Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De som ikke vaksinerer barna er ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-09, 13:53   #181
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

I en av av artiklene jeg refererte til var det et spesifikt eksempel fra Japan hvor spebarnsdødligheten/krybbedød har gått ned med 70% når en av komponentene i MMR-vaksinen ble forbudt.

Sitat:

The Japanese experience
Japan ceased compensation payments for SIDS when it moved the age for first vaccination to 24 months but the rate of SIDS remained the same at 1.2 per 1,000 births. The death rate from vaccine-preventable illness rose and Japan has since reintroduced vaccination at a younger age.

http://www.vaccination.org.au/questi...stion2123.html

Sitat:

In direct contradiction to Ms. Scheibner's claims, the official Japanese autopsy records on SIDS cases clearly demonstrate that the time interval from 1974-78, when pertussis immunization was delayed, saw the largest increase in the number of Japanese SIDS cases to that point in time. The annual number of SIDS cases recognized continued to climb thereafter, this despite a Japanese policy of not vaccinating children before the age of two years. IMPORTANT POINT:
The Japanese themselves have NEVER acknowledged or accepted Ms. Scheibner's claims. The Japanese have an advanced health care system noted for its health research contributions. It would seem reasonable to expect that if they had found the solution to the problem of SIDS they would have published this fact to the world.
* * This has never happened. * *
No Japanese study has ever made such a claim.

Instead, the Japanese are in full agreement with the rest of world when they state: "An inevitable conclusion of studies in the Netherlands, Great Britain, the United States and Japan is that sudden infant death syndrome (SIDS) is intimately linked to the prone sleeping position of infants."[7]
The Japanese also consider other legitimate risks for SIDS to be ". . . low birth weight, being a male infant, low maternal age, late order of birth in multiparity and illegitimacy." [8]
Further, it appears the Japanese have long since reversed themselves and moved to adopting the earlier infant immunization policy the rest of the world uses. The Japanese specifically recommend that "Mass administration of this vaccine (DPT) during infancy should be performed since about one-quarter of the patients with diphtheria, pertussis or tetanus were less than one year old." [9]
Thus, the evidence clearly demonstrates that Ms. Scheibner's claims of a pertussis vaccine/SIDS connection based on the Japanese experience is completely erroneous and without foundation in fact.

http://www.geocities.com/issues_in_i...japan_sids.htm

Sitat:

How do we know that they are false? Because a study4 was done on the autopsy records of infants (aged 1 week to 1 year old) who died in the Tokyo area. This study found that the number of SIDS cases rose continually from 1975 through 1993, the last year that the study considered. In fact, from 1979 to 1993, the number of SIDS cases in the Tokyo region increased by more than a factor of 125! Clearly, then, SIDS did not disappear from Japan once the vaccination age was raised. In fact, it increased considerably.

http://www.apologia.com/vaccines/vac_SIDS.html

Nå har ikke jeg bedrevet noen kildekritikk, men det tok meg ikke mange minuttene å finne temmelig mange artikler som motstrider det du sier. Artikler med mange kildehenvisninger til ulike studier. For å være gjennomtenkt og opplyst må du faktisk sette deg inn i dem også.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 26-02-09 kl 14:05.
Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 13:58   #182
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

En annen ting jeg ikke skjønner er hvorfor de som har vaksinert er så engstelige når et uvaksinert barn får en barnesykdom?? De som har vaksinert burde jo i følge det valget de ha tatt være sikre og trygge på at barnet deres ikke blir smittet. Jeg burde på en annen side være redd, men det er jeg ikke.

Jeg er ikke direkte engstelig for mine barn som er vaksinert, men for barn som ennå ikke er vaksinert, som f.eks. de som er nevnt her som har opplevd at spedbarnet deres ble smittet med kikhoste før de hadde fått rukket å ta den første vaksina.

Og jeg lurer også på om du har sjekket opp den referansen fra Japan, og hva som anses å eventuelt være kontroversielt med de funnene?

