Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva bruker dere siste helga før jul til?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-08, 10:50   #1
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva bruker dere siste helga før jul til?

Slappe av.
Skal bare en liten tur ut i dag, som innebærer en liten biltur og handling av sylte. Så skal vi hjem å lage pizza til et vennepar + sønn før de kommer.
I morgen skal mannen til frisør, og det var alle planene for denne helga. Utrolig deilig!
Handla siste rest av julegaver i går og vasket/pyntet til jul hjemme her som overraskelse til mannen kom hjem fra jobb - så her er det bare fredelig julestemning.
Jo! Vi skal lage fingermalingsbilder med snuppa - prøve, hvertfall. (På lerret)

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 10:34   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag skal vi på Nasjonalteateret og se Dyrene i Hakkebakkeskogen, i morgen skal vi rydde og vaske, hente juletre, til fotografen, bake pepperkaker. Hvis vi rekker over alt da. Hvis ikke bruker vi bare mandagen.....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 10:34   #3
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Ja, jeg jobber også i morgen. Glemte det i farta.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 10:53   #4
Maia
Fullverdig medlem

Maia sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Maia er litt kul
Standard

Skulle i skrivende stund vært på jobb, men er slått ut av bihulebetennelse. Vi skal på familiejulebord senere i dag og det må jeg mobilisere krefter til. I kveld er jeg bedt bort og bør absolutt gå der også. I morgen skulle jeg vært på jobb, men er vel fortsatt syk..Og så var det alle de restrerende julegavene som skulle ordnes da...
Denne julen kom nesten som kastet på meg gitt! Har ventet lenge med gaveinnkjøp for å ha litt julestemning før jeg gikk i gang, men nå ender det opp med stress, styr og halsbrann i stedet.

Maia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 11:23   #5
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

her pakker vi opp flyttelass, og leverer ut julegaver. Skal og kjøre et siste flyttelass i dag.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 21:20   #6
Gerbera

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Jobbe. Varetelling på jobben, og det ble til over 22 på fredag, hele lørdagen, og jammen må vi ikke avgårde igjen i morgen og...

Godt jeg er ferdig med alt vi skal gjøre til jul!

Gammel 20-12-08, 21:23   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har bakt pepperkakehus. Jeg fant ikke ferdigstekte noe sted.

Det får være nok for i dag, synes jeg.

Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 12:09   #8
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gløggfest med flere vennepar her. Har ei syk datter, men alle kommer for det. I morgen skal resten av gavene kjøpes.

Gammel 20-12-08, 16:17   #9
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi bruker den til avslapning ser det ut til. Har kjøpt juletre og sovet middag alle tre. Far sjøl er syk men han har da startet på potetstappen til oss likevel. Så blir det vel laget litt julegodter i løpet av helgen.

Gammel 20-12-08, 16:20   #10
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har vært hos frisøren med eldste og så har vi vært og sett pepperkakebyen. Nå er ungene levert hos mine foreldre og vi drar snart på julebord (med overnatting på hotell). I morgen får vi middag hos mine foreldre og så kommer min bror med familie til oss på kaffe.

Gammel 20-12-08, 16:58   #11
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Barna er nettopp såvidt ferdig med noro-mageviruset. Nå er jeg syk på 2. dagen og idag var det mannen sin tur - og han er selvsagt sykest av alle, og må skjermes på eget rom og sove i fred.
Jeg hadde gledet meg til å sove litt ut idag, mens mannen skulle gjøre viktige julegaveinnkjøp. Mangler fortsatt mange gaver! Men det ble ikke helt etter planen. Her er 2 schlappe foreldre, med 2 energiske barn!

De 3 tre siste førjulene har vært nøyaktig de samme, i fjor var mannen spysjuk på julaften (da var vi andre nettopp ferdige). Jula før var vi matforgiftet og lå også rett ut på julaften.

Men lillegutt (4) skal bli med bestemor på Hakkebakkeskogen idag, sammen med kusinen (3 1/2). Det blir kjempegøy for dem!

I morgen skal vi i bursdag. Presangen har vi selvsagt ennå ikke fått kjøpt.

