Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Kan noen forklare meg litt...

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-08, 19:57   #1
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kan noen forklare meg litt...

Jeg fikk en slik en av mannen til jul (ja i fargen lyserosa ):

Det er en ekstern harddisk med 160 GB kapasitet, det jeg lurer på er om dette er noe jeg kommer til å få bruk for eller bør jeg gå å bytte den?

Har du ekstern harddisk, og hva bruker du den til?

Hilsen ei som ikke har greie på data i det hele tatt (ok, jeg vet hvordan jeg skal komme meg inn på internet da )

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 19:58   #2
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan noen forklare meg litt...

Det er jo veldig greit med en ekstern harddisk for å ha backup av bilder,musikk etc.
Om man trenger en fancy med rosa farge er jo en helt annen sak ...

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 19:58   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen forklare meg litt...

Den er liten. Bytt den.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 20:04   #4
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan noen forklare meg litt...

Jeg har en med 250 GB og fikk en med 3hundreognoe GB til jul. Jeg synes den er flott - har alle bildene på den minste og skal kopiere over på den store som jeg skal ha hos mamma og pappa i fall noe skulle skje med den jeg har her. Den er jo også så liten (fysisk str) at den er grei å putte i veska hvis du skal bort og vil ha med alle bildene eller noe. Plug & play
Om det holder med 160 GB aner jeg ikke...

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 20:05   #5
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan noen forklare meg litt...

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Den er liten. Bytt den.

Hvor stor bør man ha?
Hvor mange bilder vil jeg ha plass til på denne??

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 20:05   #6
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen forklare meg litt...

Det er jo det den der er, en reiseharddisk. Greit å lagre filmer på og sånn når dere skal på tur.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 20:07   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.916
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen forklare meg litt...

Jeg har en sånn jeg, men den er på 250 GB eller om det var 320. Den er liten og hendig og absolutt noe å ha hvis man har masse bilder. Men jeg ville kanskje byttet den i en med litt mer GB.

(Men min er ikke hoved ekstern HDen min. Har 2 "vanlige" og en liten til. Jeg datascrapper og det tar stor plass.)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 20:10   #8
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan noen forklare meg litt...

jeg har ekstern som er bare min. som jeg har alle bildene på.pluss skolearbeid

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 20:13   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.916
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen forklare meg litt...

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Hvor stor bør man ha?
Hvor mange bilder vil jeg ha plass til på denne??

Jeg ville hatt minst 250 GB eller 320 GB. Tror kanskje ikke den finnes i større. "Vanlige" WD eksterne HD kan man få i 500 GB og, men det er kanskje ikke nødvendig for en som kun har bilder der.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 20:30   #10
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Kan noen forklare meg litt...

Vi bruker 500 GB eller 1 TB til backup.
Vi har en liten på 250 GB også som vi har med på ferie og tar backup av bilder underveis. Men den der var veldig liten.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 20:42   #11
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen forklare meg litt...

Me har ein på 500 gb som me har lagra alle bilder på og litt anna. Eg ønskjer meg ein til som eg kan ha til bilder og scrapping. Vil helst ikkje ha det på maskina i det heile tatt.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 20:42   #12
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen forklare meg litt...

Hvis du skal bruke den kun til bilder så vil jeg tro den er stor nok. Jeg har en på samme størrelse og fikk et løfte av selgeren at hvis jeg klarte å fylle opp den med bilder så skulle jeg få en ny av han.

Skal du ha masse annet på den også så burde du nok ha en større en.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 20:46   #13
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kan noen forklare meg litt...

Jeg bruker sånne til backup. Orker ikke drive med de som er under 500GB jeg. :lat:

  Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 20:47   #14
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan noen forklare meg litt...

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Hvis du skal bruke den kun til bilder så vil jeg tro den er stor nok. Jeg har en på samme størrelse og fikk et løfte av selgeren at hvis jeg klarte å fylle opp den med bilder så skulle jeg få en ny av han.

Skal du ha masse annet på den også så burde du nok ha en større en.

Det var det mannen også nettopp sa Vi har en på 640 gb som mannen fikk igår av mine foreldre, så da blir det kun backup på bilder jeg skal bruke denne til.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 22:38   #15
kalufs
kall om benen
 
kalufs sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 1.178
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Sv: Kan noen forklare meg litt...

Vi fikk en med stor kapacitet (750 GB), i gave til jul. Kjempeflott! Skal føre over alle kjære bilder der snarest.

Rosa var jo kjempekul.

__________________
med to gutter 05 og 07

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 16:52   #16
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kan noen forklare meg litt...

Vi har en på 500gb, og har bilder, programmer, filmer etc. på den.

  Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 18:32   #17
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan noen forklare meg litt...

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Hvor stor bør man ha?
Hvor mange bilder vil jeg ha plass til på denne??

40-50 000 bilder bør du vel kunne presse inn.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 18:35   #18
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan noen forklare meg litt...

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Har du ekstern harddisk, og hva bruker du den til?

Har ekstern harddisk, og så langt bruker jeg den til å lagre musikk på. Ripper cd-samlingen over på den og tar med på jobb slik at jeg kan ha musikk på mens jeg sitter og jobber. Veldig nødvendig dersom jeg skal klare å konsentrere meg til tider. (Husker ikke hvor stor, men jeg tror min er helt maken til din, bare sort.)

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 23:05   #19
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan noen forklare meg litt...

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

40-50 000 bilder bør du vel kunne presse inn.

Burde holde for en liten stund

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 23:31   #20
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen forklare meg litt...

Altså.. liten og liten.
Det kommer jo helt ann på hva du skal bruke den til. Mange bruker den til å lagre bilder ol (om de feks har en laptop med litt lite lagringsplass), og da er den bra nok mener jeg. Siden du sier selv at du ikke har peiling, og ikke ser behovet heller da virker det som, så ville jeg sagt den var stor nok.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no