|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: Ville du begått selvmord ...
Kunne du da tatt livet av mannen om han nektet å gjøre det selv? :fortsetter på den syke, syke diskusjonen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Jeg hadde valgt å ikke assistert til selvmord i en sådan situasjon, siden barna da ville mistet meg også, iallfall for 15 + år.
|
|
|
#4 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Ville du begått selvmord ...Skremmern og jeg har avklart for lenge siden at vi er svært forskjellige i vår foreldrerolle og hvor hengiven og oppofrende vi er i forhold til familie.
|
|
|
#5 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du begått selvmord ...Tror ikke jeg hadde klart å ta mitt eget liv jeg. :feig: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du begått selvmord ...Det er et utrolig vanskelig spørsmål. Hva ville søsknene til det barnet som fikk organene føle? Glede over at et søsken lever, sorg over at mamma er død, kanskje sinne på det søskenet som lever? Jeg tror jeg ville følt litt at jeg valgte ett barn foran det andre uansett hvilket standpunkt jeg ville tatt. Helt forferdelig å miste et barn å vite samtidig at det kunne overlevd hvis jeg hadde tatt livet mitt og donert organer. Og også helt forferdelig å vite at det sitter 2 barn igjen sønderknuste uten mammaen sin.
|
|
|
#8 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Ville du begått selvmord ...om jeg skal svare direkte på sitron sitt spørsmål, må det være med et nytt spørsmål. Ville man klart å leve med seg selv etterpå, om man ikke gjorde det? hmmm...
|
|
|
#9 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Ja, det tror jeg.
|
|
|
#10 |
|
Absolut ateist
|
Her er jeg uenig. Å gjøre sånt er en refleks. Ikke en veloverveid handling. Ergo kan det egentlig ikke sammenlignes.
|
|
|
#11 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Det er jeg helt enig i. Men nettopp fordi det er en refleks tror jeg mange ville vært overrasket over hvordan den kan slå ut helt motsatt av hva som forventes, f.eks. at man ville vært som "klistret fast" og ikke kunne bevege bena selv om man så lastebilen komme.
|
|
|
#12 |
|
Peppy!
|
Selvsagt. Dette er jo en hypotetisk diskusjon, det er umulig å faktisk vite hva man gjør. Men man kan jo allikevel ha ganske klare forestillinger over hva man antar man ville gjort. Jeg antar jeg ville hoppet foran traileren, men tror enda sterkere jeg ville kunne tatt et veloverveid valg som betydde død for meg. Også om det var små sjanser for at det ville fungert, jeg vil under ingen omstendighet fortette å leve uten barnet mitt allikevel, så da er det på en måte lite å miste ved å forsøke. Akkurat det med traileren stiller seg litt annerledes, fordi man nok automatisk vegrer seg for splæsj-opplevelsen, det er vanskelig ved kort betenkningstid å overtale kroppen til å utsette seg for å bli knust. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Svarer også nei, av samme grunner som deg. :kald og hjerteløs: |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Peppy!
|
Sv: Ville du begått selvmord ...Ja, jeg føler meg helt klar på at jeg ikke vil leve videre uten barnet mitt. Jeg mener ikke at alle andre bør føle det slik, men det er et slags løfte jeg har gitt meg selv. Skulle det verst tenkelige skje så vil jeg gjerne få slippe å måtte leve med det. Rett og slett. Det er litt av grunnen til at jeg synes det er skummelt å få flere barn også, da kan jeg jo ikke tillate meg det.
Hvis det var et hint til meg så misforstår du. Jeg mener ikke at noen skal få skyldfølelse. Jeg har stor forståelse for at man tenker ulikt rundt dette. Vi har alle ulike familiesituasjoner, og ulik bagasje. Det preger jo naturligvis våre følelser rundt dette temaet. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ringskrømt
|
Slik føler i grunn jeg det også. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Guardian of the galaxy
|
Det er så rart. Jeg klarer ikke å finne noe, noe sted inni meg som kjenner igjen de tankene. Som regel gjør man det selv om man tenker annerledes enn noen. Men dette er tanker og følelser jeg ikke finner. Virkelig ikke finner noe sted på innsiden.
|
|
|
#18 |
|
Peppy!
|
Jeg husker en gang et Oprah-show ( |
|
|
|