Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Da damene dro" på tv2

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-09, 08:34   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av c27, her.

Men uansett, jeg tror også det er umulig å ha en helt 50/50 deling,

Kanskje. Men når jeg forteller at delingen hos oss går i min favør (dvs det er jeg som gjør minst), så blir alle sjokkerte. Hvorfor blir mange ikke like sjokkert når det er mannen som gjør minst?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 08:44   #2
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Kanskje. Men når jeg forteller at delingen hos oss går i min favør (dvs det er jeg som gjør minst), så blir alle sjokkerte. Hvorfor blir mange ikke like sjokkert når det er mannen som gjør minst?

Jeg blir ikke det!!
Synes derimot du er heldig som har funnet deg en mann som liker å ta seg av slike oppgaver!!
Og grunnen til at noen reagere på din situasjon er jo fordi man fra gammelt av er vant til at kona gjør alt!! Og mannen har jo også alltid tatt sin bit, men da som hovedforsørger!
Jeg tror ikke denne holdninga bare kan bli borte...vi må jo snu den, for vi lever i 2009, men tror kanskje mer vår unger kan få det litt lettere med den biten!!
Mine små gutter er iallfall flinke til å rydde og har små oppgaver!!

Så lenge jeg vet mannen min jobber, står på, er en god far og gjør det som må til(selv om jeg kanskje må be om det) ja så har jeg iallfall en mann om gjør noe!!
Har ei venninne som nå sliter med å få mannen i JOBB, han er så lat, han sitter på ræ.. og gjør ikke en shitt!! Komandrer omtrent sin høygravide kone på jobb, fordi dem trenger pengen!!
Da kan man snakke forskjeller! Da blir diskusjonen om hvem som tar klesvaska svak!!

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 14:16   #3
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg liker også å ha det ryddig rundt meg, men det betyr ikke at mannen også må yte sin skjerv. Han jobber i femukersturnus, og når han er hjemme, er det veldig mye som faller på ham. Det eneste som er mitt absolutte domene, er matlaging, men det er i tillegg en hobby for meg. Ellers gjør vi ting litt om hverandre, men for å være ærlig, tror jeg han gjør mer enn det jeg gjør, selv om jeg kanskje maser litt mer om støvsuging.

Gammel 12-02-09, 14:18   #4
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Takker for både positive og negative tilbakemeldinger.
Jeg koser meg veldig inne her, så borte blir jeg vel ikke. Litt mer tilbakeholden en stund kanskje.
Skal prøve å bli litt mer tykkhudet, men så lenge jeg ikke "kjenner" noen spesielt godt så vet jeg jo ikke helt hvordan alt er ment.

Som sagt, tar alt til meg og man lærer jo så lenge man lever.

Ha en fortsatt fin dag alle sammen!

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 14:57   #5
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Vi er nok flere som må/vil ta all husvasken selv, men kanskje de ikke vil innrømme det, eller ikke gidder å bry seg om denne tråden. Jeg er ikke flau over å si at jeg tar meg av vask A/S her hjemme. Mannen jobber og drar inn det meste av inntekten, så da tar han seg ikke tid til å bry seg med hybelkaniner- de har forresten jeg tatt meg av.

Fortsett å skriv her c27. Det viser hvor forskjellige alle er, og det må man respektere.

Sist redigert av Kråka : 12-02-09 kl 15:38.
Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 10:56   #6
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Vi er nok flere som må/vil ta all husvasken selv, men kanskje de ikke vil innrømme det, eller ikke gidder å bry seg om denne tråden. Jeg er ikke flau over å si at jeg tar meg av vask A/S her hjemme. Mannen jobber og drar inn det meste av inntekten, så da tar han seg ikke tid til å bry seg med hybelkaniner- de har forresten jeg tatt meg av.

Fortsett å skriv her c27. Det viser hvor forskjellige alle er, og det må man respektere.

