|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Saftige muffinsDenne oppskriften ble lagt ut her tidligere, jeg husker ikke av hvem, og den er veldig god.
![]() |
#4 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Saftige muffinsHvor kommer bringebærene og den hvite sjokoladen inn i bildet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Saftige muffinsDu hakker ca.75 gr.hvit sjokolade og 200 gr. frosne br.bær blandes i røra før du fyller oppi formene - nyyydelig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Epikur
|
![]() Sv: Saftige muffinsDen oppskriften som Nenne har her bruker jeg som basis til alle slags muffins. Bananer, revet sjokolade, frosne blåbær, melkesjokoladelinser, frosne rips og hvit sjokolade eller vaniljekrem, revet appelsin- eller sitronskall, det er bare å sette i gang!
![]() |
#7 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Saftige muffins
Aha, der er kanskje svaret på hvorfor jeg aldri greier å få til gode muffins.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Saftige muffinsNår dere bruker vaniljekrem i muffins ... får dere krem til å legge seg pent og pyntelig i midten? Eller blander den seg mest med røra og forsvinner? Jeg vil gjerne ha en slik liten klatt i midten, men får det ikke helt til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Saftige muffins
Jeg har laget sjokolademuffins med vaniljekrem inni, det er ikke vanskelig i det hele tatt. Du kleiser en god del røre i formen først, ikke for lite for da renner det ned i bunnen. Så har du på en god skje vaniljekrem og dekker det hele med mer røre, og steker. Røra må selvsagt være ganske tykk, ellers blander det seg. Litt mer flytende enn tannkrem, kanskje?
![]() |
|
|