__________________

Kanina er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 14:24   #183
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

En annen ting jeg ikke skjønner er hvorfor de som har vaksinert er så engstelige når et uvaksinert barn får en barnesykdom?? De som har vaksinert burde jo i følge det valget de ha tatt være sikre og trygge på at barnet deres ikke blir smittet. Jeg burde på en annen side være redd, men det er jeg ikke.

Jeg biter som vanlig på disse, og legger, igjen som vanlig, ikke fingrene, mellom: Det er naturligvis trist for uvaksinerte barn om de blir alvorlig syke på grunn av det, men akkurat det veies jo i stor grad opp av at det minsker sjansen for at idiotien og den manglende solidariteten skal spre seg til neste generasjon igjen. Og hvis immuniteten i gruppen er stor nok fordi nok andre barn er vaksinert, så vil jo ikke uvaksinserte bli smittet heller, hvilket er noe av poenget med å vaksinere så mange som mulig.

Problemet er at å velge bort vaksine, fordi det begrenser immuniteten til gruppen av barn som helhet, utsetter andre barn for fare; for eksempel de som vaksinen ikke har virket på og de som av medisinske grunner (i motsetning til egoist- og tullinggrunner) ikke kan få vaksinen.

Det medfører naturligvis også veldig dårlig karma å oppføre seg så egoistisk.

Ben "let's hope the Hindus are right" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 14:38   #184
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Det er like festlig hver eneste gang det diskusjon på nettet om vaksiner å se at man spesifiserer hvor idioter og gale de som ikke vaksinerer barna sine er. Synes faktisk det er smålig når det er valgfritt i Norge å vaksinere. For min del er dette et veldig gjennomtenkt og bevisst valg å ikke vaksinere.Jeg ville ALDRI gjøre noe jeg mente ville skade mitt barn. Tvertimot!!! Det er derfor jeg ikke vaksinerer.
Utrolig at de artiklene jeg refererte til ble sett på som humor. Det synes jeg er taler om uvitenhet.
I en av av artiklene jeg refererte til var det et spesifikt eksempel fra Japan hvor spebarnsdødligheten/krybbedød har gått ned med 70% når en av komponentene i MMR-vaksinen ble forbudt. Fantastisk at dette klarer å bli sett på som spøk. Ja,for Japan er jo et bittelie land sammenliknet med Norge. Hva er det japanerne har skjønt som vi ikke har skjønt??

Men jeg sitter ikke å rakker ned på andre som velger å vaksinere. Jeg respekterer det valget de tar og forventer å få samme respekt tilbake. Om man ikke er enig i valget er greit. Man kan være enige om å være uenige. Mye tøffere å være David mot Goliat hele tiden enn å gjøre som alle andre.
Enig at det er galskap å ikke ha en backup når man velger å ikke vaksinere,men vi har Homeopatien som jeg føler meg 100% trygg på.
Homeopaten vår er veldig klar på at det kan komme ettersykdommer etter bl. a meslinger og da er det å ta kontakt med lege og antibiotika som gjelder. Nå er det relativt sjelden det kommer ettersykdommer etter meslinger,men ja jeg er også klar over at det kan skje.

En annen ting jeg ikke skjønner er hvorfor de som har vaksinert er så engstelige når et uvaksinert barn får en barnesykdom?? De som har vaksinert burde jo i følge det valget de ha tatt være sikre og trygge på at barnet deres ikke blir smittet. Jeg burde på en annen side være redd, men det er jeg ikke.

Jeg kunne fortsatt i det uendelige,men jeg snakker for døve ører og kommer ingen vei med dette. Velger å ikke bruke mere tid på denne diskusjon.

Det med MMR og krybbe-død er vel ganske utenfor sammenheng. Det er ikke så ofte at noen dør av krybbedød etter 15 mnd alder - selvom det dessverre skjer.

Litt av poenget med vaksinene er jo for å beskytte våre små babyer.

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 14:41   #185
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Signerer tutta. Jeg er aldri redd meslingepidemi. Hadde meslinger som barn jeg, og var ikke noe særlig syk.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 14:43   #186
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Hadde meslinger som barn jeg, og var ikke noe særlig syk.