Her i huset er det jeg som tar 90% av husvasken. Jeg er ikke fornøyd med det, og har tatt det opp med min bedre halvdel mange ganger. Men noen menn bare klarer ikke den biten. MEN det er han som ordner med bilen, dataen, snekring, spikring, montering av møbler og den slags. Jeg kan også montere møbler, men syns han kan ta seg av slikt siden jeg tar meg av vasking og slikt, og det har vi vært enig om noen ganger

Syns også du skal fortsette å skrive her inne c27. Det tar litt tid for å skjønne et forumsspråk. Vi er alle forskjellige. Det er ulikheter som gjør en diskusjon interessant. Og jeg synes ikke du skal ta ting så veldig mye innover deg c27. Noen ting må rett og slett bare prelle av

Nå må jeg henge opp klær og rydde kjøkkenbenken og kanskje skifte sengtøy, nå mens poden endelig har sovnet

Gammel 13-02-09, 10:57   #7
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og det som jeg egentlig skulle skrive:
Jeg ser på programmet og syns det er kjempemorsomt.
Sitter og ler lavt for meg selv flere ganger iløpet av en episode

Gammel 13-02-09, 10:59   #8
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Mannfolka har iallfall bevist at de er tøffe. Jeg ville ikke hatt et kamera i nærheten hvis jeg skulle gjort ting jeg var helt ukjent med.

Gammel 18-02-09, 08:09   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Her i huset er det jeg som tar 90% av husvasken. Jeg er ikke fornøyd med det, og har tatt det opp med min bedre halvdel mange ganger. Men noen menn bare klarer ikke den biten.

Mener du det helt oppriktig?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 19:20   #10
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Mener du det helt oppriktig?

At jeg tar 90% av husvasken ja

Gammel 18-02-09, 22:06   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

At jeg tar 90% av husvasken ja

Ja, det er jo greit nok, men mener du oppriktig at "noen menn bare klarer ikke den biten"?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 15:15   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

c27: Jeg kan ikke tenke meg at det er noen som mener du bør forsvare hvorfor dere velger å dele arbeidet slik dere gjør, og det er i alle fall ingen, som jeg har fått med meg, som mener at alt arbeidet må deles 50/50. Selvsagt er det greit at den ene er ansvarlig for matlaging og den andre er ansvarlig for klesvask, og hvis man genuint synes det beste er om den ene gjør absolutt alt hjemme mens den andre enten jobber eller sitter i sofaen og ser på, så er da det også helt opp til den enkelte.

Det er når man gir inntrykk av å ikke være tilfreds med tingenes tilstand at folk her inne gir uttrykk for at kanskje det er på sin plass med endring.

Gammel 12-02-09, 16:33   #13
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 180
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

oioi, her var det kommet mange innlegg. Jeg har galant hoppet over alle, bare for å bryte inn her og si at det var nettopp EN MANN her og vasket rundt meg - og de andre på jobben.
Tenk det du - en mann som har vasking som jobb! Firmaet som vasker her har forresten flere menn ansatt. Tror ikke de er spesielt femi eller homo heller, uten at jeg vet noe for sikkert

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 17:00   #14
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

oioi, her var det kommet mange innlegg. Jeg har galant hoppet over alle, bare for å bryte inn her og si at det var nettopp EN MANN her og vasket rundt meg - og de andre på jobben.
Tenk det du - en mann som har vasking som jobb! Firmaet som vasker her har forresten flere menn ansatt. Tror ikke de er spesielt femi eller homo heller, uten at jeg vet noe for sikkert

Mannen min er den som vasker og støvsuger. Er ikke det minste femi han heller.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 15:28   #15
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

http://www.seher.no/804621/rolf-bjor...ex-da-dama-dro

Fikk sexproblem da damene dro.

Gammel 14-02-09, 15:54   #16
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

http://www.seher.no/804621/rolf-bjor...ex-da-dama-dro

Fikk sexproblem da damene dro.

Tja, er det så uvanlig da? Jeg bruker også å ha et sexproblem når min mann er borte i mange dager: ingen å ha sex med.

Gammel 14-02-09, 17:55   #17
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sladre litt. Våre verste leieboere ever, er med i serien.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 17:57   #18
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Sladre litt. Våre verste leieboere ever, er med i serien.

spennende

Gammel 14-02-09, 21:04   #19
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Jeg kan ikke se at det blir et problem når de bare er borte i 10 dager. Da får han bruke fr. høyre hånden da.

Gammel 17-02-09, 23:09   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere tror jeg er desperat, dere.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:53.