Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Har du lest noe av Terry Pratchett?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Se resultatene: Har du lest Terry Pratchetts bøker?
Selvfølgelig! Har lest alt, eller vil lese alt! 33 44,00%
Har lest litt, og er lunken. (Og formodentlig uten sans for humor.) 7 9,33%
Nei, vettuhva. 21 28,00%
Dustepoll. (As if!) 14 18,67%
Deltakere: 75. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-09, 15:20   #121
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.195
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du lest noe av Terry Pratchett?

Det mannen sa. Jeg skrev Equal Rites fordi det var det som var på tegningen, men Wyrd Sisters er egentlig et minst like bra sted å begynne.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 19:26   #122
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du lest noe av Terry Pratchett?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det mannen sa. Jeg skrev Equal Rites fordi det var det som var på tegningen, men Wyrd Sisters er egentlig et minst like bra sted å begynne.

Nemlig, om man ønsker å introdusere discworld til noen så er det en mer representativ bok enn Equal Rites.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 19:39   #123
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du lest noe av Terry Pratchett?

Da er jeg med igjen. Hadde ikke fått med meg at det var stiplet linje mellom de to. Wyrd Sisters virket også mer artig synes jeg, så da starter jeg med den isteden da. Får sjekke bokhandelen, hvis ikke så blir det vel å bestille på nett. Er TP-bøker noe de fleste bokhandlere har?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 19:46   #124
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du lest noe av Terry Pratchett?

Der var endelig kartet igjen! Jeg har skrevet det ut før, men det ligger selvsagt på det lure stedet, og jeg fant ikke linken igjen. Nå har jeg skrevet det ut i kredittkortformat (format x 2 og brettet på midten, det skal jo være lesbart også) og lagt i lommeboka mi, så jeg kan krysse av og se hva jeg har neste gang jeg tilfeldigvis står i en bokhandel og har lyst på noe.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 23:46   #125
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du lest noe av Terry Pratchett?

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Der var endelig kartet igjen! Jeg har skrevet det ut før, men det ligger selvsagt på det lure stedet, og jeg fant ikke linken igjen. Nå har jeg skrevet det ut i kredittkortformat (format x 2 og brettet på midten, det skal jo være lesbart også) og lagt i lommeboka mi, så jeg kan krysse av og se hva jeg har neste gang jeg tilfeldigvis står i en bokhandel og har lyst på noe.

Du er så søt!

__________________
Why did you do it? Why?! Why?! You fucked-up, crazy-ass, weirdo beaver!
mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 18:47   #126
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du lest noe av Terry Pratchett?

Da har jeg bestilt Wyrd Sisters og Witches Abroad på Amazon. Har vært innom fire bokhandlere de siste dagene og ingen har TP bøker. Den ene hadde et par på norsk men det er jo ikke aktuelt.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 09:57   #127
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du lest noe av Terry Pratchett?

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Da har jeg bestilt Wyrd Sisters og Witches Abroad på Amazon. Har vært innom fire bokhandlere de siste dagene og ingen har TP bøker. Den ene hadde et par på norsk men det er jo ikke aktuelt.

Nei, jeg kan ikke tenke meg at det er mulig å oversette dem bra nok. Du får fortelle hva du synes da!

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 12:25   #128
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.030
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du lest noe av Terry Pratchett?

Hvis jeg husker rett, så er Colour of Magic oversatt av en bekjent av meg fra SF-miljøet i Norge, så jeg ville tatt sjansen (hvis jeg leste norsk, altså). Det betyr at det er oversatt av noen som kjenner sjangeren og som er flink med språk.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 19:02   #129
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du lest noe av Terry Pratchett?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nei, jeg kan ikke tenke meg at det er mulig å oversette dem bra nok. Du får fortelle hva du synes da!

Det skal jeg gjøre. Bare håper de kommer raskt. Vil begynne å lese nå.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no