Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem lager til julen hos dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-08, 15:36   #1
cilen
re:designer

cilen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem lager til julen hos dere?

I år blir det nok meg som ordner det meste før jul. Mannen har altfor mye å gjøre på jobb så det er lange dager for han. Men på julaften får jeg masse hjelp, det er godt å ha en mann som kan lage mat alene og som ikke må "passes på" rundt grytene.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 15:39   #2
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Kan svare jeg også. Jeg pynter huset og skriver julekortene, får dem sendt osv. Han kjøper gaver til meg, sine foreldre og guttene. Jeg handler gaver til resten. Maten lager vi sammen i juledagene, og det skjer sjelden ellers i året. Han hjelper også med juletreet, mens guttene og jeg pynter det. Og julevasken gjør jeg, helt alene.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 15:42   #3
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen er flinkest til husarbeid, baking og matlaging. Jeg er flinkest til gavekjøp, pynting og organisering. Vi gjør mye sammen, men i år faller nok mer på mannen enn normalt.

Gammel 18-12-08, 15:42   #4
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelper han deg, altså, macy?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 15:48   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg kunne også godt skrevet at mannen "hjelper" meg med juletreet - det er så veldig opplagt mitt ønske å ha tre og mitt initiativ å skaffe det, men han er grei nok til å hjelpe til med å sette det opp likevel.

Gammel 18-12-08, 16:21   #6
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg kunne også godt skrevet at mannen "hjelper" meg med juletreet - det er så veldig opplagt mitt ønske å ha tre og mitt initiativ å skaffe det, men han er grei nok til å hjelpe til med å sette det opp likevel.

Det har jeg ikke tenkt på. Jeg bruker gjerne den talen til han: "Hjelper du meg med treet?" (se samtidig for deg lille Skremmern stå å balansere det to meter høye treet alene, mens mannen sitter i soafen og lurer på om dette går litt eller helt til helvete). Jeg skriver derimot at mannen hjalp meg med selvangivelsen, da den bare angår meg selv.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 16:24   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jeg ikke tenkt på. Jeg bruker gjerne den talen til han: "Hjelper du meg med treet?" (se samtidig for deg lille Skremmern stå å balansere det to meter høye treet alene, mens mannen sitter i soafen og lurer på om dette går litt eller helt til helvete). Jeg skriver derimot at mannen hjalp meg med selvangivelsen, da den bare angår meg selv.

Ja, jeg skjønner den, altså. Jeg har nok pleid å tenke litt at juletreet bare angår meg selv, men nå når Poden er stor nok til å ha en mening, og gjerne vil ha juletre, da synes jeg det går over til å bli et felles ansvar.

Gammel 18-12-08, 23:26   #8
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Ja skulle han ikke det. Ikke vask og rydding da, men med andre ting.

Gammel 19-12-08, 13:16   #9
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Ja skulle han ikke det. Ikke vask og rydding da, men med andre ting.

Du tok ikke den, altså? (Jeg tror Skremmern mente at det er litt rart å bruke "hjelpe til" når noen er med og drar et felles lass)

Mannen min rydder forresten, sånn generelt. Spesielt sånne stor-ryddeprosjekter som kjeller og sånt. Og bidrar med det "daglige" i å vaske kjøkkenet etter matlaging, tømme oppvaskmaskinen, legge sammen klær og den vanlige tralten som jo også går i jula.

Gammel 19-12-08, 14:23   #10
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Nei han gjør ikke det. Hun bare skryter på seg.

Gammel 19-12-08, 14:37   #11
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Nei han gjør ikke det. Hun bare skryter på seg.

Det var slemt, Vimsen. Jovisst hjelper han til, men ikke så mye som deres menn da. Han hjelper på sin måte, men vask, rydd osv DET gjør han ikke nei. Har da ikke skrytt på meg noe!!

Gammel 19-12-08, 14:38   #12
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Det var slemt, Vimsen. Jovisst hjelper han til, men ikke så mye som deres menn da. Han hjelper på sin måte, men vask, rydd osv DET gjør han ikke nei. Har da ikke skrytt på meg noe!!

Åh kåmm ån!!!

Gammel 18-12-08, 15:45   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han rydder og vasker huset, kjøper gaver til sin familie og lager julemiddag. Jeg skriver og sender julekort, kjøper gaver til min familie og baker. Han pynter treet sammen med Frøkna. Jeg pynter resten av huset. Jeg tror vi begge er brukbart fornøyd med arbeidsdelingen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 15:45   #14
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vi fordeler oppgavene mellom oss en gang i november, også lager vi jul sammen gjennom hele desember.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 13:51   #15
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Mannen har ansvar for julemiddager, innkjøp og tilbreding av ribbe og sånt. Jeg kjøper gaver. Han fikser juletre, jeg pynter.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 15:45   #16
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gjør det meste, men mannen min bidrar på de områdene han får til. At jeg tar bakinga og gaveinnpakkinga gjør meg ingenting, men at jeg må ta all husvasken er lang kjedeligere.

Gammel 18-12-08, 15:46   #17
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg gjør det meste, kjøper julegaver, handler mat(om vi er hjemme), pynter til jul. Han har ansvar for juletre, i år slipper han det siden vi skal bort.

Nå skal det sies at det skyldes nok det faktum at han er opptatt med eksamenslesing fram til jul, så dermed har det blitt sånn. Jeg vil tro at han etterhvert bidrar mer.

Gammel 18-12-08, 23:51   #18
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som regel rydder mannen, mens jeg vasker (i den grad vi i det hele tatt gjør det :sjuske: ). Jeg står for det meste av gaver, julekortorganisering må jeg stå for. Handling, pynting av tre og matlaging gjør vi sammen.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 13:12   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mest kosekompetent her i huset, så jeg gjør mest av pynting og dilling, baking og handling.

Mannen er flink til å bruke jule- og adventsdagene til å finne på hyggelige ting: Skøyte- og skiturer med ungene, brettspill, peiskos, lesing.

Gammel 18-12-08, 15:46   #20
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julegavehandelen har vi gjort store deler av sammen, men jeg har kjøpt litt flere enn han. Mannen er sjefen for pepperkakene, mens jeg har bakt to andre slag. Vaskingen har jeg gjort noe av, mens mannen tar resten. Juletreet kjøpes av mannen og Vesla og settes opp av mannen. Pynting av huset tar jeg helst alene, men treet pynter vi sammen.

Jøss. Vi er visst likestilte når det kommer til juleforberedelser. Jeg som trodde jeg gjorde myyyye mer.

Jeg får mest pes med juleselskapet vi skal ha 1. juledag da, men så er det jeg som har trumfet det gjennom også, så da kan jeg vel ha det så godt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.