Ideelt sett skulle vi tatt oss tid til å juleshoppe litt i ro og mak (?) i koselige Drøbak eller på Bærums Verk, spist på cafeer og kost oss alle sammen.
Fått vakre, nøye utvalgte gaver innpakket, og tatt oss en tur på teater. Vi voksne kunne dratt på julekonsert mens barna hadde barnevakt.
Juletreet skulle stått i uteboden og juleneket skulle stått utenfor med fullt av fugler i morgen formiddag. Så skulle vi gått en tur i skogen med kakao og appelsin, og ja - riktig kost oss og slappet av. Kanskje neste år!
Kunne også tenkt meg å gå i adventsgudstjeneste i kirken i morgen.

Jeg bør vel forsøke å hale i land pinnekjøttet i kveld. Rema 1000 er åpent til kl 20 og de har pinnekjøtt til 98kr/kg. Visstnok av god kvalitet i følge naboen som hadde det for 2 uker siden. Så blir det baking kransekakestenker. Så må jeg pynte pepperkakene vi har bakt.

Vesla har fått feber igjen, så jeg er litt usikker på om jeg kan (orker) drasse med meg henne ut i en stappfull, kaotisk matbutikk. Jeg kjenner utsettelseslysten rive og slite i meg - ikke helt i form ennå selv.

I morgen skal jeg jobbe nattevakt, og dagen etter har jeg ikke barnevakt så jeg får ikke sovet annet enn når snuppa skal sove.
Lillejulaften har heldigvis mannen fri - og da må vi være supereffektive!
Heldigvis kommer vi trolig til å være friske til julaften alle sammen.
Familien min kommer til jul, og jeg får alltid litt prestasjonsangst av mor og storesøster....Men jeg vet det blir en koselig jul til slutt! Nissen kommer også. Åh, nissedrakten - hvor er egentlig den?

Sist redigert av Amelie : 20-12-08 kl 17:06.
Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 18:27   #12
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Trekke om sofaen ferdig, smårydding i huset, småhandling og litt diverse i dag.
Imorgen skal jeg og de to minste på juletorsk til min far.
De andre i familien må jobbe.
Gleder meg stort til min fars juletorsk.

Gammel 21-12-08, 14:59   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Grøtfest hos svigers, handle inn til jul, bake, hente juletre.

Jeg leste grøftefest, og tenkte å signere.

Nå skal jeg pynte til jul, tror jeg.

Gammel 21-12-08, 15:45   #14
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er hjemme med en stadig friskere lillesøster mens de andre er på skøytebanen. Jeg benytter sjansen til å rydde littegranne mens lillesøster ser på film. Har ikke hatt det så avslappende på lenge. Senere skal jeg se over julepynten og foreta de siste panikkinnkjøpene i morgen, tenker jeg.

Gammel 21-12-08, 17:05   #15
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Søndag i dag og krumkakene har nettopp kommet i den digre boksen sin. Endelig. I går gikk dagen med til hårklipp av 4 familiemedlemmer, baking av pepperkaker, innkjøp av juleblomster og juletre, innkjøp av mat og de siste gavene. I tillegg ble all julepynten tatt frem og brukt til å pynte hus og det nykjøpte treet med.

Nå har jeg hevet meg over søndagsmiddagen og vurderer en aldri så liten handletur. Mangler jo fremdeles noe småtteri .

Gammel 20-12-08, 10:53   #16
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Vaske hus, pakke gaver, handle mat og i morgen skal treet opp.. Så her skal det bli jul ila helgen

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 10:54   #17
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi skal bake en porsjon til med pepperkaker og colakaker og vaske huset, kjøpe juletre - ellers slappe av og kose oss.

Forøvrig er vi sause forkjøla både gubben og jeg

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 10:57   #18
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skulle egentlig på lunsj i dag til et vennepar, men den ble avlyst i går kveld pga. spying. Nå blir det Ikeaskruing og innreding av syrom i stedet.

Gammel 20-12-08, 11:08   #19
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal rydde, rydde, rydde og montere møbler og rydde litt mer, siden vi "overtok"/fikk tilbake halve huset i går.

Dessuten skal vi ha konfektverksted i dag og bake hvite kakemenn i morgen. Nevnte jeg også rundstykkebaking?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 11:07   #20
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Feire bursdag, bake rundstykker, brød og de siste julekakene, rydde og vaske, strikke ferdig den siste julegaven og slappe av.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35.