|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mongo - mongostemmeJeg er helt med deg, det er overhode ikke akseptabelt. Når det er sakt, har jeg brukt ordet "mongostemme". Jeg har overhodet ikke ment å hasjelere med mennesker med Down syndrom, jeg har rett og slett ikke tenkt på det før du nevner det. Når jeg har brukt ordet har jeg heller ment og bruke en tilgjort "tulle"stemme. Jeg beklager sterkt at jeg har vært ufin og uomtenksom.
|
|
|
#2 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mongo - mongostemme
Jeg får henge meg på denne. Jeg har brukt begrepet mongo i en helt annen betydning, og ikke tenkt meg om hva jeg egentlig sa. Det var greit å få en påminner om dette!
|
|
|
#3 |
|
*_*
|
Sv: Mongo - mongostemmeJeg tror ikke jeg bruker uttrykket selv. Jeg sier vel heller tullestemme eller narkostemme. Sistnevnte er vel ikke pk det heller, kan jeg tenke meg.
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#5 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Mongo - mongostemmeFint at du skrev dette, Inagh. Jeg er helt enig med deg.
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Mongo - mongostemme:Gisp: Jeg har nettopp funnet ut at når man søker på et ord, så dukker det opp innlegg som bare har dette ordet qoutet også. Holdt på å svime av og tok dekning for tyttebær da jeg så mitt eget navn i søket på nettopp det diskuterte utrykket. |
|
|
|
#8 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Mongo - mongostemmeSøkte litt, og i det innlegget er det vel eg. ment at en er uvitende. Men det er vel uansett ikke et ord man bør bruke.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mongo - mongostemmeDa er jeg også sær,jeg leste det samme i dag(husker ikke hvilken tråd)og reagerte også.
|
|
|
#10 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Mongo - mongostemmeMelder meg inn i gjengen med særinger!
|
|
|
#12 |
|
*_*
|
Sv: Mongo - mongostemmeJeg må si jeg tenker på linje med Iset her. Jeg synes ikke respektløshet ovenfor personer med Downs syndrom er noe morsomt, men jeg forbinder ikke dette uttrykket med Downs. Jeg vet fortiden og opprinnelsen til ordet "mongo", men når jeg hører ordet "mongostemme" assosierer jeg det med en rar stemme, ikke med Downs.
|
|
|
|
#13 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Mongo - mongostemmeDet har jeg også lest noen ganger. (Og tenkt mitt om.) Det blir jo nesten litt morsomt at det i det veeeldig PK Foreldreportalen, er helt OK å bruke uttrykket "mongo." Sist redigert av rine : 15-12-08 kl 00:55. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Hertuginne
|
Que? Leser vi samme tråd? Jeg synes tydelig at de fleste sier at de ikke synes det utrykket er greit.
|
|
|
#15 |
|
Erfaren
|
|
|
|
#16 |
|
Yes, we can!!
|
Et kjapt søk viser at det har blitt brukt en god del, av temmelig oppegående brukere. Det er nesten som om det er en økende trend, faktisk, så jeg er glad Inagh tok tak i det.
|
|
|
#17 |
|
Bedreviter
|
Sv: Mongo - mongostemmeÅ, er det det det betyr? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
ctrl+z
|
Sv: Mongo - mongostemmeDette var nesten litt skummelt... Jeg reagerte nemlig på akkurat det samme i dag, uten at jeg har lest tråden din. Kommuniserer vi via andre kanaler?
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Mongo - mongostemmeBra at du tok det opp. Jeg trodde ikke mine egne øyne første gang jeg så det brukt, og har til min overraskelse sett det flere ganger.
|
![]() |
|
|