Og farmoren min røkte 60 om dagen i 60 år, hun døde av ikke-røykrelaterte årsaker.

Skal jeg begynne å røyke tro - det er jo ikke farlig?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 14:44   #187
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

allium: ja det valget kan bare du ta. Det er valgfritt det også.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 14:47   #188
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Signerer tutta. Jeg er aldri redd meslingepidemi. Hadde meslinger som barn jeg, og var ikke noe særlig syk.

Nei, det er jo fordi alle andre vaksinerer.

Og det at du ikke var særlig syk hjelper ikke dem som har fått alvorlige komplikasjoner av det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 14:48   #189
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Signerer tutta. Jeg er aldri redd meslingepidemi. Hadde meslinger som barn jeg, og var ikke noe særlig syk.

Benekter du at meslinger kan gi skade på barn?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 14:50   #190
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Benekter du at meslinger kan gi skade på barn?

Nei, så du jeg skrev det? Sa bare at jeg har hatt meslingene. Meslinger er meget sjeldent her til lands, så jeg fryker ingen epidemi.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 14:52   #191
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Nei, så du jeg skrev det? Sa bare at jeg har hatt meslingene. Meslinger er meget sjeldent her til lands, så jeg fryker ingen epidemi.

Men da baserer du jo valget ditt på at veldig mange velger noe annet enn deg?

__________________

Kanina er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 14:54   #192
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Nei, så du jeg skrev det? Sa bare at jeg har hatt meslingene. Meslinger er meget sjeldent her til lands, så jeg fryker ingen epidemi.

Nei jeg måtte bare spørre, tutta mener vel at meslinger i seg selv ikke er farlig. Men da er du for vaksinering da?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 14:56   #193
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

allium: ja det valget kan bare du ta. Det er valgfritt det også.

Ja, men er det særlig lurt? Og er det ok at jeg velger det på vegne av barna mine?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 14:56   #194
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Men da baserer du jo valget ditt på at veldig mange velger noe annet enn deg?

Jeg respekterer alle dere som vaksinerer. Mine 2 har fått trippelvaksinen, men ikke MMR eller Prevenar. Jeg har snakket med helsesøster og overleger om saken, og mener vi har valgt rett for våre barn.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 14:58   #195
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Og farmoren min røkte 60 om dagen i 60 år, hun døde av ikke-røykrelaterte årsaker.

Skal jeg begynne å røyke tro - det er jo ikke farlig?

Da blir du jo på en måte 2. generasjonsvaksinert mot f.eks lungekreft, så kjøra på!!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 14:58   #196
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ja, men er det særlig lurt? Og er det ok at jeg velger det på vegne av barna mine?

Du må velge det selv, det er ingen tvang å vaksinere. Om man er lur eller ikke kan ikke jeg svare på.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 14:59   #197
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Jeg respekterer alle dere som vaksinerer. Mine 2 har fått trippelvaksinen, men ikke MMR eller Prevenar. Jeg har snakket med helsesøster og overleger om saken, og mener vi har valgt rett for våre barn.

Jeg tenkte mer på at du kanskje ville fryktet en meslingeepidemi dersom ingen var vaksinerte. Og i så fall er det ikke bare respekt for at vi (som er så dumme at vi) vaksinerer, da er du jo avhengig av det.

__________________

Kanina er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 14:59   #198
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Hvorfor har du valgt å ikke vaksinere barna dine da, Kråka?

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 15:03   #199
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Du må velge det selv, det er ingen tvang å vaksinere. Om man er lur eller ikke kan ikke jeg svare på.

Men at du ikke ble særlig syk av meslinger, beviser ingenting, og kan dermed ikke brukes som grunnlag for noen beslutninger.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 15:11   #200
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Jeg trodde også linkene ble lagt inn for å vise hvor dumme noen er, og hvor lite kildekritikk enkelte skjønner.

Maylen er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
vaksinasjonskonspirasjon


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no