Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Skifte gardiner, hvor ofte?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-09, 22:22   #61
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Mamma prøvde seg med at jeg måtte få opp gardiner til jul, for da ble det så mye koseligere.
Det ble ikke noe ekstra koselig stue her til jul, har kun persienner.
Kjøkkenet fikk liftgardinene på plass til jul da. Skulle liksom bare få malt listene før jeg hang de opp. Listene er fortsatt umalt.
På rommet til ungene er det lystett rullgardin.

Så de eneste stedene det er gardiner her er på badet og på do.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 22:53   #62
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.654
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg har vindu fra gulv til tak på de fleste vegger. Helt nydelig både dag og kveld og hele året. *vindusfreak*

Høres deilig ut. Vi måtte tenke litt på akustikken, gardiner absorberer en del lyd.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 13:56   #63
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.833
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Altså, jeg forstår ikke de som vil ha mørke gardiner om vinteren, da blir det jo bare enda mørkere og tristere.

Nei, nei, da blir det lunt og hjemmekoselig. Jeg har mørk røde gardiner og lamper i alle stuevinduene. Det innbyr til varm innekos foran peisen. På sommeren er gardinene lette og slipper inn alt det deilig dagslyset. Uten gardiner føler jeg at det blir upersonlig.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 13:58   #64
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.196
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Vi bytter vel 3 gang på kjøkken/stue (+ julekjøkkengardiner), og da til noen andre hver gang. Bytter vel 2-3 gang på soverom, og også da til andre. Liker å variere litt.

3 ganger i løpet av hvor lenge? I året?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 14:53   #65
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

I den ideelle husmorverden skulle man vel byttet hver vår/høst og til jul. Om ikke flere ganger Denne verden bor ikke jeg i.

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 15:00   #66
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Bytte gardiner?

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 15:04   #67
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Nei, nei, da blir det lunt og hjemmekoselig. Jeg har mørk røde gardiner og lamper i alle stuevinduene. Det innbyr til varm innekos foran peisen. På sommeren er gardinene lette og slipper inn alt det deilig dagslyset. Uten gardiner føler jeg at det blir upersonlig.

Nemlig!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 15:16   #68
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

3 ganger i løpet av hvor lenge? I året?

Ja som regel i februar/mars, juni, oktober/november. Når jeg finner det ut.

Jeg er alt annet enn et typisk husmoremne som baker og styrer og vasker hele tida og alt sånt. Blir ofte sånne reaksjoner i en del tråder her. Gjør man ikke en ting selv, så er det de andre som er litt rare. Jeg er vant med hjemmefra at man vasket rundt tak og vegger og inni skap og tok en storopprydding 1 gang i året i alle fall. Så kunne man ha det litt rotete ellers. Jeg er også vant med at man byttet gardiner et par ganger i året, på samme måte som andre ting man vasker og bytter. Nå bytter jeg ikke bare pga. støv, men også fordi jeg synes det er artig med litt forandring. Alle har vel ting de gjør for å ha det trivelig rundt seg.


Sist redigert av Dronningen : 12-01-09 kl 15:23.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 16:17   #69
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Nei, nei, da blir det lunt og hjemmekoselig. Jeg har mørk røde gardiner og lamper i alle stuevinduene. Det innbyr til varm innekos foran peisen. På sommeren er gardinene lette og slipper inn alt det deilig dagslyset. Uten gardiner føler jeg at det blir upersonlig.

Jeg tviler på at noen av dem som har vært her synes at det er upersonlig og lite hjemmekoselig. Man kan lage det hyggelig uten gardiner.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no