Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har du plæstikk-juletre?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Har du plæstikk-juletre?
Ja, det er så flott med gjenbruk av juletrær! 63 42,00%
Nei, jeg liker støvsuge. 80 53,33%
Jeg har et i backup, i tilfelle jeg ikke finner "det perfekte tre". 1 0,67%
Har ikke juletre. 6 4,00%
Deltakere: 150. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-08, 06:32   #1
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Poll: Har du plæstikk-juletre?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Vi har hatt vårt i mist 10 år. Det er gjenbruk.
Det er ikke alle stueplantene som liker bartrær i huset. Gummiplanten har overlevd etter at vi kjøpte plasttre.

Gjennbruk er ikke poenget. Det står jo i en link som kom lenger ned.

Dette handler jo blandt annet om CO2. Unge trær bruker mye, sånn sett er planting og replanting av trær positivt. Det er negativt om en handler trær som har reist langt. Selv da tror jeg faktisk miljøregnskapet er positivt for trær fremfor plastikk som aldri bidrar noe og nok har reist like langt (minst).

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 23:32   #2
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg svarte ikke i den mangelfulle pollen.
Jeg vurderer å kjøpe plastikktre fordi jeg antagelig har utviklet allergi mot de dumme trærne. Og igrunnen er jeg glad for å ha en unnskyldning for å la være å følge den merkelige tradisjonen det er å hugge trær, dra dem inn i stua, bekle dem på alle mulige merkelige vis for å la det visne til glad julesang.
I år slipper jeg å velge for vi skal bort hele jula.

Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 23:37   #3
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Sparer du miljøet.....?

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/rogaland/1.6346505

Gammel 16-12-08, 23:41   #4
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er miljøvennlig.
Jeg som trodde jeg var svinet med mitt ekte juletre.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 23:42   #5
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg er miljøvennlig.

Samme her. Vårt tre er veldig kortreist og gratis til og med.

Gammel 17-12-08, 07:11   #6
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er miljøvennlig.

Jeg også. Vi har alltid ekte, kortreist gran. Den linken gav en fin start på dagen, skal ikke så mye til

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 23:43   #7
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nytt og bra argument:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/t...mark/1.4236538

*bytter taktikk*

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 23:45   #8
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Nytt og bra argument:

*bytter taktikk*

Ingen allergikere her i hus. Ingen allergikere som kommer på besøk heller.
:vrir meg unna:

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 23:47   #9
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Ingen allergikere her i hus. Ingen allergikere som kommer på besøk heller.
:vrir meg unna:

Allergi ja, nei her er det ingen allergikere som kjem på besøk så det treng me ikkje tenke på.

Gammel 16-12-08, 23:50   #10
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Allergi ja, nei her er det ingen allergikere som kjem på besøk så det treng me ikkje tenke på.

Så diskriminerende.

Gammel 17-12-08, 07:02   #11
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Nei.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 09:22   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har virkelig aldri slått meg at PLAST skal være mer miljøvennlig enn et ekte tre, som jo kan komposteres eller brukes til oppvarming?

Merkelig.

Vi har ekte. Vurderer å kapitulere i år og kjøpe edelgran, selv om det ikke er skikkelig juletre for meg. Men den dryssingen.... Treet vi hadde i fjor var helt sinnsykt - det var INGEN nåler igjen da vi fjernet det!

Gammel 25-12-08, 00:03   #13
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du plæstikk-juletre?

Jeg har plasttre pga allergisk barn, og også flere i familien med allergi. Funker helt fint for oss, og vi slipper allergiplager hjemme.

Gammel 16-12-08, 23:46   #14
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Nytt og bra argument:

*bytter taktikk*

Blir berre hengande på den linken eg, kjem ikkje fram noko.
Kva står det der?.

Gammel 16-12-08, 23:39   #15
Joika
Pauset

Standard

Oi da.
http://www.nationen.no/nyhet/article1380029.ece

Siterer:

H, Sp og SV sier nei til plast

Det er først og fremst kvinner over 50 i småbyer som har en hang til å velge plast. Det er flest plastkjøpere i Nord-Norge og Trøndelag, men bare 8 prosent av sørlendingene vil ha noe annet enn naturlige, grønne, glitrende trær i stua.
Statistikken avslører også at Arbeiderpartiets og Fremskrittspartiets velgere er de ivrigste plastkjøperne, mens ytterst få av Høyres, SVs og Senterpartiets velgere vil ha noe annet enn naturlige trær.

Gammel 16-12-08, 23:41   #16
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Gammel 16-12-08, 23:52   #17
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her har vi plastre, da jeg reagerer på de ekte trærne når de kommer i hus.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 00:11   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hah! Jeg er miljøvennlig. Dessuten vet jeg om mange gode allergimedisiner.

Neida, hadde vi hatt allergikere i familien hadde vi selvsagt enten droppet tre eller hatt plast. Eller metall. Jeg så et utrolig kult et i metall en gang.

For alle andre formål er plasttre helt uaktuelt her i huset. Ta vare på et svært stygt røkkel et helt år?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 00:18   #19
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Dårlig påll. Jeg støvsuger ikke selv om jeg har ordentlig juletre.

:Ja, sant.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Så skulle du befinne deg midt i en skog i juni, omringet av (jule)trær, får du altså skikkelig julefølelse?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Plastjuletre har jeg aldri hatt. Tror kanskje jeg hadde valgt bort juletre og heller pyntet på andre måter, hvis jeg ikke kunne ha et ekte tre.

Tror og det. Ungene hadde nok godtatt det og etterhvert om vi gav dem gode grunner.

Dette året kjøpte vi treet tidlig for å få glede av det lengre.

Gammel 17-12-08, 04:25   #20
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, vi har edelgran av det ekte slaget.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:46.