Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tilhører du kultureliten?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-06, 15:45   #21
devon
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 92
devon har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tilhører du kultureliten?

Opprinnelig lagt inn av Clubby, her.

Du tilhører definitivt ikke kultureliten, gratulerer! Du er antakelig ekte og jordnær, og kan delta i så mye organisasjonsarbeid du bare vil uten å bli mistenkt for å mele din egen kake og holde proletariatet nede.

Jepp meg og

devon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 15:48   #22
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilhører du kultureliten?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Vet folk i andedammen i Akersgata hvem Bourdieu er? Det er jo bare gymnasiaster fra landet som har jobbet seg oppover fra sommervikariater, halvstuderte studentavisrøvere og lignende som jobber der?

Det er nok for mye å forlange av en journalist at de skal vite det ja. Jeg venter egentlig ikke noe mer av avisfolka enn dette her (bassert på erfaring). Men i min ideelle drømmeverden, så sitter journaliser seg inn i stoffet de skriver om (og rettsystemet fungerer annerledes, og jeg er frisk og rik og alt er bra og sånn... *tvinner naivt på en hårlokk*).

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 16:12   #23
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tilhører du kultureliten?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Vet folk i andedammen i Akersgata hvem Bourdieu er? Det er jo bare gymnasiaster fra landet som har jobbet seg oppover fra sommervikariater, halvstuderte studentavisrøvere og lignende som jobber der?

Fordommer?
Man kan være knakende god journalist som gymnasiast! Og hva er galt med sommervikariater? Høres ut som om du tror at man ikke kan være journalist uten årevis med utdannelse som du synes passer. Tar jeg feil?

Bourdieu vet vel de fleste hvem er vel?? eller?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 18:02   #24
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilhører du kultureliten?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Fordommer?
Man kan være knakende god journalist som gymnasiast! Og hva er galt med sommervikariater? Høres ut som om du tror at man ikke kan være journalist uten årevis med utdannelse som du synes passer. Tar jeg feil?

Snakker om å ha piggene ute!
Stått opp på feil fot eller?


Mim; det er jo ikke tvil om at Akersgata burde byttet navn til Tabloidgata, og det er mye som tyder på at dette med journalister og integritet ikke akkurat hører hjemme i samme setning lenger.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 18:18   #25
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tilhører du kultureliten?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Snakker om å ha piggene ute!
Stått opp på feil fot eller?


Mim; det er jo ikke tvil om at Akersgata burde byttet navn til Tabloidgata, og det er mye som tyder på at dette med journalister og integritet ikke akkurat hører hjemme i samme setning lenger.

Nei, jeg har da vel ikke piggene ute bare fordi jeg lurer på hvorfor Mim er så negativ til journalistene i Akersgata fordi de tydeligvis i følge henne mangler den "riktige" bakgrunnen eller kompetansen for å jobbe som journalist.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 15:56   #26
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tilhører du kultureliten?

Jeg fikk det samme svaret...

En fot i begge leire er aldri dumt. Du kan like gjerne digge «Rompa mi» som «Nøtteknekkeren», og går på Smuget og Kunstnernes Hus med samme eleganse. Hvis du ikke blir for full da.

Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no