Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor kjøper du kalkunen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-08, 11:07   #21
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.801
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøper du kalkunen?

@Kaskis: jeg kjøper økologisk når jeg har valget. Men hvor finner man hel, økologisk kalkun?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 11:31   #22
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor kjøper du kalkunen?

Jeg har lett overalt etter økologisk kalkun men har ikke funnet det noen sted. Men gourmet kalkunene må da vel ha fått bedre levevilkår en de man kjøper som er masseprodusert?

Fakta om kalkuner: http://www.dyrevern.no/Emner/landbruk/69/137

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 11:38   #23
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor kjøper du kalkunen?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg kjøpte Prior Gourmet kalkun på Meny, den kostet nesten 500 kr, tror det var 79kr per kg. Jeg synes forskjellen på Gourmet kylling og vanlig kylling er ENORM stor smaksmessig og innbiller meg at det er stor sannsynlighet det samme gjelder for kalkun, derfor bryr jeg meg ikke om noen hundrelapper fra eller til den ene gangen i året jeg steker kalkun


Er det denne??
Jeg kjøpte denne på obs til 110,- for 4,4 kg

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 11:40   #24
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor kjøper du kalkunen?

Den det er ikke den - er pakket på samme måte som Gourmet kyllinger (se link). Er det prior sin du har tatt bilde av?

http://www.prior.no/oversikt.html?ca...&prodcatid=106

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 11:42   #25
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor kjøper du kalkunen?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Den det er ikke den - er pakket på samme måte som Gourmet kyllinger. Er det prior sin du har tatt bilde av?

Ja det er Prior sin.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 21:35   #26
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kjøper du kalkunen?

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.


Er det denne??
Jeg kjøpte denne på obs til 110,- for 4,4 kg

Den har vi kjøpt.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 21:52   #27
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor kjøper du kalkunen?

Nordgården har økologisk kalkun: http://www.norgarden.no/oekologisk-hel-fersk-kalkun/

Liste over forhandlere står på siden deres. Ultra fører det blant annet.

  Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 22:00   #28
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøper du kalkunen?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

@Kaskis: jeg kjøper økologisk når jeg har valget. Men hvor finner man hel, økologisk kalkun?

Stange har ikke økologiske produkter, men er heller ikke masseprodusert og av gourmetkvalitet.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 22:10   #29
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kjøper du kalkunen?

Det er Solvinge vi har kjøpt , og som vi har kjøpt de siste årene.
Jeg stuffer aldri med farse, men med svsiker og loff som er lagt i bløt i melk.
Kjøttet blir veldig saftig og fint av denne stuffingen har jeg erfart.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 23:03   #30
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.801
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøper du kalkunen?

Nå har mannen handlet kalkun. Det ble Prior i år. Det var rimelig utplukket på kalkunfronten i den butikken han var innom.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 21:20   #31
Hønemor!
Superaktiv
 
Hønemor! sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 430
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor kjøper du kalkunen?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg har lett overalt etter økologisk kalkun men har ikke funnet det noen sted. Men gourmet kalkunene må da vel ha fått bedre levevilkår en de man kjøper som er masseprodusert?

Fakta om kalkuner: http://www.dyrevern.no/Emner/landbruk/69/137

Må ikke det, men jeg vil tro det er noe forskjellen på levestandarden. Eneste er at økologiske dyr må være så og så mye ute, og ikke kan få det samme fôret som de som ikke er økologiske.

__________________
EK 13.05.08
Hønemor! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no