å ha klappet døra i ansiktet på den ene som fortalte en stygg historie som virkelig var sann.

Også er jeg jo nysgjerrig jeg også.

Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 12:43   #14
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir så flirfull av å lese setningen: "Lyver på seg finere støvletter".

Gammel 14-12-08, 13:43   #15
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg blir så flirfull av å lese setningen: "Lyver på seg finere støvletter".

Jeg løy forresten på meg IJ-støvler i støvletråden for noen dager siden, ingen som merket det engang.

Gammel 14-12-08, 13:45   #16
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Neida, jeg har virkelig IJ- støvler.

(Måtte bare dementere før rødprikkene begynte å hagle.....)

En ting som virkelig irriterer meg er når folk begynner å lyve om BH-størrelser og slikt. Husker en slik tråd, "alle" hadde fra C-cup og oppover...SÆRLIG!

.....................

Gammel 14-12-08, 15:50   #17
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

En ting som virkelig irriterer meg er når folk begynner å lyve om BH-størrelser og slikt. Husker en slik tråd, "alle" hadde fra C-cup og oppover...SÆRLIG!

Å, er ikke det sant, altså? Jeg pleier å bli litt lei meg av slike puppetråder, jeg, faktisk.

Gammel 15-12-08, 00:26   #18
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Store pupper - mye mer interessant. : prøver igjen:

Noen gode tips til hvordan å skaffe seg? Uten operasjon helst?
Rine - kan man lyve på seg sånne også kanskje?

Man kan lyve dem på seg på nett, men IRL er det litt verre. En ting jeg kan anbefale, er å spise ekstremt mange pepperkaker og trene veldig lite i en periode. Jeg synes jeg kan merke at BHen er litt strammere nå enn den var for en måned siden.

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Å, er ikke det sant, altså? Jeg pleier å bli litt lei meg av slike puppetråder, jeg, faktisk.

Ikke vær lei deg du- i det minste består vi blyanttesten!

Gammel 14-12-08, 13:47   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er etterhvert blitt veldig forundret over at folk lyver på seg støvlene. Jeg snører dem gjerne på meg jeg.

Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 13:51   #20
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg er etterhvert blitt veldig forundret over at folk lyver på seg støvlene. Jeg snører dem gjerne på meg jeg.

Kommer litt an på dagsformen, i grunn.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:52.